Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var usikker på om jeg skulle legge innlegget her eller under Velvære, Klær og Kosmetikk. Flytt det dersom det er på feil sted ;)

Jeg har begynt å trene på et treningsstudio. Jeg kommer gjerne rett fra andre ting og er ofte både sminket og litt "dill" i håret.

Hva gjør dere andre?

Lar vær å sminke dere?

Fjerner sminken før trening? Ev. sminker dere på nytt etterpå.

Trener med sminke?

(Jeg prøvde den siste varianten i dag og følte meg egentlig litt teit)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er sjelden så sminket i det daglige at jeg tenker over at jeg må fjerne sminken før trening... Dill i håret har jeg aldri når jeg trener.

Legger til at sminke i hverdagen for meg kun er maskara... ;)

Endret av vixen
Skrevet

Jeg har Simple-servietter i treningsbagen, og fjerner evt. foundation og pudder før jeg trener. Mascaraen lar jeg være på, og så sminker jeg meg heller igjen etterpå. Sminke og svette er en ekkel kombinasjon.

Skrevet

Jeg trener ca 3 timer på skolen hver dag, og litt etter. Fjerner aldri sminken. Funker fint.

Men så bruker jeg ikke fondation, kun bitte litt pudder.

Bruker mascara, ikke vannfast, øyenskygge og eyeliner. Det renner ikke utover på meg i alle fall.

Skrevet (endret)

hvis jeg sminker meg til hverdags så har jeg bare mascara, litt concealer og kanskje noe nøytral øyenskygge på, og det trener jeg helt fint med. fjerner det etterpå, slik at det ikke renner av i dusjen - og så bærer det hjem uten sminke ;)

hva mener du egentlig med "dill" i håret? spenner og sånt, eller? :klø:

I så fall kan du jo bare ta de ut og sette i en strikk før du trener...

Endret av frizzbee
Skrevet

Jeg bruker til vanlig mascara, øyenskygge og rough.

Med "dill" i håret mener jeg stylingprodukter.

Skrevet

Trener med sminke.. Men jeg bruker KUN mascara!

Skrevet (endret)

ahhh, stylingprodukter :ler:

det har jeg også håret fullt av, men det gjør jo ikke noe siden jeg bare samler det i en strikk.. men du har kanskje for kort hår til det??

Endret av frizzbee
Skrevet
Med "dill" i håret mener jeg stylingprodukter.

Gidder iallefall ikke dusje før trening... ;)

Skrevet

Jeg kan ikke trene med sminke, da må den i så fall være vannfast.

Blir jo svett så det holder, og da vil jo alt bare renne og se fælt ut.

Skrevet

Pleier å fjerna all sminke før trening, då får huden pusta betre. Dessuten ser det ikkje så bra ut når mascaraen renn...

Håret skal vaskast etter trening uansett, så det tenker eg ikkje så mykje på.

Skrevet

Livet mitt forandret seg da jeg oppdaget vannfast mascara:) (satt på spissen, men i treningssammenheng gjelder det, i hvertfall).

Skrevet

Fjerner ikke sminke før trening, aldri hatt noen problemer med det. Bruker en vannfast mascara. (om sminken begynner å renne når man svetter, så ville jeg muligens revurdert mengden sminke..)

Skrevet (endret)

Brukar ikkje mykje sminke (faktisk ganske lite), dersom det er det du hentydar til :roll:

Når eg sa at "sminken renn", så meinar eg ikkje bokstavelig talt at det renn i strie straumar! Eg brukar ikkje vannfast mascara og etter ein tøff spinningtime til dømes så vil mascaraen farga av litt rundt auga. Sjølv om det ikkje er mykje så er det ikkje fint...Derfor tek eg den likegodt av, så enkelt er det.

Endret av Årolilja
Skrevet

Bruker ikke så mye sminke til vanligat det har vært et problem. Men hadde en fornøyelig episode for en stund siden. Jeg kom labbende inn i garderoben litt før timen begynte, og der sto det ei ganske ung jente,med nesa klint inn mot speilet og fikset på sminken.Dvs lesset på med enno mere sparkel på toppen av alt det andre som var der fra før. Nå viste det seg at hun skulle inn på samme time som meg. En varm og svett time senere bærer det inn i garderoben igjen. Og gjett om hun fikk seg en støkk da hun passerte speilet! Hun var svart fra øyenbrynene og ned til haka! Draculas brud hadde blitt dødsmisunnelig om hun hadde sett henne! Hehe......Nei, sminke og svette er en særdeles dårlig kombinasjon.....

Skrevet

Jeg kan ikke leve uten sminke, så jeg tar heller på enn av sminke før jeg går på trening, det gjelder alle steder. Men så er det ikke snakk om overdreven sminking heller. Har aldri hatt problemer med diverse renning eller ubehageligheter med sminken min.

Skrevet

Jeg trener vanligvis om morgene og dusjer/sminker meg etterpå før jeg farer til jobb...

Om jeg trener etter jobb,så trener jeg med sminke på. Bruker mineral foundation, concealer under øynene, solpudder og maskara. Renser huden når jeg dusjer etter trening. Renser da vanligvis med en litt mer dyptrensende rens enten fra Biotherm eller en rens og ansiktsavnn i ett fra Elisabeth Arden. Svette og masse fet sminke er ikke bar om man vil holde huden fin og ren.

Så masse krem etterpå... ;)

Skrevet

Jeg har sluttet å bruke sminke på trening. Jeg blir seende j**** og svett ut etterpå uansett, så jeg kan like godt slippe det ekstra klinet i trynet. Hehe.. Brukte det før fordi jeg ofte hadde urenheter i huden osv. men tenker ikke så mye over det nå..

Var faktisk en diskusjon om dette på et treningsforum. DU kan jo lese resultatene fra den her ;)

Skrevet

jeg fjerner aldri sminken før jeg drar på trening, bruker litt pudder, maskara (ikke vannfast) og litt øyenskygge, men det er diskrete farger, så det SER ikke overstæsja ut.

har aldri opplevd at det renner eller sverter når jeg trener, men det har kanskje mer med treningsformen en med mengden sminke?

jeg danser, og svetter gjerne mye, men ikke så mye akkurat rundt øynene at det blir noe problem.

men egentlig så er det jo så enkelt at dersom man føler det er ubehagelig (selv, ikke hva andre synes), så fjerner man sminken før man trener, føler man det går helt greit så lar man den være på.

og om man sminker seg igjen etterpå kommer vel litt an på hvor man skal etterpå og om man takler å gå fra treninga og hjem uten sminke dersom man bare skal hjem.

Skrevet

Var faktisk en diskusjon om dette på et treningsforum. DU kan jo lese resultatene fra den her ;)

Det er fascinerende hvordan så mange automatisk tror at sminke = en som ikke trener hardt ;) Generalisering er gøy dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...