Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt mye på dette etter at Sigrid uttalte det i den siste episoden.

Jeg forstår så godt hva hun mener. Det kommer fra et trist og sorgtungt sted. Samtidig tenker jeg at dette tross alt blir sagt eller tenkt av personer som har det utrolig vanskelig, men som ikke tenker på å ende livet. Men ser nok bare ikke at man blir lykkelig igjen.

Jeg har det sånn selv. Vi skal møte så mye sorg og motgang i løpet av livet. De fleste vi elsker skal dø. Forhold vi trodde var sterke brytes opp.

Jeg håper jeg kan komme til en plass der "livet er så langt" ikke har så stor betydning lenger. Og håper det for alle som tenker det samme. Men er redd den tanken aldri helt forsvinner.

Obs: satte denne tråden her da det ofte oppstår i en relasjonssammenheng, hvis det gir mening.

Anonymkode: 9e397...bcc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sigrid ja. Åja, hun ja. Ja, hun vet vi alle hvem er....??? 

Anonymkode: 39743...be1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det spiller egentlig ingen rolle hvem Sigrid er. 

Dette handler mer om følelsen, enn om en konkret person.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det spiller egentlig ingen rolle hvem Sigrid er. 

Dette handler mer om følelsen, enn om en konkret person.

Kontekst har alt å si.

At livet er langt har med en sorgtung følelse er for meg helt uforståelig. Forstår heller ikke hva dette har med samliv å gjøre.

• Liker 5
Skrevet

Da passer det ord av Kim Larsen da :  Livet er langt . Lykken er kort. 

Uansett : man må elske hele veien  . Det taper man aldri på 🙂

Skrevet

Jeg følte at livet kjentes så langt da jeg mistet et søsken i dødsfall, så jeg tror jeg forstår hva som menes når folk sier den setningen med sorg i stemmen.

Anonymkode: 32cd3...898

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Kontekst har alt å si.

At livet er langt har med en sorgtung følelse er for meg helt uforståelig. Forstår heller ikke hva dette har med samliv å gjøre.

Ikke for å være frekk, men hvis du ikke har det minste mistanke om hva det kan bety, da er ikke dette tråden for deg.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke for å være frekk, men hvis du ikke har det minste mistanke om hva det kan bety, da er ikke dette tråden for deg.

Kan du ikke heller skrive rett ut hva du mener i stedet for å skrive i gåter, sånn at alle kan skjønne det, også de som ikke sitter inne i hodet ditt?

Jeg gjetter at du sikter til Sigrid Bonde Tusvik, hører ikke på podcast, men fått med meg alt oppstyret. 

Likevel står det ikke helt soleklart for meg hva du mener.

Er det tenkt negativt, som i at livet føles altfor langt når man har det vondt, at man ikke vet om man holder ut på en måte? 

Eller som i at man har det vondt så mange ganger i livet?

Eller positivt, som i at når et kapittel i livet lukkes så er det uansett mange flere igjen?

• Liker 4
Skrevet
Cuntzilla skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke heller skrive rett ut hva du mener i stedet for å skrive i gåter, sånn at alle kan skjønne det, også de som ikke sitter inne i hodet ditt?

Jeg gjetter at du sikter til Sigrid Bonde Tusvik, hører ikke på podcast, men fått med meg alt oppstyret. 

Likevel står det ikke helt soleklart for meg hva du mener.

Er det tenkt negativt, som i at livet føles altfor langt når man har det vondt, at man ikke vet om man holder ut på en måte? 

Eller som i at man har det vondt så mange ganger i livet?

Eller positivt, som i at når et kapittel i livet lukkes så er det uansett mange flere igjen?

Du ber meg om å fortelle deg antall stjerner i verdensrommet.

Dette betyr én ting for meg, en annen ting for deg. Hva det betyr for meg, fremkommer i HI.

Det er ment som en tråd der man kan dele sin egen tolkning eller erfaring om utsagnet "livet er så langt".

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette betyr én ting for meg, en annen ting for deg. Hva det betyr for meg, fremkommer i HI.

Det er ment som en tråd der man kan dele sin egen tolkning eller erfaring om utsagnet "livet er så langt".

OK. 

For min del tenker jeg livet er for kort til å bruke tid på denne diskusjonen.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Cuntzilla skrev (11 minutter siden):

👍🏻

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det du som har laget den tråden om Ang. løgneren og «den ukjente dama»? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg følte at livet kjentes så langt da jeg mistet et søsken i dødsfall, så jeg tror jeg forstår hva som menes når folk sier den setningen med sorg i stemmen.

Ja, samme her. Alle disse årene som hun ikke får leve, så mye hun ikke får se. På den andre siden er det allerede 10 år siden hun døde, så på én måte er livet kort fordi tiden går fort. Det er som om hun døde i går, hadde hun kommet gående mot meg på gata så hadde jeg ikke stusset over det.

Anonymkode: 3e135...601

• Liker 2
Skrevet

Hun sikter selvsagt til det Tusvik sa etter å ha blitt bedratt nå, ja- at livet er så langt. også relaterer hun til det fordi hun selv har det tungt, vil jeg tro.

Kjenner meg igjen i dette selv. Da mannen min hadde 40-årskrise og begynte å oppføre seg absurd rart, festing, trening, mye borte og kald og avvisende, følte jeg det samme. Mistenkte utroskap og viste seg senere at jeg hadde rett. Hver dag var så lang og jeg følte jeg var i et mareritt som aldri tok slutt. At 20 års forhold var over og alt var en løgn og at jeg aldri ville bli lykkelig igjen. Men vips har 5 år gått, og alt er annerledes, heldigvis. 

Anonymkode: adf5b...c5d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Lyset og skuggen er syskjen på jorda...har også mistet søsken. 4 stk.faktisk..  Likevel er de der og hvisker meg i øret ❤ De var fulle av alle sjatteringer, og heier på meg og mine barn. Det vet jeg 🙂 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun sikter selvsagt til det Tusvik sa etter å ha blitt bedratt nå, ja- at livet er så langt. også relaterer hun til det fordi hun selv har det tungt, vil jeg tro.

Kjenner meg igjen i dette selv. Da mannen min hadde 40-årskrise og begynte å oppføre seg absurd rart, festing, trening, mye borte og kald og avvisende, følte jeg det samme. Mistenkte utroskap og viste seg senere at jeg hadde rett. Hver dag var så lang og jeg følte jeg var i et mareritt som aldri tok slutt. At 20 års forhold var over og alt var en løgn og at jeg aldri ville bli lykkelig igjen. Men vips har 5 år gått, og alt er annerledes, heldigvis. 

Anonymkode: adf5b...c5d

Nå ble jeg mer nysgjerrig på hvordan deres historie endte. Fortelle bare litt??? :)

Anonymkode: 82078...9b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det du som har laget den tråden om Ang. løgneren og «den ukjente dama»? 

Det aner jeg ikke noe om.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har tenkt mye på dette etter at Sigrid uttalte det i den siste episoden.

Jeg forstår så godt hva hun mener. Det kommer fra et trist og sorgtungt sted. Samtidig tenker jeg at dette tross alt blir sagt eller tenkt av personer som har det utrolig vanskelig, men som ikke tenker på å ende livet. Men ser nok bare ikke at man blir lykkelig igjen.

Jeg har det sånn selv. Vi skal møte så mye sorg og motgang i løpet av livet. De fleste vi elsker skal dø. Forhold vi trodde var sterke brytes opp.

Jeg håper jeg kan komme til en plass der "livet er så langt" ikke har så stor betydning lenger. Og håper det for alle som tenker det samme. Men er redd den tanken aldri helt forsvinner.

Obs: satte denne tråden her da det ofte oppstår i en relasjonssammenheng, hvis det gir mening.

Jeg tenker det ofte. Livet er veldig langt. Og det føles uoverkommelig til tider. Noen dager er triste, noen dager bra. Men for det meste føler jeg at jeg bare eksisterer. Jeg er nok født med tungsinn tror jeg🙊ikke noe jeg snakker høyt om. Synes synd på Sigrid. Hun må ha det helt forferdelig nå❤️

Anonymkode: 1ab7c...741

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg tenker det ofte. Livet er veldig langt. Og det føles uoverkommelig til tider. Noen dager er triste, noen dager bra. Men for det meste føler jeg at jeg bare eksisterer. Jeg er nok født med tungsinn tror jeg🙊ikke noe jeg snakker høyt om. Synes synd på Sigrid. Hun må ha det helt forferdelig nå❤️

Anonymkode: 1ab7c...741

Ikke greit å ha det sånn. Håper du finner små gleder også, som bryter opp tungsinnet, om det så bare er for en stund.

Noen av oss er mer tenkende og melankolske, og er nok derfor mer tilbøyelig til å rammes av slike tanker, og da særlig når det skjer noe vanskelig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

😅🤣

Anonymkode: eb1c7...ad8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...