Gjest Olava Skrevet 28. september 2005 #1 Skrevet 28. september 2005 Er det noen som har forslag til apéritif/velkomstdrink når man skal servere reinsdyrgryte? Bør den være syrlig, søt eller hva passer? Det hadde vært fint om det ikke blir så dyrt, da det kommer 40 gjester. Har solbær og rips i fryseren, kan noen bær puttes oppi, eller blir det søl? De er sukret.
Gjest Olava Skrevet 29. september 2005 #3 Skrevet 29. september 2005 Kanskje det...Det må vel i så fall bli portvin uten bær oppi, haha.
Gjest Olava Skrevet 29. september 2005 #4 Skrevet 29. september 2005 Det var visst ikke så mange som hadde forslag :cry: Jeg hadde et lite håp om at noen skulle foreslå noe annet enn hvitvin/musserende. Det er jo godt det, men nå synes jeg man får det over alt, og hadde lyst til å finne på noe annet.
Impala Skrevet 30. september 2005 #5 Skrevet 30. september 2005 Denne tror jeg hadde passet bra På polet har de en kreklingsprit som heter Frost. Har selv smakt den kun med is, og syns den er kjempegod. Den har rundt 20% alkohol så det er kanskje en slags likør??
Gjest Gjest_corazon_* Skrevet 30. september 2005 #6 Skrevet 30. september 2005 Takk, Yamaha! Det høres ut som det passer ypperlig. Kanskje det går an å blande den med noe, i og med at det kanskje er en likør så blir det vel litt lite med en liten skvett i glasset og litt "kvalm" med en stor skvett? Tror jeg må prøvesmake meg fram litt, nam nam!
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #7 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg synes Kir er en god aperitif. Bland litt solbærlikør og hvitvin og vips! Alternativt kan du bruke solbærsaft. Det går helt fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå