AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Dere som hadde barn fra før og skulle føde på natta, hva gjorde dere med eldstebarnet? Hvis feks noen skulle komme hjem til dere, vekket dere barnet i natten for å fortelle det, så det ikke fikk seg en overraskelse på morgenen? Kjørte dere barnet til noen andre? Anonymkode: 313be...8d7
RockyRose Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Eg har ikkje det. Men søstra mi fekk mora vår til å kome bort på natta, dei hadde avtalt på førhånd. Kan ikkje tru at ho vekte dei då dei skal på skule/barnehage om morgonen. Ville heller berre snakka med dei på førhånd så lenge dei er såpass store at dei hugsar det
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Venninna mi hadde moren sin på "vakt" rundt terminen og ble ringt når det begynte å skje ting. Hun bor 45 min unna, men forrige fødsel tok 4 dager så de stresset ikke. Moren kom kl 02-0230 og de kjørte til sykehuset som er 20 min unna, og barnet var ute 1 time etter ankomst til sykehuset 🤪 Nå venter vi nr 2, men bor heldigvis under 5 min unna både mamma, lillesøster, svigersøster og svigers så vi har i bøtter og spann å lene oss på. Vi blir nok å ha avtale med svigers og lillesøster (som backup nr 1), og tar det som det kommer om det skjer på natten. Blir nok ikke å vekke 3 åringen, da blir det party resten av natten, det unner jeg ikke de som må passe 😆 Anonymkode: a0eec...63d 1
GammelKaktus Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 Jeg har vært stand in for et par venninner når de har fått barn. Enten så har de levert barna her før de har reist til sykehus eller så har jeg tatt med mitt bort til de, alt ettersom. Spørs litt på alderen og tid på døgnet.
Lorieen Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 Da jeg skulle føde nummer 2 hadde vi barnevakt til eldste. Da jeg fikk nr. 3 kom besteforeldrene hjem til oss da fødselen startet kl 03.30 på natta, da slapp vi vekke de to eldste. Nummer 4 er født hjemme, fødselen startet om morgenen og varte bare 1 time og 19 minutter, så da var storesøsknene med på fødselen. Venter nummer 5 nå og planlegger hjemmefødsel igjen, regner med at alle skal være med om det blir på dagtid. Om det blir fødsel på natt, vekker vi ikke minsten på nesten to år, men fjortisen og tolvåringen vil nok ha det med seg.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #6 Skrevet 23. september 2021 Hadde bestemor til barnet på "standby" hjemme. Og tilkalte denne når vi oppdaget at vi måtte til sykehuset. Barnet vi hadde fra før visste godt at fødsel nærmet seg, og at bestemor da ville komme og være sammen med det. Barnet ble jo litt overrasket når det ble vekket av bestemor og ikke oss foreldre, neste morgen, men tok det fint. Anonymkode: fa7a3...dd5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #7 Skrevet 23. september 2021 Vi vekket ikke barnet, han sov og våknet til mormor hjemme Anonymkode: 2d223...d49
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #8 Skrevet 23. september 2021 Vi vekket ikke barnet, men hadde snakket om at om babyen kom på natta så ville mormor komme og sove over. Anonymkode: 0c117...deb
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #9 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere som hadde barn fra før og skulle føde på natta, hva gjorde dere med eldstebarnet? Hvis feks noen skulle komme hjem til dere, vekket dere barnet i natten for å fortelle det, så det ikke fikk seg en overraskelse på morgenen? Kjørte dere barnet til noen andre? Anonymkode: 313be...8d7 Vi var heldige å hadde svigermor på besøk nærme termin (planlagt). Så vi sa kun ifra til henne at nå drar vi til sykehuset. Lillebror er 2 år så vi hadde ikke behov for å si ifra til han. Han kjenner til bestemoren sin godt å visste hun var der. Anonymkode: ce43b...b2b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #10 Skrevet 23. september 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Dere som hadde barn fra før og skulle føde på natta, hva gjorde dere med eldstebarnet? Hvis feks noen skulle komme hjem til dere, vekket dere barnet i natten for å fortelle det, så det ikke fikk seg en overraskelse på morgenen? Kjørte dere barnet til noen andre? Anonymkode: 313be...8d7 Vi ringte søsteren til mannen min som bor 15 min unna. Hun kom og var hos oss til barnet våknet også dro de hjem til egen mann og barn. Dette var kl 4-5 om natta, så vekket såklart ikke barnet Hun kjenner jo tanta si så det var ikke noe problem. Anonymkode: b5992...549
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #11 Skrevet 23. september 2021 Min mann kunne Ikke være med på siste fødsel paga covid retningslinjer og Fordi han måtte være hjemme med barna men vi vekket ikke barna de fikk vite da de våknet om morgen. Anonymkode: d16dc...c04
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #12 Skrevet 23. september 2021 Vekket barnet og kjørte til farmor og farfar. Topp stemning for henne det, hun er alltid klar for besøk 😅 Anonymkode: ee1a4...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #13 Skrevet 23. september 2021 Vi ringte foreldrene mine da jeg fikk rier kl. 1.00. De kom til oss og vi vekket ikke storebror. Han våknet neste morgen og mormor og morfar fortalte ham at han var blitt storebror. Anonymkode: 7f73e...10d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå