AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Jeg pleier å bruke ekte ord som jeg bruker daglig i jobbsøknad, som at jeg er jævla god i produsere, og har heftig måte å jobbe på bl.a Jeg er sykt god på data program, og samtidig uttrykke hvor fette stødig jeg er med verktøyene. Er det kun i Bergen jeg ikke kan skrive ekte ord, og må finne i synonymordboka andre ord som ikke er for harde for dem? Anonymkode: 6b38a...e69
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Det du viser med dette er at du ikke ser an hvilken situasjon du er i, og tilpasser din oppførsel etter dette. (Ikke en god egenskap.) I en søknad skriver man formelt, og bruker ikke "talespråk" og spesielt ikke "banneord". Og det tror jeg egentlig læres bort på skolene i hele Norge. Anonymkode: e3841...225 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Uavhengig av språkbruk håper jeg virkelig du har bedre rettskriving og grammatikk i jobbsøknadene dine. Kanskje jeg kan anbefale en ordinær ordbok i første omgang, før du gir deg i kast med synonymer? Har du i tillegg en 10-dagers grense på svar fra arbeidsgiver? Anonymkode: 04ff2...237 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 Har spurt sjefen min om det nå 😁 Han lo og sa at om han fikk en sånn søknad, ville han garantert invitert vedkommende til et intervju, og det er jeg helt enig i. Kult med folk som tør å skille seg ut 🙂 Anonymkode: e4df8...ef3 1
Druid Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg pleier å bruke ekte ord som jeg bruker daglig i jobbsøknad, som at jeg er jævla god i produsere, og har heftig måte å jobbe på bl.a Jeg er sykt god på data program, og samtidig uttrykke hvor fette stødig jeg er med verktøyene. Er det kun i Bergen jeg ikke kan skrive ekte ord, og må finne i synonymordboka andre ord som ikke er for harde for dem? Anonymkode: 6b38a...e69 Hahahaha. For noen år tilbake hentet jeg inn en ressurs til et selskap jeg hadde oppdrag for, og som vanlig var det en jeg hadde i nettverket. På intervjuet ble det klart at de begge, både søker og oppdragsgiver kjente hverandre fra før, men hadde glemt ( eller mere fortrengt) hverandre. Istedet for at de bare avlyste intervjuet, ble jeg vitne til et intervju hvor søkeren la fram presentasjonen sin på nivået du skriver, og arbeidsgiveren presenterte seg som det mest stereotypiske sjefs-rasshølet i boka. Det var iallefall underholdene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå