Gå til innhold

Vurderer å la sønnen gå på Wang u - Noen med erfaringer der? Bra skole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er veldig aktiv og liker både langrenn og rulleski. Jeg som mor klarer ikke å henge med når han står på ski, men jeg tar han imot med hjemmelaget mat og gjerne noe god bakst og kakao, som jeg håper han aldri blir for stor for 🥰

Jeg og far snakker nå om vi burde la han gå på ungdomsskole på Wang. Jeg er litt for og imot. Det føles så veldig "fint" at han skal gå på privatskole. Det er ikke sånn veldig dyrt, men normen i Norge er jo å sende alle på statlig skole og følge den planen...

Jeg ser jo hvor glad han er når han får stått på ski og derfor lurer jeg på om vi skal la han gå på Wang u. Er det noen som har erfaringer med Wang som ungdomsskole? Er det "verdt" det?

Anonymkode: efb6a...e38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i normen, om dere tror at sønnen deres kan ha godt utbytte av å gå på denne skolen så kjør på :) (har ikke erfaring med Wang, så der kan jeg ikke hjelpe). 

Anonymkode: accb5...719

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med Wang Ung, men gikk VGS på Wang, og jeg er veldig fornøyd med det. 

Jeg tenker at dere bør gjøre det som et best for sønnen deres. Det jeg ville tenkt mest på er ikke at det er annerledes, men at gutten splittes opp fra vennene sine. For noen kan det være litt trist selvom man finner nye venner. Det er godt mulig han vil miste kontakten med vennene fra barneskolen dersom de fortsetter å møtes hver dag uten han.

Og spørsmålet er mer: Hva har han lyst til?

I tillegg er det en risiko for at han blir lei av ski dersom det blir veldig mye fokus rundt det tidlig.

Anonymkode: 0b829...843

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...