Gå til innhold

Hunden stiller seg foran meg når samboer kommer hjem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten hver gang samboer kommer hjem setter hunden seg foran meg med ryggen til når jeg sitter i sofaen, noen som vet hva det betyr? Vi og samboer krangler ofte, så vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre? 

Jeg føler jeg går på eggeskal her hjemme, men tar igjen når jeg og samboer krangler for jeg godtar ikke dritt lenger så både meg og han kan bli høyrøstet og hunden får jo med seg dette, får vondt av hunden.. Men jeg vet ikke hva det med at den stiller seg foran meg betyr?

Anonymkode: ca017...40e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker ikke som hundens væremåte er ditt største problem? 

Anonymkode: b2046...9ba

• Liker 16
Skrevet

Noen hunder er veldig vare på stemning og ønsker å forhindre og dempe konflikter. Det kan man noen ganger se mellom hunder også, at én hund vil gå imellom to som er spisse mot hverandre. Så det kan være et dempende tiltak fra hunden.

Anonymkode: 7e380...eee

• Liker 5
Skrevet

Hunden mener du er i fare når samboeren din er hjemme. Ta hintet, slutt å vær samboer.

Anonymkode: c0f3b...0a8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nesten hver gang samboer kommer hjem setter hunden seg foran meg med ryggen til når jeg sitter i sofaen, noen som vet hva det betyr? Vi og samboer krangler ofte, så vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre? 

Jeg føler jeg går på eggeskal her hjemme, men tar igjen når jeg og samboer krangler for jeg godtar ikke dritt lenger så både meg og han kan bli høyrøstet og hunden får jo med seg dette, får vondt av hunden.. Men jeg vet ikke hva det med at den stiller seg foran meg betyr?

Dette hørtes ut som en fint miljø for hunden. Den neste tråden du oppretter blir vel: 

Min hun er nervøs og har skadet en tilfeldig person på gaten.  

Anonymkode: 613c0...b40

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hunden er nok parat til å beskytte deg ja. Noen fortalte meg en gang at hvis hunden snur baken til deg når den er sammen med deg, betyr det at hunden stoler på deg for beskyttelse dersom det brått oppstår en konflikt.

• Liker 2
Skrevet

Dette sier seg selv.

Det vet du.

Anonymkode: 49196...94c

• Liker 2
Skrevet

Hunden beskytter deg. 

Du skjønner vel selv at du bør gjøre noe med årsaken til det (flytte ut eller ikke krangle høylytt), for neste skritt for hunden KAN være å gjøre utfall mot/angripe samboeren din.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Virker ikke som hundens væremåte er ditt største problem? 

Anonymkode: b2046...9ba

Nei det er ikke det, jeg bare lurte på hvorfor den gjør det da jeg ikke har så mye peiling på hunders måte å være på

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hunden mener du er i fare når samboeren din er hjemme. Ta hintet, slutt å vær samboer.

Anonymkode: c0f3b...0a8

Er du seriøs? Det virker ikke som den er redd for samboer da de kan leke sammen osv

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei det er ikke det, jeg bare lurte på hvorfor den gjør det da jeg ikke har så mye peiling på hunders måte å være på

Som sagt, hunder er ofte fintfølende på sånt. Det er viktig for flokkens overlevelse å dempe konflikter mellom medlemmene. Så han prøver vel på det da.

https://dyrlegehjelpen.no/hundens-sprak-og-signaler/

Anonymkode: 7e380...eee

Skrevet

Hvis vi en sjelden gang blir høylytte i krangel her hjemme så gjør vår hund det samme med meg. Kanskje fordi det er mannen som er mest høylytt, og vår hund foretrekker at ting er litt rolig. Allikevel er det mannen hunden er mest aktiv med i hverdagen. Må poengtere at jeg ikke er i et usunt forhold, men krangler skjer en sjelden gang.

Vår hund har forskjellig forhold til meg og min mann. Med meg er hun mer kosete, vil sove hos meg , rolige gåturer og jobbing med lydighet. Hos mannen er det mer leking, aktivitet og praktiske gjøremål. 

Anonymkode: 1fcc0...6d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du seriøs? Det virker ikke som den er redd for samboer da de kan leke sammen osv

Vel, jeg kunne også ha "koselige" kvelder med min tidligere mishandler, det betyr ikke at jeg ikke var redd ham men at jeg levde i en "stockholm-syndrom"-tilstand. Så lenge du bor med denne mannen så blir hunden forvirret, han blir jo bedt om å like samboeren din, leve sammen med ham i hverdagen -på tross av at samboeren din ikke er god. 

Du er vel også eieren, og hunder har som regel bare en "mester". Selv i et godt forhold vil gjerne hunden tilhøre bare en, spesielt om du eide ham alene først. 

Men HVORFOR bor du med denne mannen???

Anonymkode: 93701...d9d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hunden beskytter deg, prøver å dempe/forhindre en konflikt...

Så...burde du vel komme deg unna det giftige forholdet ;) Man skal ikke føle man går på eggeskal i sitt eget hjem. Da er det noe alvorlig galt. 

Du får vondt av hunden skriver du...kom deg unna, og ta med deg bikkja. Så får dere begge to det bra med en trygg og stabil hverdag. Tror ikke hunden synes det er noe særlig å høre på tullet deres..hunden går nok på eggeskal den og stakkar..

Anonymkode: c6959...151

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...