AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Noen som har erfaring med å få testet baby for korona? Har en baby på 10 måneder som er syk, har spist lite de siste par dagene, skriker veldig masse og er vanskelig å roe. Hadde over 40 i feber i natt. Fikk paracet stikkpille og feberen gikk ned til 39,2 imorges kl. 7. Søsteren hans ble syk søndag og tok test mandag, fikk påvist smitte tirsdag. Det lokale legekontoret her sier de ikke tester babyer, men at vi kan dra på teststasjonen i Narvik med han. Anonymkode: 26e9d...817
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Det spiller vel egentlig ingen rolle om han er smittet eller ikke. Det er smitte i huset, og frem til da er dere hjemme også kan dere ta et par dager ekstra siden baby ble mest sannsynligvis smittet av søster. Anonymkode: 245ad...472 8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Ja, selvfølgelig! Det er jo ganske stor sannsynlighet for at han er smittet, så om han skulle bli veldig syk er det jo viktig at legene vet at det er korona det er snakk om slik at tiltak kan settes i gang raskt om det trengs!! Lykke til og god bedring! Anonymkode: b5ed8...188 13
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 Jeg ville ha testet fordi man må være obs på sykdomsbildet ETTER corona. Anonymkode: f39ff...fa7 11
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 Jeg hadde ikke testet. Om baby skulle bli veldig dårlig å måtte trenge lege hjelp hadde jeg opplyst om at dere har smitte i huset. God bedring til baby. Anonymkode: 97d05...363 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #6 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Noen som har erfaring med å få testet baby for korona? Har en baby på 10 måneder som er syk, har spist lite de siste par dagene, skriker veldig masse og er vanskelig å roe. Hadde over 40 i feber i natt. Fikk paracet stikkpille og feberen gikk ned til 39,2 imorges kl. 7. Søsteren hans ble syk søndag og tok test mandag, fikk påvist smitte tirsdag. Det lokale legekontoret her sier de ikke tester babyer, men at vi kan dra på teststasjonen i Narvik med han. Anonymkode: 26e9d...817 Ja! No tester de bare ytterst i nesen på små barn. Gi beskjed om at noe annet er helt uaktuelt! Anonymkode: 3d07e...c0c 3
Ulrikke Skrevet 23. september 2021 #7 Skrevet 23. september 2021 Jeg ville testet. Ville visst om han hadde hatt det eller ei, sånn framover. 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #8 Skrevet 23. september 2021 Jeg ville testet og forstår ikke hvorfor dere vurderer å la være. Barn (og voksne også) testes på veldig skånsomme måter nå - sammenliknet med i starten av pandemien. Min yngste har blitt testa tre ganger og har hatt null problem med den qtipsen i nesa. Fingen går jo mye lengre opp flere ganger daglig 😛 Anonymkode: f0463...81f 9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #9 Skrevet 23. september 2021 Det går helt fint å teste små barn - de tar bare prøve ytterst i nesen 😊 Vi testet minsten her på rundt året, og selv om han ikke liker å tørke nesa gikk det helt fint. Anonymkode: 3e809...621 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #10 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, selvfølgelig! Det er jo ganske stor sannsynlighet for at han er smittet, så om han skulle bli veldig syk er det jo viktig at legene vet at det er korona det er snakk om slik at tiltak kan settes i gang raskt om det trengs!! Lykke til og god bedring! Anonymkode: b5ed8...188 Dette. Greit å få det frem. Forøvrig sa en smittesporer på tlf til meg at det kan være lurt å få koronaen dokumentert mtp hvis dere skal fly eller reise og må vise korona pass. Viruset kan jo slå ut positivt lenge selvom man har litt frisk. Da er det kjipt å bli satt i isolasjon om 5 mnd når man ikke er syk lenger 😊 Anonymkode: 282dc...89f 7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #11 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg ville testet og forstår ikke hvorfor dere vurderer å la være. Barn (og voksne også) testes på veldig skånsomme måter nå - sammenliknet med i starten av pandemien. Min yngste har blitt testa tre ganger og har hatt null problem med den qtipsen i nesa. Fingen går jo mye lengre opp flere ganger daglig 😛 Anonymkode: f0463...81f Min baby på 7 mnd ble også testet fordi storesøster hadde korona. Det gikk kjempefint. Det var bare litt i nesa og ferdig. Anonymkode: 282dc...89f 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #12 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min baby på 7 mnd ble også testet fordi storesøster hadde korona. Det gikk kjempefint. Det var bare litt i nesa og ferdig. Anonymkode: 282dc...89f Ikke Ts, men har en baby selv og er redd for smitte: Var babyen syk og hvor syk ble den i så fall? Anonymkode: 7b10f...8b7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #13 Skrevet 23. september 2021 Det går helt fint. Babyen vår fikk RS virus når hun var 8 mnd før pandemien og da tok de dyp neseprøve. Det var værre for henne å ta blodprøve. Anonymkode: 0ecb0...8e7 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #14 Skrevet 23. september 2021 Hadde testet. Greit å ha on record til evt senvirkninger. Og da får babyen også koronapass hvis dere skaø ut å reise det nærmeste året Anonymkode: 732fc...a08 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #15 Skrevet 23. september 2021 Test for rs virus, du. Folk glemmer at det finnes andre sykdommer enn covid. Selv on søsteren har fått påvist smitte, så kan det hende babyen har fått påvist rs virus.. og rs virus kan være livsfarlig og dødelig for babyer! overraskende at folk ikke har fått med seg mer nyheter den siste tiden og spesielt angående rs virus og influensa og forskjølelse :/! Anonymkode: 63ba8...c0c 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #16 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Test for rs virus, du. Folk glemmer at det finnes andre sykdommer enn covid. Selv on søsteren har fått påvist smitte, så kan det hende babyen har fått påvist rs virus.. og rs virus kan være livsfarlig og dødelig for babyer! overraskende at folk ikke har fått med seg mer nyheter den siste tiden og spesielt angående rs virus og influensa og forskjølelse :/! Anonymkode: 63ba8...c0c Sannsynligheten for corona er jo MYE høyere siden søsteren har det da. Anonymkode: 732fc...a08 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #17 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sannsynligheten for corona er jo MYE høyere siden søsteren har det da. Anonymkode: 732fc...a08 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sannsynligheten for corona er jo MYE høyere siden søsteren har det da. Anonymkode: 732fc...a08 Ikke nødvendigvis! Da hadde vel også mor og far fått påvist covid, sant? Sannsynligheten for rs er mye større enn covid. Les nyhetene de siste ukene så skjønner du hva jeg mener. Høy feber og urolighet er typisk tegn på rs virus - covid trenger ikke ha symptomer en gang. Anonymkode: 63ba8...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #18 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, selvfølgelig! Det er jo ganske stor sannsynlighet for at han er smittet, så om han skulle bli veldig syk er det jo viktig at legene vet at det er korona det er snakk om slik at tiltak kan settes i gang raskt om det trengs!! Lykke til og god bedring! Anonymkode: b5ed8...188 Ts her. Var å testet han nå i ettermiddag. Var ingen problem. De tok bare ytterst i nesen. Han måtte ta to tester for å være sikker. Begge var positiv. Anonymkode: 26e9d...817 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #19 Skrevet 23. september 2021 Hei, Ts. Hvis det ikke er for mye å be om, så håper jeg du kan oppdatere oss med hvordan sykdommen utvikler seg hos babyen de neste dagene. Det er så lite informasjon å finne om babyer og korona. Jeg har en baby selv, det er derfor jeg lurer. Anonymkode: 7b10f...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #20 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, selvfølgelig! Det er jo ganske stor sannsynlighet for at han er smittet, så om han skulle bli veldig syk er det jo viktig at legene vet at det er korona det er snakk om slik at tiltak kan settes i gang raskt om det trengs!! Lykke til og god bedring! Anonymkode: b5ed8...188 Du er glad i: !!!!!!! Anonymkode: 7da7d...a9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå