Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har fått betydelig bedre lønn og har bestemt seg for at når det kommer til kostnader så skal det deles likt. 

Det i seg selv er jo greit, men greia er at jeg er en hjemmeværende mor med en «deltid» jobb ved siden av sånn at jeg kan bruke tid på felles og stebarn (min og hans ønske). 

Brukte å vippse alt av lønnen til han etter utbetalte regninger (mobil abn, osv) og dette har jo fungert ganske bra for oss. 

Etter han har fått seg bedre lønn (lønnen økte fra 23K i mnd til 50K) så viø han ikke ha denne ordningen lengre, men at vi heller skal dele likt. Med andre ord så sitter jeg igjen med ingenting etter regningene. 

Løsningen blir da at jeg får meg en fulltidsjobb, men det går jo ikke opp med at jeg skal passe på baby og småbarn mens han er ute på jobbreise. 

Bare jeg som synes det er merkelig? 

Anonymkode: 763ce...b23

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare du.

Anonymkode: 624b8...929

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er merkelig og egoistisk 

Anonymkode: 30757...16e

• Liker 21
Skrevet

Hva er egentlig den faktiske endringen for deg siden du før lønnsøkningen allerede vippset han alle pengene dine?

Anonymkode: 475a4...f51

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mannen har fått betydelig bedre lønn og har bestemt seg for at når det kommer til kostnader så skal det deles likt. 

Det i seg selv er jo greit, men greia er at jeg er en hjemmeværende mor med en «deltid» jobb ved siden av sånn at jeg kan bruke tid på felles og stebarn (min og hans ønske). 

Brukte å vippse alt av lønnen til han etter utbetalte regninger (mobil abn, osv) og dette har jo fungert ganske bra for oss. 

Etter han har fått seg bedre lønn (lønnen økte fra 23K i mnd til 50K) så viø han ikke ha denne ordningen lengre, men at vi heller skal dele likt. Med andre ord så sitter jeg igjen med ingenting etter regningene. 

Løsningen blir da at jeg får meg en fulltidsjobb, men det går jo ikke opp med at jeg skal passe på baby og småbarn mens han er ute på jobbreise. 

Fra nå av tar du deg ikke av stebarn, de er jo hans ansvar. Hvor gammel er baby? Dersom du ikke er i fødselsperm (pga at du ikke har opptjening?) så må du få tak i dagmamma da, og dere får dele på den utgiften. Babyen er jo hans også.

Anonymkode: 0b628...021

• Liker 25
Skrevet

Kan du ikke jobbe fult da?🤷‍♀️

Anonymkode: f7f7a...133

• Liker 2
Skrevet

Er dere gift eller samboere?

Om dere er samboere er du i den klassiske kvinnefella. Er dere gift så er jo alt felles med mindre dere har en avtale, og da skal du også sitte igjen med noe på konto.

Anonymkode: 2367f...2bd

• Liker 8
Skrevet

Gratulerer! Nå kan du jobbe mindre og være mer hjemme. Heldig!!!!!

Anonymkode: 8643b...2bc

Skrevet

Vel, jeg er ganske enkel i slike saker... Så lenge det skal deles likt på det økonomiske, så skal det også deles akkurat like likt i forhold til alt av arbeid i heimen. Det gjelder alt av arbeid med unger, husarbeid, handling, bringing osv osv. Da først blir det "likt", ikke før!.

At du er den som gjør mest hjemme med fellesbarn og hans særkullsbarn, gjør at han faktisk kan tjene bedre. Skulle arbeidet utenfor ordinært arbeid deles likt, er det jammen meg ikke sikkert at mannen kunne jobbe såpass mye, ja, ikke engang sikkert at han kunne hatt denne jobben, men det er nå min mening om slikt 🙂 

• Liker 42
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva er egentlig den faktiske endringen for deg siden du før lønnsøkningen allerede vippset han alle pengene dine?

Anonymkode: 475a4...f51

Den skjønte jeg ikke? Får utbetalt ca 10K i lønn, men er da hjemme med en baby under 1 år og de andre går jo på SFO. 

Jeg jobber i grunn turnus (butikkansatt, men jobber så pass lite at det kun blir dagsvakter etter avtale) men skal jeg jobbe 100% så kan jeg ikke hente de hver dag fra barnehage og SFO når han er på jobbreise. 

Han fikk jobben som regionsjef og jobben baserer på å reise/overnatte mye. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gratulerer! Nå kan du jobbe mindre og være mer hjemme. Heldig!!!!!

Eh..på hvilken måte er hun heldig? 

1. Hun jobber deltid fordi det passer mannen hennes best - ergo hun går glipp av viktig pensjonsoppsparing, og kommer dårligere ut av et eventuelt samlivsbrudd.

2. Hun har «valgt» å jobbe deltid for å kunne passe barn (baby) og stebarn - fordi mannen hennes har tatt fatt på karrierestigen, og har valgt en jobb som krever reising - som igjen krever at noen er hjemme med barna på kveldstid (da er hun eliminert fra helsesektoren feks). Han jobber seg opp en god pensjon, har fet mndlønn - hun jobber seg mot en minstepensjon og bruker alle pengene hun tjener på faste utgifter og  hushold (og, siden hun er et klassisk kvinnefelle-tilfelle så er det garantert hun som kjøper alt barna trenger også i samme slengen). 

Hun er heldig hun.

• Liker 23
Skrevet
Vera skrev (Akkurat nå):

Eh..på hvilken måte er hun heldig? 

1. Hun jobber deltid fordi det passer mannen hennes best - ergo hun går glipp av viktig pensjonsoppsparing, og kommer dårligere ut av et eventuelt samlivsbrudd.

2. Hun har «valgt» å jobbe deltid for å kunne passe barn (baby) og stebarn - fordi mannen hennes har tatt fatt på karrierestigen, og har valgt en jobb som krever reising - som igjen krever at noen er hjemme med barna på kveldstid (da er hun eliminert fra helsesektoren feks). Han jobber seg opp en god pensjon, har fet mndlønn - hun jobber seg mot en minstepensjon og bruker alle pengene hun tjener på faste utgifter og  hushold (og, siden hun er et klassisk kvinnefelle-tilfelle så er det garantert hun som kjøper alt barna trenger også i samme slengen). 

Hun er heldig hun.

Vent 5/10 år når han er lei henne og vil ha ei yngre ei. Hun går i kvinnefella, han er rik. 😂

Jaja, hun får jo leve familielivet frem til da

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den skjønte jeg ikke? Får utbetalt ca 10K i lønn, men er da hjemme med en baby under 1 år og de andre går jo på SFO. 

Jeg jobber i grunn turnus (butikkansatt, men jobber så pass lite at det kun blir dagsvakter etter avtale) men skal jeg jobbe 100% så kan jeg ikke hente de hver dag fra barnehage og SFO når han er på jobbreise. 

Han fikk jobben som regionsjef og jobben baserer på å reise/overnatte mye. 

TS

jf mitt svar over deg her, så tenker jeg at du og mannen setter dere ned å fordeler oppgaver og penger siden han nå har fått en ny hverdag. Lag en liste over hvordan dine dager er, med henting, bringing, handling, vasking, klesvask osv osv. Ja, få med alle gjøremålene i løpet av noen dager. Så krever du at dette arbeidet også deles likt, siden han er så opptatt av at fordelingene av utgiftene skal være likt. Tenker at "pipa" kanskje får en litt annen lyd da... 🙂 

• Liker 22
Skrevet

Så han ønsker at du skal bidra med mer penger så han får mer til seg selv? Høres ut som en dårlig deal. Du får si til han at om det er valget hans må du jobbe fulltid og han ikke kan reise. Antar han syns ikke det er noe greit. 

sett på en annen måte, de aller fleste foreldre jobber begge fulltid og de som har reising må tilpasse seg hverandre eller be besteforeldre om hjelp. 

Anonymkode: e904d...010

• Liker 12
Skrevet

jeg vil anbefale deg å søke på heltidsstillinger. Bli mer karrierefokusert, og bli takknemlig for lønningen du får. Du har behov for å bygge opp en pensjon. 

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Merkelig og merkelig.

Han opplever at nå har han steget i verdi og forsøker å riste deg av seg.

Anonymkode: e5c7a...285

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vent 5/10 år når han er lei henne og vil ha ei yngre ei.

Det er vel det han prøver på nå.

Anonymkode: e5c7a...285

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vent 5/10 år når han er lei henne og vil ha ei yngre ei. Hun går i kvinnefella, han er rik. 😂

Jaja, hun får jo leve familielivet frem til da

Det håper jeg ikke da han er 10 år eldre enn meg.. 😳😳 

Har tenkt å få meg en fulltidsjobb, men det blir jo etter «babytiden»..

TS

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...