Gå til innhold

Bok om vikingenes kultur?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å lese mer om vikingtiden, hvordan de levde osv. Men ikke om slag, plyndringer og kriger. Kulturen, rett og slett. Finnes det en god bok om det?

Anonymkode: 984d8...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke helt det du spør om... men jeg anbefaler podcasten Kongerekka med Are Sende Osen! Underholdende og jeg ser det for meg. 

Anonymkode: ba30b...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke helt det du spør om... men jeg anbefaler podcasten Kongerekka med Are Sende Osen! Underholdende og jeg ser det for meg. 

Ja, hører på den! Men også der er det mye slag, slåssing, holmganger og guttastemning. Lite om hverdagsliv og kultur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Uff, den stemma til Are Sende Osen ødelegger virkelig for meg. Høres ut som en voksen man som etterligner en liten jente. Dessverre, for det er sikkert veldig interessant det han sier 😕

Anonymkode: bc5a5...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, hører på den! Men også der er det mye slag, slåssing, holmganger og guttastemning. Lite om hverdagsliv og kultur. 

Anbefaler "Den svarte vikingen"  av Bergsveinn Birgisson. Makan til medrivende bok skal man leite lenge etter.!!

"Verre enn sitt rykte", av Yngvar Ustvedt og "Vikingenes Russland" av Halvor Tjønn er også kjempeinteressante. Kjøpte nettopp "Hvitekrist" av Tore Skeie, men den har jeg ikke begynt på ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les "Sagaens kvinner" av Vera Henriksen. (Og om du vil ha romaner om vikingetid, så får du lese trilogien Sølvhammeren, Jærtegn og Helgenkongen av samme forfatter. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...