AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Jeg vet ikke om jeg vil ha barn. Heller mot å ikke få det. Er 27 nå, så kanskje blir det klarere om noen år. I de aller fleste tråder blir det nevnt at liv uten barn er enklere, friere, med bedre økonomi, mindre stress og med generelt bedre muligheter. Kan flytte dit man vil, ta jobb hvor man vil, reise enkelt og billig, sove lenge ++ Tenker dere at det er «garantert» at et liv uten barn blir bra? Lever alle barnløse/ barnfrie nokså problemfrie liv? I så fall forstår jeg ikke helt at så mange velger å få barn 🤷♀️ Anonymkode: 3ac9d...4ab
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Selvfølgelig er det ingen garantier. Jeg tror nok mange har et rikere liv med barn enn uten, spesielt når de blir eldre. Anonymkode: a8613...a28 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Man er ikke garantert et lykkelig liv uansett hva man velger. Får man barn, kan disse barna bli syke, hate hverandre (om de er to), bli kriminelle og narkomane, og slettes ikke komme å besøke deg på sykehjemmet, slik at du sitter der ensom og alene med viten om at det er folk der ute som er ditt eget kjøtt og blod, som driter lang marsj i deg. Velger man å ikke få barn, så kan man uansett oppleve dårlig økonomi, sykdom, nedbemanning på jobben, stress og for liten tid. Garanti har man ikke uansett. Anonymkode: c1a6e...91e 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 Det er jo en stor forskjell på å ha ansvar for kun seg selv og ansvaret for barn i tillegg. Og så er det mye som skal følges opp, mye som må gjøres, mye sykdom osv. Men så har du alle de gledene ved barn, alt du kan vise de, lære de, alle følelser og tanker du må hjelpe til med, alle klær man må kjøpe, ekstra mat og noen trenger større plass å bo. For noen er drømmen å få barn, for andre ikke. Man kan godt reise med barn og oppleve mye fint med barn, kanskje ikke helt "Mount Everest" tur med barn akkurat.. Hvis man velger å se på barn som en hindring i livet, så bør man kanskje ikke få barn. Ser man på de som en mulighet, så ønsker man seg det nok. Og forskjellen i å ha stressende dager og ikke-stressende dager.. Det er nok hvordan man velger å se på livet generelt også. Men man må velge utfra eget ønske. Anonymkode: c4f04...c63 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 Nei. Det er ingen garantier uansett. Uten barn har man mer frihet, bedre tid og bedre økonomi. Barn innebærer en hel del stress og arbeid og pengebruk. Og veldig mye kjærlighet, ofte bedre kontakt med egne foreldre og annen familie. Etterhvert kan barna få deg til å bli bedre kjent med deg selv og introdusere deg til nye interesser. Å ha barn tvinger deg til å bli kjent med flere, på godt og vondt, gjennom barnebursdager, hjemmebesøk, skolearrangementer osv. Anonymkode: 6cb3e...efc 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #6 Skrevet 23. september 2021 Det er ingen garanti uansett hva du velger - lykken må jobbes for I perioder vil nok den barnløse i snitt være lykkeligere enn den med barn, men forskning viser vel at dette jevner se ut etter hvert! Altså at de med og uten barn i snitt er like lykkelige. Jeg tror alt avhenger av din holdning til livet og hva du gjør med de mulighetene du har tilgjengelig. Så, du vil helt sikkert ikke bli mindre lykkelig av å ikke få barn enn du ville blitt med (med mindre barneønske i deg er veldig sterkt og du aldri får muligheten til å få det, men det blir noe annet). Jeg falt på valget om å få barn etter myyyye om og men og mange tanker frem og tilbake (en periode var jeg helt sikker på at jeg aldri ville ha barn) så er veldig spent på hvordan livet med barn blir! Det får jeg vite om noen måneder😅 Anonymkode: 835e4...143 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #7 Skrevet 23. september 2021 Det er jo Ingen garantier. Kjenner voksne barnløse som har hatt ett hardt liv, og de med barn som har levd ganske bekymringsløse liv, selv med barn. Det er klart at det å ha barn er altoppslukende på godt og vondt. Man er alltid bekymret for noen og noe, for man har tross alt ett ansvar for ett annet liv. Samtidig er det en del ting utenifra som jeg kunne bekymret meg for, men som jeg nå ikke har tid til å tenke på, pga barna. Må takle ting på en helt annen måte. Livet og hverdagen går på en måte videre selv om noe har skjedd Anonymkode: 018dd...9ea
starken Skrevet 23. september 2021 #8 Skrevet 23. september 2021 Jeg lever ikke et problemfritt liv selv om at jeg ikke har barn. Det er også en av de store grunnene til at jeg velger å ikke få barn. Det er ikke garantert at et liv uten barn blir bra, men det er heller ikke garantert at et liv med barn blir bra. 1
Hr. Aktiv Skrevet 23. september 2021 #9 Skrevet 23. september 2021 Å sette barn til verden kan bidra til mye styr og unødvendig bekymringer om den ene bare ser og tar sin rett til å ødelegge for økonomisk gevinst. Så ja der er nok en stor sjanse for at du blir lykkeligere uten barn.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #10 Skrevet 23. september 2021 Selvfølgelig er du ikke garantert et problemfritt liv! Har livet ditt vært strålende lykkelig og problemfritt opp til nå? Når det er sagt så har jeg nå lest at barnløse er i snitt mer lykkelige enn de med barn. Samtidig tror jeg veldig mange med barn kan med hånden på hjertet kan si at livet deres ble så mye bedre og rikere og meningsfylt med barn. Du må jo velge det som er riktig for deg. For meg er det å ikke få barn, jeg er 37 år nå og jeg lever ikke et problemfritt liv likevel, man har jo greier med jobb og kjærligheten og slikt som alle andre. Jeg føler nok jeg lever hakket mindre problemfritt enn om jeg hadde hatt barn da, men det er jo fordi jeg ikke har lyst på barn og hadde sett på det som en hindring og ikke en berikelse. Anonymkode: 8784e...a5f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #11 Skrevet 23. september 2021 Det er ingen garanti, men det er enklere å endre livssitussjon om man er ulykkelig. Krever mindre å gå fra partner, flytte, bytte jobb osv. Og livet er mindre stressende og komplisert. Anonymkode: 6d106...763
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #12 Skrevet 23. september 2021 Absolutt ikke noe gir en garanti i livet. Det vel heller slik at typen bekymringer er forskjellig med vs uten barn. Jeg bekymrer meg på barnets vegne, mens noen uten barn bekymrer seg mer for seg og sitt. Anonymkode: 3076f...0b8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #13 Skrevet 23. september 2021 Anbefaler å se denne videoen, synes den oppsummerer dette med et barnløst liv versus dødsslitne foreldre ganske godt: https://www.instagram.com/tv/CUIAQ48BiDU/?utm_medium=copy_link Anonymkode: e8cd6...9b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå