AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Ja, som tittelen sier. Dere med barn med MPA, kuttet dere ut MP før fødsel med nummer 2? I så fall når? Anonymkode: 90e9c...53f 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Gjorde ikke det. Vi fikk beskjed om at det ikke var anbefalt. Så spiste som normalt Anonymkode: fa674...f88 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjorde ikke det. Vi fikk beskjed om at det ikke var anbefalt. Så spiste som normalt Anonymkode: fa674...f88 Hva mener du "fikk beskjed om at det ikke var anbefalt"? For hvem? Mor? barnet? Hvorfor? Anonymkode: 90e9c...53f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du "fikk beskjed om at det ikke var anbefalt"? For hvem? Mor? barnet? Hvorfor? Anonymkode: 90e9c...53f Blir vel fort for mor da. Og forsåvidt for eldre søsken, for hadde jeg vært melkefri måtte jo nesten resten av familien vært ganske melkefri. Men også fordi det er vanskelig å se om barnet ikke tåler melk om man går melkefrimed engang. De fleste tåler jo bedre melk gjennom amming enn å skulle prøve mme om det skulle være behov. Og melkefr mme får dujo ikek dekket før du har diagnose. Skal innrømme at jeg ikke helt husker begrunnelsen, men var legen som fulgte opp melkeallergien som sa at det ikke var anbefalt Anonymkode: fa674...f88
asterix Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 Av mine 9 var det kun én som hadde melkeproteinallergi da han var liten, så ser ikke poenget med å unngå det sånn bare i tilfelle. Den perioden med han, hvor jeg måtte unngå absolutt alt som hadde den minste antydning til melk i seg var utfordrende nok. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #6 Skrevet 23. september 2021 Har ikke erfaring selv, men jeg kommer til å slutte å spise melkeprotein og soya 10 uker før termin med neste. Hadde baby med refluks som ble kraftig forverret av melkeprotein, og ønsker å helgardere nestegang Anonymkode: 1547a...585 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #7 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir vel fort for mor da. Og forsåvidt for eldre søsken, for hadde jeg vært melkefri måtte jo nesten resten av familien vært ganske melkefri. Men også fordi det er vanskelig å se om barnet ikke tåler melk om man går melkefrimed engang. De fleste tåler jo bedre melk gjennom amming enn å skulle prøve mme om det skulle være behov. Og melkefr mme får dujo ikek dekket før du har diagnose. Skal innrømme at jeg ikke helt husker begrunnelsen, men var legen som fulgte opp melkeallergien som sa at det ikke var anbefalt Anonymkode: fa674...f88 Øh, hæ? Eldste søskenet har jo MPA her, så forstår ikke resonnementet ditt. Vår første hadde diaré og kraftige smerter med blodig avføring fra start. Melkefri MME spør jeg ikke om. Anonymkode: 90e9c...53f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #8 Skrevet 23. september 2021 asterix skrev (1 time siden): Av mine 9 var det kun én som hadde melkeproteinallergi da han var liten, så ser ikke poenget med å unngå det sånn bare i tilfelle. Den perioden med han, hvor jeg måtte unngå absolutt alt som hadde den minste antydning til melk i seg var utfordrende nok. Har unngått melk her i 1,5 år, null problem. Som skrevet over her hadde barnet vårt mageproblemer fra start, reagerte umiddelbart på melken. Så jeg kommer absolutt til å unngå det, for å slippe 4-5 startuker med hysterisk spedbarnsgråt og refluks. Anonymkode: 90e9c...53f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #9 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har unngått melk her i 1,5 år, null problem. Som skrevet over her hadde barnet vårt mageproblemer fra start, reagerte umiddelbart på melken. Så jeg kommer absolutt til å unngå det, for å slippe 4-5 startuker med hysterisk spedbarnsgråt og refluks. Anonymkode: 90e9c...53f Det er forsket mye på effekten av å unngå mulige allergifremkallende stoffer i svangerskapet, samt sen introduksjon av slike stoffer hos spedbarnet. Konklusjonen fra disse studiene er at slike tiltak er uten effekt. Tvert imot har man sett at sen introduksjon av slik føde, kan øke risikoen for å utvikle allergi eller intoleranse. Anonymkode: 0c123...f40 4
Gjest tranedatter Skrevet 23. september 2021 #10 Skrevet 23. september 2021 Aldrig. Første allergisk mot egg, nøtter og melk. Nummer to ikke allergisk.
asterix Skrevet 23. september 2021 #11 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har unngått melk her i 1,5 år, null problem. Som skrevet over her hadde barnet vårt mageproblemer fra start, reagerte umiddelbart på melken. Så jeg kommer absolutt til å unngå det, for å slippe 4-5 startuker med hysterisk spedbarnsgråt og refluks. Anonymkode: 90e9c...53f Sønnen min reagerte så kraftig de første 4-5 mnd at det at jeg spiste en brødskive som viste seg å ha blitt bakt med litt margarin som inneholdt litt tørrmelk gjorde at han fikk blod i avføringen i tillegg til hylgråt pga smerter, så det var ikke snakk om å unngå kun melk og melkeprodukter, men absolutt alt med det minste spor. Og som sagt var det kun ett av barna som reagerte. De andre hadde ikke antydning til reaksjon på at jeg drakk melk. Så jeg valgte å leve som normalt inntil en eventuell reaksjon. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #12 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har unngått melk her i 1,5 år, null problem. Som skrevet over her hadde barnet vårt mageproblemer fra start, reagerte umiddelbart på melken. Så jeg kommer absolutt til å unngå det, for å slippe 4-5 startuker med hysterisk spedbarnsgråt og refluks. Anonymkode: 90e9c...53f Men da gjør du det da, i stedet for å opprette aggressive tråder på KG🙄 Anonymkode: 2c9c8...3ae 7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #13 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er forsket mye på effekten av å unngå mulige allergifremkallende stoffer i svangerskapet, samt sen introduksjon av slike stoffer hos spedbarnet. Konklusjonen fra disse studiene er at slike tiltak er uten effekt. Tvert imot har man sett at sen introduksjon av slik føde, kan øke risikoen for å utvikle allergi eller intoleranse. Anonymkode: 0c123...f40 Er ikke snakk om sen introduksjon av slik føde. Er snakk om å introdusere det forsiktig via morsmelken, der man selv kan følge opp. asterix skrev (1 time siden): Sønnen min reagerte så kraftig de første 4-5 mnd at det at jeg spiste en brødskive som viste seg å ha blitt bakt med litt margarin som inneholdt litt tørrmelk gjorde at han fikk blod i avføringen i tillegg til hylgråt pga smerter, så det var ikke snakk om å unngå kun melk og melkeprodukter, men absolutt alt med det minste spor. Og som sagt var det kun ett av barna som reagerte. De andre hadde ikke antydning til reaksjon på at jeg drakk melk. Så jeg valgte å leve som normalt inntil en eventuell reaksjon. Ja. OK. Anonymkode: 90e9c...53f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #14 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da gjør du det da, i stedet for å opprette aggressive tråder på KG🙄 Anonymkode: 2c9c8...3ae Det er jo absolutt ingen som svarer på det jeg spør om, jeg spurte NÅR de kuttet ut MP. Ikke "det gjorde jeg ikke". Anonymkode: 90e9c...53f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #15 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er jo absolutt ingen som svarer på det jeg spør om, jeg spurte NÅR de kuttet ut MP. Ikke "det gjorde jeg ikke". Anonymkode: 90e9c...53f Jeg svarte deg da Anonymkode: 1547a...585
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #16 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er jo absolutt ingen som svarer på det jeg spør om, jeg spurte NÅR de kuttet ut MP. Ikke "det gjorde jeg ikke". Anonymkode: 90e9c...53f Du spurte om folk kuttet ut melkeprotein og i tilfelle når... Anonymkode: a18f6...768 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #17 Skrevet 23. september 2021 Hvorfor er du aggressiv og gretten TS? Anonymkode: c23f9...90d 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #18 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er du aggressiv og gretten TS? Anonymkode: c23f9...90d Fordi folk sier "nei det er dumt" uten å argumentere for det, og mener det er helt naturlig å skulle utsette barnet for diaré, ubehag, magesmerter og konstant gråt de første 1-3 månedene, fordi man må for guds skyld ikke kutte ut osten. Det er jo såå tungvint. Anonymkode: 90e9c...53f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #19 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fordi folk sier "nei det er dumt" uten å argumentere for det, og mener det er helt naturlig å skulle utsette barnet for diaré, ubehag, magesmerter og konstant gråt de første 1-3 månedene, fordi man må for guds skyld ikke kutte ut osten. Det er jo såå tungvint. Anonymkode: 90e9c...53f De hormonene dine er på styr, ts. Ingen behov for å være så aggressiv som du fremstår. Som noen nevnte lenger oppe, så er der forsket på at man ikke bør kutte ut noe av kosten, da dette kan føre til at baby får problemer med det. Baby 1 og baby 2 er ikke samme barnet, og kan derfor godt hende baby 2 ikke har noen problemer. Anonymkode: 58915...20e 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #20 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi folk sier "nei det er dumt" uten å argumentere for det, og mener det er helt naturlig å skulle utsette barnet for diaré, ubehag, magesmerter og konstant gråt de første 1-3 månedene, fordi man må for guds skyld ikke kutte ut osten. Det er jo såå tungvint. Anonymkode: 90e9c...53f Er du helt koko? De som svarer her sier jo at de kutter ut melkeproteiner dersom det er nødvendig fordi det ikke er nødvendig å gjøre det på forhånd. Og når man kutter det straks man ser at det er nødvendig då blir det jo selvfølgelig ikke diaré, ubehag, magesmerter og konstant gråt i månedsvis. Anonymkode: a18f6...768 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå