penelope Skrevet 23. september 2021 #1 Del Skrevet 23. september 2021 Hei Jeg er på jakt etter andres erfaringer ved valg av størrelse på strikking av Fortune Sweater. Jeg står midt i mellom M og L i forhold til anbefalingene. Oppskriften Fortune Sweater – PetiteKnit angir at det bør være en bevegelsesvidde på 15-25 cm sammenlignet med brystmål. 15 cm tilsier Medium - 25 cm tilsier Large. Målet for overvidde i oppskriften er 114 i M og 124 i L Har noen erfaringer å dele?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Del Skrevet 24. september 2021 Mål en genser du liker ha på! Anonymkode: afb87...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2021 #3 Del Skrevet 28. september 2021 Hvis du står midt mellom to størrelser så ville jeg heller ha gått opp en størrelse, er penere at en genser sitter litt løst enn stramt. Dette er i tillegg en genser med hullmønster og tynt garn, så det gjør ikke noe om den sitter litt løst på Dessuten er det utrolig kjedelig å legge ned mye jobb i å strikke også passer den ikke når den er ferdig Anonymkode: 2ecec...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satellites Skrevet 28. september 2021 #4 Del Skrevet 28. september 2021 Jeg ville valgt den minste. Velger som regel en mindre størrelse når jeg strikker fra petite knit, synes passformen er vel oversized på mye der 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penelope Skrevet 29. september 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 29. september 2021 Jeg endte med å endre til M. Veldig spent på resultatet når den en gang blir ferdig. Jeg målte på andre plagg jeg har - og fant ut at L ville bli mye større enn alle andre klær jeg har - unntatt en diger irsk ullgenser som passet da jeg var gravid. Likevel - det kan godt hende det hadde fungert med L også - fordi oversized plagg som er tynne gir et annet inntrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marissa Skrevet 29. september 2021 #6 Del Skrevet 29. september 2021 Jeg har ikke strikket den genseren, men jeg har strikket andre gensere derfra med oversize mål, og erfaringen er at det fort kan bli så stort at det blir bomsete og stygt om man tar for godt i. Ville gått for en M, så er det jo bare å prøve den på underveis, og syns du den blir for liten så rekker du opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penelope Skrevet 29. september 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 29. september 2021 Ja, jeg har allerede tatt opp halve bærestykket som jeg først strikket i L.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå