Gjest Buskerogtrær Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 (endret) Tråden er avsluttet. Takk for innspill. Endret 25. september 2021 av Buskerogtrær
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Buskerogtrær skrev (2 minutter siden): Hei, jeg ble ferdigutdannet i fjor og fikk en rådgiverstilling med ltr. 56 innenfor UH sektoren. Nylig fikk jeg et nytt jobbtilbud som konsulent innenfor samme sektor, men annet sted, hvor jeg får ltr. 52. Jeg synes det var litt rart at jeg går ned i lønnstrinn da begge er administrative stilling i samme sektor. Noen som har innspill? Er dette normalt? Takk på forhånd. Når du får et jobbtilbud må du selvsagt forhandle. Det er helt vanlig at de prøver seg, men du skal selvsagt ha minst det samme som du har - aller helst mer. Jeg jobber også som rådgiver i samme sektor og det er ved bytte av jobb jeg har gjort de største hoppene. Anonymkode: 3fcf3...199 2
Pappi Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Det høres ut som om de som rekrutterer til den nye stillingen enten ikke kjenner til hvilket lønnstrinn du har i dag eller at de ikke har ramme for å gå like høyt men gjerne vil ha deg allikevel.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 Ja du må forhandle. De vet neppe hva slags lønn du har i nåværende stilling. Du må si hva du har i dag og hva du vil ha for å takke ja til stillingen. Håper du ikke har sagt jatakk allerede😅 Anonymkode: 83538...b32
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 Det kan være de to stillingene er forskjellig lønnsplassert? Du må jo fortelle dem at du har høyere lønn i dag da, og høre om de kan øke. Hvis de ikke kan, må du bestemme deg for om du faktisk ønsker å bytte jobb når du må ned i lønn. Anonymkode: e9bba...211 1
Gjest Buskerogtrær Skrevet 23. september 2021 #6 Skrevet 23. september 2021 (endret) . Endret 25. september 2021 av Buskerogtrær
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #7 Skrevet 23. september 2021 Konsulent er jo lavere lønnet en rådgiver. Anonymkode: 2fd8b...586 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #8 Skrevet 23. september 2021 Det høres riktig ut det. Det er to ulike stillingstitler som er lønner i to ulike lønnsrammer. Anonymkode: e1c76...999
Gjest Buskerogtrær Skrevet 23. september 2021 #9 Skrevet 23. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 15.53): Konsulent er jo lavere lønnet en rådgiver. Anonymkode: 2fd8b...586 Jo, men jeg fikk midt på treet i lønnsrammen. Endret 24. september 2021 av Buskerogtrær
Gjest Buskerogtrær Skrevet 23. september 2021 #10 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres riktig ut det. Det er to ulike stillingstitler som er lønner i to ulike lønnsrammer. Anonymkode: e1c76...999 Jeg forstår, men jeg lurer på hvorfor jeg ikke fikk høyere lønnstrinn. Er det snakk om erfaring innenfor de spesifikke arbeidsoppgavene? Isåfall vil en som har jobbet som utdanningsdirektør f.eks. fått ltr. 51 for den personen ikke har relevant arbeidserfaring?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #11 Skrevet 23. september 2021 Buskerogtrær skrev (12 minutter siden): Jeg forstår, men jeg lurer på hvorfor jeg ikke fikk høyere lønnstrinn. Er det snakk om erfaring innenfor de spesifikke arbeidsoppgavene? Isåfall vil en som har jobbet som utdanningsdirektør f.eks. fått ltr. 51 for den personen ikke har relevant arbeidserfaring? De har nok vektlagt relevant arbeidserfaring og ansiennitet når de fastsatte lønnen. Anonymkode: e1c76...999
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #12 Skrevet 23. september 2021 Det er ingen automatikk i at du får samme eller bedre lønn, du må forhandle. Anonymkode: c5f01...42d 2
mmd Skrevet 25. september 2021 #13 Skrevet 25. september 2021 Buskerogtrær skrev (På 23.9.2021 den 14.55): Hei, jeg ble ferdigutdannet i fjor og nylig fikk jeg et nytt jobbtilbud som konsulent innenfor UH sektor, men annet sted. Jeg synes det var litt rart at jeg går ned i lønnstrinn i forhold til min første jobb. Noen som har innspill? Er dette normalt? Takk på forhånd. Ser du har fjernet noen viktige opplysninger i hovedinnlegget. 1434 rådgiver og 1065 konsulent er stillinger på helt ulikt nivå. Konsulent er en mye lavere stilling, langt enklere oppgaver. Det er helt normalt/naturlig at den er lavere lønnet. 1
Gjest Buskerogtrær Skrevet 25. september 2021 #14 Skrevet 25. september 2021 mmd skrev (5 timer siden): Ser du har fjernet noen viktige opplysninger i hovedinnlegget. 1434 rådgiver og 1065 konsulent er stillinger på helt ulikt nivå. Konsulent er en mye lavere stilling, langt enklere oppgaver. Det er helt normalt/naturlig at den er lavere lønnet. Hei, innlegget er snakk om at innenfor lønnsrammen til konsulentstillingen fikk jeg ikke høyeste lønnstrinn, som er nærmere min tidligere stilling. Det er ikke en 1065 konsulentstilling. Det virker ikke som at folk kan gi noen konkret grunn til dette, så jeg takker for innspill og ønsker å avslutte tråden.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #15 Skrevet 25. september 2021 Buskerogtrær skrev (3 timer siden): Hei, innlegget er snakk om at innenfor lønnsrammen til konsulentstillingen fikk jeg ikke høyeste lønnstrinn, som er nærmere min tidligere stilling. Det er ikke en 1065 konsulentstilling. Det virker ikke som at folk kan gi noen konkret grunn til dette, så jeg takker for innspill og ønsker å avslutte tråden. Igjen, det er ingen automatikk i at du får det høyeste lønnstrinnet innen lønnsrammen for stillingen, bare fordi du har hatt høyere lønn før. Du er også ganske nyutdannet. Det er naturlig at de vil se på hva de lønner andre ansatte i samme stillingskode, sett i forhold til ansiennitet og utdanning. Anonymkode: c5f01...42d 1
mmd Skrevet 25. september 2021 #16 Skrevet 25. september 2021 Buskerogtrær skrev (11 timer siden): Hei, innlegget er snakk om at innenfor lønnsrammen til konsulentstillingen fikk jeg ikke høyeste lønnstrinn, som er nærmere min tidligere stilling. Det er ikke en 1065 konsulentstilling. Det virker ikke som at folk kan gi noen konkret grunn til dette, så jeg takker for innspill og ønsker å avslutte tråden. Greit det, men det finnes bare en konsulentstillingen i staten. Og det er 1065. Opplysningene du har gitt bidrar ikke til en oppklaring. Da gjenstår bare den enkle forklaringen: ny stilling=nye oppgaver og ny lønnsvurdering. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #17 Skrevet 26. september 2021 mmd skrev (10 timer siden): Greit det, men det finnes bare en konsulentstillingen i staten. Og det er 1065. Opplysningene du har gitt bidrar ikke til en oppklaring. Da gjenstår bare den enkle forklaringen: ny stilling=nye oppgaver og ny lønnsvurdering. Regner med ts mener 1408 førstekonsulent. Førstekonsulent har en lønnsramme hvor innplassering gjøres ut i fra beregnet ansiennitet. Rådgiverkoden har ikke lønnsramme slik som dette. Rådgiver er en høyere tittel, for å få den må man ha mer komplekse oppgaver. Anonymkode: 1bd50...62b
mmd Skrevet 26. september 2021 #18 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Regner med ts mener 1408 førstekonsulent. Førstekonsulent har en lønnsramme hvor innplassering gjøres ut i fra beregnet ansiennitet. Rådgiverkoden har ikke lønnsramme slik som dette. Rådgiver er en høyere tittel, for å få den må man ha mer komplekse oppgaver. Anonymkode: 1bd50...62b Det kan hende ts egentlig mener 1408, resonnementet blir akkurat det samme. Både 1065 og 1408 har lønnsramme, men de stopper så lavt (49 og 55) at det neppe spiller noen rolle i dette tilfellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå