Nafiaa Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Jeg håper dette er lov å diskutere fordi så mange kvinner opplever det, og det er derfor viktig å reflektere litt. Jeg synes en av de merkeligste bivirkningene er at mange kvinner opplever at vaksinen gjør at de får store endringer i syklus. Jeg spør meg selv hvorfor og hvordan er vaksine som ikke har noe som helst med de organene å gjøre, likevel gir en reaksjon der. Jeg personlig blir litt bekymret for hva dette vil ha å si i ettertid. Jeg synes også at vi burde få bedre informasjon om hvorfor, jeg tror helt klart at noen vet mer enn den lille synsingen som ligger ute om det. Når så mange kvinner på verdensbasis opplever dette, er det rart det ikke blir tatt mer på alvor. Er det noen som har tanker rundt dette? 8
Gjest ATLAS6 Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Fysiologisk stress reaksjon sikkert. Om det er selve vaksinen eller stresset rundt vaksinen som kan endre syklusen er jo enda uvisst. Jeg tror det kan være sammensatt at kroppen får en stressreaksjon, første syklus blir påvirket også blir de neste påvirket pga stresset etter første syklus. Vi har nok også vært hakket mer bevisst på det nå. Min ble også endret, men etter 7 måneder med fullvaksinering er jo dette nå min nye normale syklus. Vi vet jo at de kan endre seg fra måned til måned, år til år osv, så kanskje endringene ikke er unormale men blir mer lagt merke til nå.
Gjest Saph Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Vaksinen kan gi diaré, diaré kan gjøre at p-piller mister virkning. Det klusset med mens. I aldersgruppen som ble vaksinert er det mange eldre damer som er på vei inn i overgangsalderen. Mensforstyrrelser er kjempevanlig. Vi har vaksinert folk en god stund nå. Så veldig mange ville fått de mensforsryrrelsene uansett. Sykdom kan klusse med syklus. Vaksiner gir "sykdom" Stress kan påvirke mens. At mange var stressa under korona er ikke akkurat en hemmelighet Pco(s) symptomer kan utløses eller forverres av vektøkning. En av symptomene er ustabil mens. Jeg er ikke den eneste som har sittet mere stille og lagt på meg litt. Mine tanker.
Hedy Lamarr Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 Korona forstyrrer ikke menstruasjon: Det lar seg ikke påvise at koronavaksine forstyrrer menstruasjonssyklusen hos kvinner, konkluderer EUs legemiddelbyrå (EMA). (Kilde) EMAs sikkerhetskomité (PRAC) har undersøkt hundrevis av rapporter fra kvinner som har meldt fra om ulike former for menstruasjonsforstyrrelser etter å ha fått koronavaksine. Anne Spurkland forklarer det greit her: https://immunglimt.no/2021/07/07/bor-jeg-ta-vaksinen/ Anne Spurkland er professor i medisin og forsker innenfor immunologi og autoimmune sykdommer. Se også denne artikkelen fra Dagens Medisin: https://www.dagensmedisin.no/artikler/2021/06/25/-ingenting-tilsier-at-menstruasjonsforstyrrelser-har-sammenheng-med-koronavaksinen/ 3
Marihønepøne Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 Hedy Lamarr skrev (9 minutter siden): Korona forstyrrer ikke menstruasjon: Det lar seg ikke påvise at koronavaksine forstyrrer menstruasjonssyklusen hos kvinner, konkluderer EUs legemiddelbyrå (EMA). (Kilde) EMAs sikkerhetskomité (PRAC) har undersøkt hundrevis av rapporter fra kvinner som har meldt fra om ulike former for menstruasjonsforstyrrelser etter å ha fått koronavaksine. Anne Spurkland forklarer det greit her: https://immunglimt.no/2021/07/07/bor-jeg-ta-vaksinen/ Anne Spurkland er professor i medisin og forsker innenfor immunologi og autoimmune sykdommer. Se også denne artikkelen fra Dagens Medisin: https://www.dagensmedisin.no/artikler/2021/06/25/-ingenting-tilsier-at-menstruasjonsforstyrrelser-har-sammenheng-med-koronavaksinen/ Og disse konklusjonene kom altså før spesielt mange kvinner i fruktbar alder i det hele tatt var rukket å bli vaksinert... 15
Psilocybe Skrevet 23. september 2021 #6 Skrevet 23. september 2021 Sitat FHI undersøker menstruasjonsforstyrrelser: Folkehelseinstituttet (FHI) skal undersøke om det er en sammenheng mellom coronavaksiner og blødningsforstyrrelser. Flere kvinner har meldt om menstruasjonsforstyrrelser etter å ha fått koronavaksine. - Foreløpig vet vi ikke sikkert om menstruasjonsforstyrrelser eller underlivsblødninger etter overgangsalderen opptrer hyppigere etter vaksinering enn normalt. Dette er det viktig å finne ut av, og vi jobber nå med å skaffe kunnskap om dette gjennom analyser av data som Folkehelseinstituttet har samlet inn i flere norske befolkningsundersøkelser, sier lege Lill Trogstad i en pressemelding fra FHI. Den europeiske legemiddelmyndigheten EMAs komité for legemiddelovervåking (PRAC) har diskutert bivirkningsmeldinger om menstruasjonsforstyrrelser. De har konkludert med at det ikke er en årsakssammenheng, men at situasjonen bør overvåkes, skriver Dagens Medisin. (NTB) Fra Dagbladet i dag. Undersøkelsen kan trygt avlyses, for ekspertene her på KG har allerede forsikret oss om at det ikke finnes noen sammenheng. 11
Elaine Marley Skrevet 26. september 2021 #7 Skrevet 26. september 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod.
Tough cookie Skrevet 26. september 2021 #8 Skrevet 26. september 2021 Saph skrev (På 23.9.2021 den 10.58): Vaksinen kan gi diaré, diaré kan gjøre at p-piller mister virkning. Det klusset med mens. I aldersgruppen som ble vaksinert er det mange eldre damer som er på vei inn i overgangsalderen. Mensforstyrrelser er kjempevanlig. Vi har vaksinert folk en god stund nå. Så veldig mange ville fått de mensforsryrrelsene uansett. Sykdom kan klusse med syklus. Vaksiner gir "sykdom" Stress kan påvirke mens. At mange var stressa under korona er ikke akkurat en hemmelighet Pco(s) symptomer kan utløses eller forverres av vektøkning. En av symptomene er ustabil mens. Jeg er ikke den eneste som har sittet mere stille og lagt på meg litt. Mine tanker. Eldre damer?
Anbefalte innlegg