AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Hei, jeg har kontroll hos jordmor nå på mandag og da er jeg 13+6.Har hørt mange skrekk historier om at det er leger og jordmødre som ikke klarer å finne hjertelyd. Jeg har en tidligere MA så jeg har jo traumer hver gang jeg er på TUL. Har vært på det to ganger nå i uke 6 og i uke 9. Har ikke lyst til å dra igjen fordi jeg stresser flere dager i forveien. Så jeg lurer på om det er noen av dere som har opplevd at jordmor ikke har klart å finne hjertelyd men at alt har vært bra? Anonymkode: 97381...5b1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Jeg var på sjekk for jordmor i uke 14. Hun ville ikke lete etter hjertelyd da. Hun sa at det var veldig vanlig å ikke finne den, og det da førte til mer bekymring. Jeg hørte hjertelyd først i uke 24 på en kontroll da. Anonymkode: 6dd19...fa0 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Jeg var hos fastlegen i uke 18 en gang, og han fant ikke hjertelyden. Men alt var bra altså 😊 Så det var bare han som ikke var så god på det tydeligvis 😄 Har nemlig også opplevd å ikke finne den i uke 22, (et annet svangerskap) men da var det faktisk ikke liv, fikk ultralyd på sykehuset for å bekrefte det. (Da hadde alt vært bra 2 uker før på ordinær ultralyd) Anonymkode: 6ff6e...202
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 Jordmor lyttet etter hjertelyd i uke 12 med første, men fant den ikke. Jordmor angret veldig på at hun hadde tilbydd å høre, for det er ofte man ikke hører noe så tidlig. Alt var i strålende orden allikevel Jeg var ikke så stresset fordi jeg hadde lest at mange ikke hørte hjertelyd så tidlig, og jeg skulle uansett på privat ultralyd noen dager senere Med nr to var jeg ikke hos jordmor før i uke 16. Da sa hun "jeg kan lytte etter hjertet, men da må du love å ikke stresse hvis vi ikke finner den" 😆 Så det er nok verken uvanlig å ikke finne, eller at gravide blir stresset! Anonymkode: 6d531...12e
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 Jordmor hørte ikke i uke 17. Var på ultralyd samme dag og alt var fint. Anonymkode: 04405...8ee
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #6 Skrevet 23. september 2021 Hørte ikke før uke 18 her Anonymkode: fc37e...22f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #7 Skrevet 23. september 2021 Her ville ikke jordmor høre før uke 16. Pga ferieavvikling osv lyttet vi ikke før uke 22 eller noe sånt. Anonymkode: 064e5...9c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå