AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Jeg prøver å forstå kjøleskap viften som ikke stopper til temperaturen som er satt i dette tilfellet +3. Det ender med at maten fryses og bakplaten blir mer og mer is. Hva er galt? Anonymkode: 57000...24d
skrue Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg prøver å forstå kjøleskap viften som ikke stopper til temperaturen som er satt i dette tilfellet +3. Det ender med at maten fryses og bakplaten blir mer og mer is. Hva er galt? Anonymkode: 57000...24d Du tenker på kompressoren (noen kjøleskap har en vifte inne i skapet, men det er for sirkulasjon, ikke avkjøling)? Om kompressoren ikke skrur seg av tenker jeg det mest sannsynlige et defekt temperatursensor/termostat i skapet. Altså at den måler for høy temperatur som igjen medfører at kompressoren ikke stoppes når den skal.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 skrue skrev (2 minutter siden): Du tenker på kompressoren (noen kjøleskap har en vifte inne i skapet, men det er for sirkulasjon, ikke avkjøling)? Om kompressoren ikke skrur seg av tenker jeg det mest sannsynlige et defekt temperatursensor/termostat i skapet. Altså at den måler for høy temperatur som igjen medfører at kompressoren ikke stoppes når den skal. ja, det er vifte på innsiden. Samtidig stusser jeg på at det er noen lange sprekker på bakveggen, hvordan det kan ha oppstått ikke er godt å si. Men jeg ser dem som eier kjøleskapet har brukt parassol knappen hele tiden uten å vite hva det er. Fordi når jeg trykker på parassol knappen da stopper vifta å gå inne, og slår jeg av parassol knappen så starter ikke vifta med engang. Men etterhvert. Hvor skal man finne selve tempratursensoren? Dette er en whirlpool kjøleskap. samtidig ser jeg at pakningen rundt døra har en plass hvor dem sprikker til selve skapet omtrent 5 cm. Om det bidrar at det kommer varme inn? Anonymkode: 57000...24d
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 Hvis pakningen rundt døra ikke er tett og når det er sprekker så vil kjøleskapet jobbe hardt for å holde temperaturen, det vil også bruke veldig mye strøm. Høres ut som om skapet er modent for å kastes på skroten, det er ikke verdt å reparere dette og strømforbruket gjør det dyrt i lengden. Anonymkode: 00571...82c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis pakningen rundt døra ikke er tett og når det er sprekker så vil kjøleskapet jobbe hardt for å holde temperaturen, det vil også bruke veldig mye strøm. Høres ut som om skapet er modent for å kastes på skroten, det er ikke verdt å reparere dette og strømforbruket gjør det dyrt i lengden. Anonymkode: 00571...82c takk for råd! Det går nok den veien da. Anonymkode: 57000...24d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå