Gå til innhold

Hosting og mistenksomme folk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror folk at hosting nå for tiden bare betyr at man har Covid? Kjøpte meg en Brus da jeg var på kjøpesenteret her en dag. Så greide jeg å svelge feil, da måtte jeg jo hoste, så hostet i albuen.  Folk rundt meg ble jo tydeligvis livredde. Måtte forklare til noen at jeg bare hadde svelget drikke mitt feil, men virket ikke som de trodde meg et sekund. Et under at jeg ikke ble kastet ut. Flere her inne med lignende opplevelser?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sånn at jeg blir redd og forbanna når noen hoster. Blir sint når jeg føler redsel. Enda verre når de hoster rett ut i lufta. Kan ikke noe for det. Jeg klarer bare ikke stole på folk nå. Er ganske sikker på at folk går rundt med symptomer og driter i om de smitter andre. Det som gjør meg enda mer forbanna. Derfor tror jeg alt hosting (når det er snakk om fremmede som hoster) er korona. 

Har hostet selv også ute blant folk men har ikke merket noen som reagerer på det. 

Skrevet

Jeg og en venninne var på shopping her en dag så vagget vi rundt med kaffen, jeg kom med en upassende kommentar som hun satte pris på mens hun drakk kaffe så den kom jo rett i vrangå... Hun hostet og harket, rød i trynet og så ut som om hun var døden nær folk vikte fra oss som om vi var djevelen selv. :ler:

Folk hoster av mange årsaker, astma, allergi, irritert og tørr hals osv. Man er altså ikke automatisk syk om man hoster, å bli forbanna og redd av slikt er lite konstruktivt.

Nå er de fleste vaksinerte og Norge er på vei til å bli helt åpnet nå skal vi leve med dette og da er det selvsagt ikke umulig at det er en tulling og to som går rundt og faktisk er skikkelig syke og hoster og harker men sånn er det bare. Vi kan ikke leve i panikk for et host og hark heller. Så får vi håpe at de fleste som er halvveis oppegående evner å holde seg hjemme og unna folk når de ikke er i form slik at vi andre slipper å bli forkjøla eller influensa/korona syke.

• Liker 6
Skrevet

Samme her. Jeg svelget mitt eget spytt feil, fikk det i vrangstrupen, en dag jeg var og handlet på Rema. Begynte å hoste, hostet i albuen, men fy så stygge (og skremte) blikk jeg fikk. En eldre dame litt foran meg skyndte seg avgårde med et stygt blikk i min retning. Tror folk at menneskeheten helt har sluttet å hoste av andre grunner enn korona, eller!??

• Liker 6
Skrevet

Var ikke det sånn folk reagerte våren 2020? Jeg har inntrykk av at de fleste av oss har blitt mer avslappet i forhold til influensasymptomer. De aller fleste er jo vaksinerte nå, og sykdomsforløpet er for majoriteten av de smittede kun som en influensa/forkjølelse,

Er litt overrasket over at du sier folk reagerer sånn nå.

Skrevet
ti10 skrev (1 minutt siden):

Var ikke det sånn folk reagerte våren 2020? Jeg har inntrykk av at de fleste av oss har blitt mer avslappet i forhold til influensasymptomer. De aller fleste er jo vaksinerte nå, og sykdomsforløpet er for majoriteten av de smittede kun som en influensa/forkjølelse,

Er litt overrasket over at du sier folk reagerer sånn nå.

Jeg sier ikke at alle reagerer sånn. Men jeg opplevde at noen reagerte sånn.

Skrevet

Jeg jobber i detaljhandel, og ganske ofte når en kunde hoster får jeg forklaring på hvorfor (altså astma, allergi e.l). Jeg forstår det behovet for å forklare, kjenner det selv når jeg er på en offentlig plass og må hoste eller nyse. 

Skrevet

Føler denne memen treffer litt hardere nå for tiden, ja🙈

image.png.76a666d1fb0df268a26ff8a6121da580.png

• Liker 4
Skrevet
jordbær86 skrev (Akkurat nå):

Jeg sier ikke at alle reagerer sånn. Men jeg opplevde at noen reagerte sånn.

Du skrev om "folk",  "hosting nå for tiden" og "folk rundt meg ble jo tydeligvis livredde", så da oppfattet jeg det som at de fleste reagerte sånn. I tillegg til at du mener at det var et under at du ikke ble kastet ut. 

Derfor høres det ut som at det gjelder mer enn en eller to personer som har reagert. Du hadde vel ikke blitt redd for å bli kastet ut hvis en enkeltperson overreagerte? Og hvis det gjaldt bare en eller to personer, så blir jo noe av poenget med innlegget borte ...

Skrevet

Hahaha. Ja jeg får stygge blikk bare jeg kremter på bussen. 

• Liker 1
Skrevet
ti10 skrev (8 minutter siden):

Du skrev om "folk",  "hosting nå for tiden" og "folk rundt meg ble jo tydeligvis livredde", så da oppfattet jeg det som at de fleste reagerte sånn. I tillegg til at du mener at det var et under at du ikke ble kastet ut. 

Derfor høres det ut som at det gjelder mer enn en eller to personer som har reagert. Du hadde vel ikke blitt redd for å bli kastet ut hvis en enkeltperson overreagerte? Og hvis det gjaldt bare en eller to personer, så blir jo noe av poenget med innlegget borte ...

Jaja. 

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om det er en bra eller dårlig ting at jeg aldri ser eller opplever 99% av de merkelige tingene folk på KG ser og opplever. Hvis folk blir hysteriske om noen hoster, så er jo det noe jeg ville likt å få med meg. Det høres gøy ut. Her oppfører alle seg som vanlig så vidt jeg vet. Med mindre noen hoster som om de holder på å spy eller dø, det vil man jo ikke at folk skal, så det er det greit å holde et øye med. Eller om noen hoster uten å dekke til munnen. Eklinger bør man flytte seg litt unna. 

Skrevet
Saph skrev (4 minutter siden):

Vet ikke om det er en bra eller dårlig ting at jeg aldri ser eller opplever 99% av de merkelige tingene folk på KG ser og opplever. Hvis folk blir hysteriske om noen hoster, så er jo det noe jeg ville likt å få med meg. Det høres gøy ut. Her oppfører alle seg som vanlig så vidt jeg vet. Med mindre noen hoster som om de holder på å spy eller dø, det vil man jo ikke at folk skal, så det er det greit å holde et øye med. Eller om noen hoster uten å dekke til munnen. Eklinger bør man flytte seg litt unna. 

Det er i alle fall ikke gøy å være den som blir hysterisk. 

Skrevet

Det har vel kommet til det punktet at det nå er mer skambelagt å hoste i offentligheten, enn å være så uheldig at man slipper en liten fis..

Jeg hoster så og si aldri, men var uheldig og fikk spytt i vrangstrupen da vi var på butikken for en stund siden..jeg hostet til jeg nesten var blå..sånn nydelig hoste hvor man føler trang til å kaste opp..og det eneste jeg kunne tenke på var alle de skremte blikkene rundt meg, der jeg løp ut av butikken for å kunne slippe hosten ut i det fri..det var som om sekundene sto stille i butikken - alle stoppet opp, og man kunne nesten høre skrekkfilm-musikk :sjenert: 

• Liker 5
Skrevet

Hoster folk gjør det fint lite for min del, med mindre de ikke hoster med åpen munn uten å dekke over med albue eller hånd!

Og slike ser jeg egentlig litt for ofte. Det er så uhygienisk og ekkelt uansett om det er astma eller covid.

Skrevet

Jeg tenker at det er massevis av årsaker til at folk hoster, og at det mest sannsynlig skyldes noe annet en corona. Feks astma, allergi, røykhoste, satt noe i halsen, har vært forkjølet eller er forkjølet, tett I halsen (men ikke forkjølet), etc.

Jeg regner med at de fleste er såpass greie at hvis de har fått positivt svar på Corona viruset så holder de seg hjemme. Samtidig så er det så liten fare for å bli smittet på feks på butikk nå, siden jeg ikke er i nærheten av evt en smittet person over tid  + vaksinasjon reduserer risikoen enda mer uansett hvor jeg er. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
jordbær86 skrev (På 23.9.2021 den 14.36):

Tror folk at hosting nå for tiden bare betyr at man har Covid? Kjøpte meg en Brus da jeg var på kjøpesenteret her en dag. Så greide jeg å svelge feil, da måtte jeg jo hoste, så hostet i albuen.  Folk rundt meg ble jo tydeligvis livredde. Måtte forklare til noen at jeg bare hadde svelget drikke mitt feil, men virket ikke som de trodde meg et sekund. Et under at jeg ikke ble kastet ut. Flere her inne med lignende opplevelser?

Åh jada. Satt på buss for noen dager siden med et par som satt to seter foran meg. Klarte å svelge feil og måtte hoste litt. Da flyttet paret seg helt til frem i bussen, og så demonstrativt på meg etterpå. Da måtte jeg le litt.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 2
Skrevet
Warrior skrev (På 23.9.2021 den 14.45):

Jeg er sånn at jeg blir redd og forbanna når noen hoster. Blir sint når jeg føler redsel. Enda verre når de hoster rett ut i lufta. Kan ikke noe for det. Jeg klarer bare ikke stole på folk nå. Er ganske sikker på at folk går rundt med symptomer og driter i om de smitter andre. Det som gjør meg enda mer forbanna. Derfor tror jeg alt hosting (når det er snakk om fremmede som hoster) er korona. 

Har hostet selv også ute blant folk men har ikke merket noen som reagerer på det. 

Joa, men kan være mange årsaker til at man hoster da. Man bør uansett ikke hoste rett ut i lufta. Og får håpe at folk som har korona og vet det holder seg hjemme. 

Skrevet

Må innrømme at jeg byttet sete på bussen her en dag da en unge satt og hostet så snørr og slim fløy alle veier

Men det ville jeg gjort før 2020 også. Jeg er ikke redd virus, men jeg gidder ikke sette opp velkomstskilt for dem heller.

• Liker 1
Skrevet
Warrior skrev (På 2021-9-23 den 14.45):

Hoster man i albuen er dette innafor, alt annet er helt meningsløst. Det er ikke mulig å hindre hoste om man må! Bare hoste ut i luften eller nyse er grisete, uhøflig og ren idioti i disse tider. Bruk albuen om du må!  Mange som vil få andre virussykdommer når det nå åpnes helt igjen. Hosting og nysing vil forekomme hele tiden fremover. Du vet aldri grunnen om det er et forkjølelsesvirus eller Covid. Derfor jeg vaksinerte meg, lett å beskytte seg når det var nedstengt og smittevern, umulig når det nå gjenåpnes om du skal leve et aktivt liv på jobb og fritid.

• Opprett ny...