AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Han gjør ingenting hjemme, overlater alt til dere. Huff huff. Dere sier at dette burde svigermor ha lært han. Send han hjem til svigermor. La henne fullføre oppdragelsen, sier dere. Men ser dere ikke at dere har samme holdning som både mannen og svigermor? Dere også tror at kvinner er de som skal gjøre alt. Først når dere ser til svigerfar og lurer på hvorfor han ikke har oppdradd sønnen sin bedre, nærmer dere dere rett tankesett. Det samme med barna deres. Dere gjør alt hjemme, mannen gjør ingenting, og dere får han ikke til å delta. Kanskje skiller dere lag, og så finner han seg en ny kone som gjør alt. Men dere lærer jo sønnene deres å vaske og rydde og lage mat, ikke sant? Selv om far ikke gjør det han skal så blir det nok folk av sønnene deres i alle fall. Ser dere ikke at dere lærer både sønner og døtre at mødre er de som gjør alt i huset, både husarbeid og opplæring av barn, mens fedre ikke gjør noe? Hvorfor skulle døtrene deres da velge menn som gjør som de skal eller sønnene deres gidde å gjøre som dere? De ser jo hva far slipper unna med, og det er tross alt både mer fristende og familiært. Slutt å se til svigermor, se til svigerfar. Slutt å lær ungene å gjøre alt, la far lære ungene minst like mye. Gjør du ikke det, så er du snart denne svigermoren selv. Anonymkode: 5f26e...964
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 😂 Elsker KG! Anonymkode: 59d7e...21e
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Det handler om forskjellige standarder. Kvinner vil ofte ha det skinnende rent hele tiden. Menn trenger ikke det. Derfor gjør ikke menn som verken dama eller damas svigermor vil. Så å skylde på svigerfar er å starte i feil ende. Kvinner burde kanskje lære døtterene sine å slutte å tro at de alltid skal få det som de vil. Anonymkode: 2d9c0...619
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så å skylde på svigerfar er å starte i feil ende. Anonymkode: 2d9c0...619 Det må du gjerne påstå. Min påstand er at en kvinne som er svært nøye på kvalitetskontroll av far til en potensiell partner, har den beste garantien av de alle, for å ende opp med rett partner. Anonymkode: 5f26e...964
I Grosny Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han gjør ingenting hjemme, overlater alt til dere. Huff huff. Dere sier at dette burde svigermor ha lært han. Send han hjem til svigermor. La henne fullføre oppdragelsen, sier dere. Anonymkode: 5f26e...964 Selvfølgelig har både svigerfar og svigermor skylda for hvordan de har oppdratt barna sine. Jeg tror foreldre gjør for mye for barna og gir de for lite ansvar. Jeg kjenner f.eks. til at mange foreldre smører matpakker til småbarna sine. Dette bør barna gjøre selv, gjerne kvelden før (og legge matboksen i kjøleskapet). Barna må få ansvar og deltagelse i husets oppgaver. Foreldre må akseptere at kvaliteten på arbeidet ikke blir som de ville gjort det selv, og uansett oppmuntre og støtte barna. Endret 23. september 2021 av I Grosny 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #6 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det må du gjerne påstå. Min påstand er at en kvinne som er svært nøye på kvalitetskontroll av far til en potensiell partner, har den beste garantien av de alle, for å ende opp med rett partner. Anonymkode: 5f26e...964 Nja, jeg hadde heldigvis ikke tilgang på svigerfar når jeg fant mannen min. Og det var nok like greit, for hadde jeg fulgt rådet ditt hadde jeg gått glipp av verdens beste mann. ❤️ Men heldigvis var jeg grundig fortapt før svigerfar kunne skremme meg bort. 👍 Anonymkode: 5096e...b36 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #7 Skrevet 23. september 2021 Tja. Faren til eksen bidro masse hjemme, eksen var like fullt en latsabb. Anonymkode: 68f65...bc3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #8 Skrevet 23. september 2021 I Grosny skrev (40 minutter siden): Selvfølgelig har både svigerfar og svigermor skylda for hvordan de har oppdratt barna sine. Jeg tror foreldre gjør for mye for barna og gir de for lite ansvar. Jeg kjenner f.eks. til at mange foreldre smører matpakker til småbarna sine. Dette bør barna gjøre selv, gjerne kvelden før (og legge matboksen i kjøleskapet). Barna må få ansvar og deltagelse i hustes oppgaver. Foreldre må akseptere at kvaliteten på arbeidet ikke blir som de ville gjort det selv, og uansett oppmuntre og støtte barna. Mitt primære fokus for denne tråden var selve ansvars- og arbeidsfordelingen. At mann og kvinne er likestilte aktører for å skape et par, et hjem, en familie. At begge er like store pådrivere, tar like mye tak, har den samme verdien som mennesker overfor hverandre. Det sagt, så minner det du skriver meg på et gode som følger med på dette lasset, nemlig det at far og mor er ulike, og at denne ulikheten gagner barna. Den ene er gjerne mer nøyaktig og effektiv, den andre mer kreativ og utforskende. Begge deler har sine fordeler. Men det du beskriver der er hva jeg ofte opplever at menn er ekstra gode på, det å la ungene gjøre ting selv, uansett om kaviaren havner omtrent alle andre steder enn der den skal, uansett om støvlene havner på feil føtter. Å være korrekt og godt påkledt er viktig noen ganger, men å prøve selv er viktig til vanlig. Det å være ulike og respektere ulikhetene er i seg selv en verdi som man får med seg ved at begge foreldrene deltar. Og så, selvfølgelig, har fedre et helt eget ansvar for oppfinnelsen og formidlingen av tørr humor. Som jo er kjennetegn nummer 2 på min liste over bra partner Anonymkode: 5f26e...964 1
I Grosny Skrevet 23. september 2021 #9 Skrevet 23. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mitt primære fokus for denne tråden var selve ansvars- og arbeidsfordelingen. At mann og kvinne er likestilte aktører for å skape et par, et hjem, en familie. At begge er like store pådrivere, tar like mye tak, har den samme verdien som mennesker overfor hverandre. Det sagt, så minner det du skriver meg på et gode som følger med på dette lasset, nemlig det at far og mor er ulike, og at denne ulikheten gagner barna. Den ene er gjerne mer nøyaktig og effektiv, den andre mer kreativ og utforskende. Begge deler har sine fordeler. Men det du beskriver der er hva jeg ofte opplever at menn er ekstra gode på, det å la ungene gjøre ting selv, uansett om kaviaren havner omtrent alle andre steder enn der den skal, uansett om støvlene havner på feil føtter. Å være korrekt og godt påkledt er viktig noen ganger, men å prøve selv er viktig til vanlig. Det å være ulike og respektere ulikhetene er i seg selv en verdi som man får med seg ved at begge foreldrene deltar. Og så, selvfølgelig, har fedre et helt eget ansvar for oppfinnelsen og formidlingen av tørr humor. Som jo er kjennetegn nummer 2 på min liste over bra partner Anonymkode: 5f26e...964 +1 Enig, bra innlegg Endret 24. september 2021 av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #10 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Tja. Faren til eksen bidro masse hjemme, eksen var like fullt en latsabb. Anonymkode: 68f65...bc3 Må si jeg stusser ved ordet «bidro». Hva menes med det, liksom? At han tok ansvar for familien og initierte arbeidsfordelingen, eller at han gjorde som han ble fortalt? Anonymkode: 5f26e...964
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #11 Skrevet 23. september 2021 I Grosny skrev (1 minutt siden): +1 Antok at du var ekstra enig i det siste Anonymkode: 5f26e...964 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #12 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må si jeg stusser ved ordet «bidro». Hva menes med det, liksom? At han tok ansvar for familien og initierte arbeidsfordelingen, eller at han gjorde som han ble fortalt? Anonymkode: 5f26e...964 Begge deler. Han var/er god på å planlegge og gjennomføre husarbeid. Anonymkode: 68f65...bc3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #13 Skrevet 23. september 2021 Svigefar var fantastisk, og gjorde masse i hjemmet, og hjalp veldig mye til med barna og. Men min ex mann var minstemann, og ble så bortskjemt av sin mor, så han trengte ikke å løfte en finger hjemme. Så hjalp det virkelig ikke at han flyttet rett fra mamma, og inn til meg. Jeg hadde jo bodd alene i flere år, så jeg var jo vant til husarbeid. Og dum, ung og forelsket, så endte jeg om med å gjøre 90%. Og det gikk jo fint så lenge det bare var han og meg. Det fungerte svært dårlig da vi hadde 2 barn. Anonymkode: 6e03a...7ff 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #14 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det handler om forskjellige standarder. Kvinner vil ofte ha det skinnende rent hele tiden. Menn trenger ikke det. Derfor gjør ikke menn som verken dama eller damas svigermor vil. Så å skylde på svigerfar er å starte i feil ende. Kvinner burde kanskje lære døtterene sine å slutte å tro at de alltid skal få det som de vil. Anonymkode: 2d9c0...619 Øh. Hjemme hos oss ser det ut som vi trenger botrening, det er likevel jeg, dama, som gjør 90% av det for at det skal være fremkommelig på gulvflatene osv. Anonymkode: 9f03f...45f 1
Gud Skrevet 23. september 2021 #15 Skrevet 23. september 2021 Ein kan vel berre skulde seg sjølv for val av partner.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #16 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det må du gjerne påstå. Min påstand er at en kvinne som er svært nøye på kvalitetskontroll av far til en potensiell partner, har den beste garantien av de alle, for å ende opp med rett partner. Anonymkode: 5f26e...964 Faren til min samboer var fraværende stort sett hele hans barndom. Først nå i voksen alder har han fått god kontakt med sin far. Mor var pillemisbruker i store perioder. Allikvel har samboer blitt et ansvarlig, godt, varmt og flott menneske. Han bidrar også med alt som skal gjøres i et hus og hjem. Tror veldig mange kan gå glipp av en flott partner om de skal dømme personen etter den potensielle svigerfar sin oppførsel og væremåte. Anonymkode: 9ffa7...3df 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #17 Skrevet 24. september 2021 Se til svigerfar? Da burde jeg forventet at samboer forsvant ut av livet da jeg ble gravid. Og at han ikke ønsket noe som helst med barnet. Her har svigermor selv sagt at hun burde vært hardere og stått på krava fremfor å "jeg tar det selv, så blir det gjort" Anonymkode: e2c1c...bc6
Sokkar Skrevet 24. september 2021 #18 Skrevet 24. september 2021 Hadde jeg kontaktet svigermor eller svigerfar for å klage på sønnen deres, hadde det vitnet om at mine foreldre gav meg dårlig oppdragelse. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå