Gå til innhold

Hvorfor går vekta opp når jeg har spist lite og ned når spist masse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner meg ikke på vekta mi. Når jeg har hatt f eks 2 dager med mye mat og godteri så er den lav, mens når jeg har spist veldig lite og prøvd å slanke meg så er den høy

Anonymkode: 2f9dc...682

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen går inn i spareblussmodus når du spiser lite, og da sparer kroppen på det lille du inntar, mens når du er generøs mot kroppen, velger den å forbrenne fremfor å spare

Anonymkode: 821e0...e44

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kroppen går inn i spareblussmodus når du spiser lite, og da sparer kroppen på det lille du inntar, mens når du er generøs mot kroppen, velger den å forbrenne fremfor å spare

Anonymkode: 821e0...e44

Nei

det er kalorier inn/ut

men 3 biter sjokolade har samme kaloriinnhold som en hel brokkoli for eksempel (satt på spissen)

Anonymkode: c9ee1...256

• Liker 4
Skrevet

Eg også opplever det samme... Men skjønner søren meg ikke om hva som gjør dette 🤷🏼‍♀️ så når vekten min stagnerer litt (med tanke på nedgang) så tar eg og spiser litt ekstra noen dager, også går eg ned igjen... Merkelig opplegg... Håper noen andre har et fornuftig svar.. 

Skrevet

Jeg har slanket meg siden januar i år, har noen kiloer til å gå ned før jeg er i mål. Og erfaringen er at dere må slutte å se på sånne daglige variasjoner. Vekten svinger grunnet at kroppen holder på vann, menstruasjonssyklus ect. Har holdt meg til kcal budsjett og noen uker går jeg ned mye, andre uker ingenting, og andre uker igjen opp. Men går likevel jevnt og trutt ned hver måned. Feks en uke i mai gikk jeg opp 1,5 kilo, og neste uke gikk jeg ned 3 🤷‍♀️ Med omtrent samme mat de to ukene. 

Anonymkode: 16a2c...a6b

• Liker 3
Skrevet

Kroppen mister ikke vekt like stabilt hele veien. Noen ganger tar det litt lengre tid før resultatene vises. Koffein, vann, alkohol, bolus, karbohydrater og salt er noen av tingene som affekterer vekten fra dag til dag også. 

Anonymkode: 3bc42...7e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...