Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å begynne tidlig med julegavene, mest for å fordele kostnadene for det koster jo litt med gaver og stor familie.

Problemet er at det ikke blir mulig å bytte gavene om de kjøpes nå?

Kan såklart spare en slant hver mnd til desember, men det hadde vært fint å fått unna litt av gavene

Anonymkode: e6e46...9ea

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper julegaver gjennem hele året, men sparer de siste gavene til de jeg tror trenger byttelapp. Feks venter jeg med å kjøpe klær til tantebarn til rett før jul, men til mamma som bytter ut et gammelt hverdagsservise med et nytt, har jeg kjøpt deler på tilbud lenge før jul. Jeg kan godt spare pengene gjennom hele året, men jeg liker ikke stresset som er i butikkene før jul og har heller ikke tid til å avspasere fra jobb for å ta julehandel i fred og ro.

Anonymkode: 9d43b...6b3

Skrevet

Noen butikker gir faktisk langtidsbytting allerede, så anbefaler deg å spørre i hver enkelt butikk :) 

Jeg har handlet storparten av årets julegaver allerede fordi jeg skal føde før jul og trolig blir noe opptatt.. 

Noen kjøpte jeg allerede i januar på supersalg hos bl.a. Christiania Glasmagasin (da generelle men fine pynteting til bestemødre/tanter og onkler o.l., samt en nissepotteskjuler fra Nille som et vennepar får med en blomst eller noe godteri i), noen får vin og til flere av barna i familien kjøpte jeg klær på 20% rabatt hos Lindex forrige helg - spurte om bytting og de sa de klistrer over prisen og setter ikke noen datolapp på, så det skulle ikke være noe problem å bytte det i romjula. Ene fadderbarnet ønsker seg konkret Lego, men den var for dyr, så der blir det gavekort på lekebutikken til både jul og bursdagen litt før jul. 

Anbefaler altså som bruker over her å kjøpe det du kan nå, mens om det er noe du er veldig usikker på kan det vente (husk å sett av litt penger) - men uansett: spør i butikkene om bytting og gjerne om konkret dato for når de begynner med "julebyttelapper" :)

Anonymkode: 43e5a...7ea

Skrevet

Jeg kjøper diverse til tantebarna uten byttekort (har sagt til foreldrene at de bare får re-gifte om jeg bommer, de synes uansett det er styr å bytte). Er ofte bare noe relativt rimelig som går med uansett. Samt matvarer og lignende til de voksne som jeg vet går med uansett. 

Er det ting som klær, eller ting til huset, har jeg alltid med byttelapp. 

Anonymkode: 2c9d1...b34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...