AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Jeg har et barn på 14 år som nå er vaksinert. Supert! Av flere årsaker; mye smitte, mindre sjanse for å bli veldig syk ved evt smitte, og muligheten til å delta på arrangementer. Men vi har jo ikke tilgang på koronapasset hans via helsenorge, siden han er over 12 år (da mister man elektronisk tilgang som forelder, selvom man har rett på innsyn i barns journal, skriftlig, frem til de er 16). Han får heller ikke bank-ID siden han er under 16 (under 15 kanskje?) og kan derfor heller ikke logge inn selv. Så når han nå i oktober skal på Bodø/Glimt - Roma kampen må han testes før kamp for å vise til negativ test, en test vi da må bestille og betale for (800 kroner), selvom han er vaksinert. For 1 dose Pfizer til barn regnes ikke som fullvaksinert og gir derfor ikke grønt pass? Så til enhver anledning som krever grønt koronapass så ender vi med å måtte testes uansett? Jeg syns det høres helt tungvindt ut?! Anonymkode: c2343...98f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Jeg har tilgang på min 13 åring sitt helsenorge.no, inkl vaksiner, coronaprøver og coronapass. Er først når de er 16 man mister denne muligheten, med mindre barnet gir deg tilgang. Sjekk en gang til du Anonymkode: 23eeb...2ce 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Det høres rart ut. Jeg har tilgang til mitt barn på samme alder på helsenorge. Hun har ikke tatt vaksinen enda så jeg får ikke sjekket om jeg får frem coronapass, men jeg kan se andre ting. Anonymkode: 3c51e...72b 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres rart ut. Jeg har tilgang til mitt barn på samme alder på helsenorge. Hun har ikke tatt vaksinen enda så jeg får ikke sjekket om jeg får frem coronapass, men jeg kan se andre ting. Anonymkode: 3c51e...72b F eks var jeg nylig inne og sjekket resultat av en coronatest. Anonymkode: 3c51e...72b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 Tror du har misforstått flere ting her. Man mister ikke elektronisk tilgang, man får begrenset innsyn. Og i mange banker er aldersgrensen for bankid 13 men foreldre må søke om det. Jeg ser koronapasset til min snart 14 åring på helsenorge. Anonymkode: 5af3b...1a2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #6 Skrevet 23. september 2021 Jeg kan bestille legetime hos fastlegen, fornye resepter og sende meldinger til legekontoret. Det er det jeg kan i helsenorge på barnet. Ingen coronapass, ingen journal, ingen av de tingene jeg som voksen har. Banken vår gir ikke ut Bank-ID før 15 år. Anonymkode: c2343...98f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #7 Skrevet 23. september 2021 Veldig rart. Har du foreldreansvaret? Da skal du kunne se det. Har far foreldreansvar alene ser du det ikke. Anonymkode: 50f61...b40
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #8 Skrevet 23. september 2021 Bruk Google for å finne ut hvordan du har tilgang. Du har tilgang til en på 14 Anonymkode: 23eeb...2ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå