AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 De feirer ikke bursdag, jul osv, men feirer de noe annet? Er fester lov? De skal finne en mann til henne hvordan går de frem? Hva med dyr? Kan de ha det? Anonymkode: d7aa2...060
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Du kan se en dokumentar om de på NRK, Guds utvalgte, som er ganske bra. 😊 Anonymkode: 63cfb...ab0
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan se en dokumentar om de på NRK, Guds utvalgte, som er ganske bra. 😊 Anonymkode: 63cfb...ab0 Takk. Anonymkode: d7aa2...060
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 Huff, så trist Det kan være begynnelsen på slutten for vennskapet deres. Anonymkode: 4fada...43b 8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 Kondolerer! Anonymkode: 62176...ad3 8
Gjest ABM Skrevet 23. september 2021 #6 Skrevet 23. september 2021 Jeg vet er jævlig gode til å ringe på dørklokker..
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #7 Skrevet 23. september 2021 Hvis du begynner å påvirke henne ut av det så kan det være hun kutter deg ut. Har hun døpt seg? Det er ikke så mye du kan gjøre som venninne. Det er en sekt, jeg har en tante som er det og har vært det helt siden jeg var liten. Syns det har blitt mer og mer negativt med årene og kusinen min er utstøtt. Har nesten ikke noe kontakt med henne lenger dessverre. Hun er enslig, ble skilt når barna var små og hun var sårbar og alene. Hun tror hun har funnet sannheten og at datteren skal komme tilbake til troen. Men det kommer hun aldri til å gjøre. Er veldig trist faktisk å se hva det har gjort med hennes lille familie. Hun er så hjernevasket at hun har valgt troen over egne barn. Hun blir også rådført gjennom de eldste så hun tar ikke egne avgjørelser på det heller. Hun kan umulig ha det noe bra. Hun tror vel hun skal få et evig liv på paradis som vil bli her på jorden. Anonymkode: 91b73...fe0 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #8 Skrevet 23. september 2021 De fleste jeg kjenner fra JV er utrolig hyggelige mennesker, men det er en kult. De bare forstår ikke det for de er på «bunnen» av systemet. Hver måned eller uke får de magasiner fra «the tower» med propeganda. Forfatterene er aldri kreditert så man vet ikke hvem som faktisk skriver det. De blir nektet å snakke med folk som forlater kulten, til og med familiemedlemmer. Og hvis barna(eller noen andre) trenger blodoverføring så blir de tvunget til å nekte å ta imot.. helt jævlig, de vil faktisk at de heller skal dø. De oppfordrer medlemmene til å ikke ta høyere utdanning ( perfekt for å holde folk ignorante), med skremselspropoganda om at verden går under «i morgen» så bedre å bruke tid på å banke på dører, for har du heller brukt tid på skolen.. ja da kommer du ikke til himmelen. lederne har vel spådd verdens undergang kanskje 10 ganger? Typ, 1914, (for da startet 1. verdenskrig.. så smart gjett) når det ikke skjedde 1916 eller noe også videre.. husker ikke årstallene nøyaktig, men de får medlemmene sine til å selge alt de eier og gi det til kulten.. «for nå skal verden ende». Jeg blir sliten av hvor dumt det er. Såå mye mer man kan si, men ja noen sitter på toppen og punger inn cash. men medlemmene er hyggelige, bare VELDIG naive og hjernevasket. Anonymkode: 58a56...da3 9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #9 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du begynner å påvirke henne ut av det så kan det være hun kutter deg ut. Har hun døpt seg? Det er ikke så mye du kan gjøre som venninne. Det er en sekt, jeg har en tante som er det og har vært det helt siden jeg var liten. Syns det har blitt mer og mer negativt med årene og kusinen min er utstøtt. Har nesten ikke noe kontakt med henne lenger dessverre. Hun er enslig, ble skilt når barna var små og hun var sårbar og alene. Hun tror hun har funnet sannheten og at datteren skal komme tilbake til troen. Men det kommer hun aldri til å gjøre. Er veldig trist faktisk å se hva det har gjort med hennes lille familie. Hun er så hjernevasket at hun har valgt troen over egne barn. Hun blir også rådført gjennom de eldste så hun tar ikke egne avgjørelser på det heller. Hun kan umulig ha det noe bra. Hun tror vel hun skal få et evig liv på paradis som vil bli her på jorden. Anonymkode: 91b73...fe0 Hun har vel hele sitt liv stått som medlem, men sa selv for en liten stund siden at hun ville ikke være aktiv der. Så ble hun overtalt av ett familie medlem. Hun som var den glad jenta, likte å ta seg en fest og var god på dating. Nå venter hun på en mann de finner til henne, og virker veldig fornøyd med det. Anonymkode: d7aa2...060
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #10 Skrevet 23. september 2021 Kan ikke hjelpe deg stort, utenom at jeg er redd for at dette kan skje med en veninne av meg også. Hu har funnet seg en mann i utlandet som er i Jehova, og mener han bare har jehova "i navnet", men de feirer ikke jul, bursdager, påske, valentines, nyttårsaften eller noe annet fordi man ikke skal hedre noe annet enn Jesus. Er redd for at hvis de gifter seg, så kommer hu til å bli helt rippa for penger, moral og etikk bare for å kunne være sammen med han. Har prøvd å snakke hu ut av det, men er totalt umulig, hu er helt blind av kjærlighet. Jeg støtter ikke denne sekten på noen måte, og mener det burde avvikles helt, men det er vel totalt umulig. Anonymkode: 9d7b5...6e8 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #11 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kan ikke hjelpe deg stort, utenom at jeg er redd for at dette kan skje med en veninne av meg også. Hu har funnet seg en mann i utlandet som er i Jehova, og mener han bare har jehova "i navnet", men de feirer ikke jul, bursdager, påske, valentines, nyttårsaften eller noe annet fordi man ikke skal hedre noe annet enn Jesus. Er redd for at hvis de gifter seg, så kommer hu til å bli helt rippa for penger, moral og etikk bare for å kunne være sammen med han. Har prøvd å snakke hu ut av det, men er totalt umulig, hu er helt blind av kjærlighet. Jeg støtter ikke denne sekten på noen måte, og mener det burde avvikles helt, men det er vel totalt umulig. Anonymkode: 9d7b5...6e8 Så trist. Anonymkode: d7aa2...060 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #12 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan se en dokumentar om de på NRK, Guds utvalgte, som er ganske bra. 😊 Anonymkode: 63cfb...ab0 Så den nå, fy søren er det mulig?? Anonymkode: d7aa2...060 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #13 Skrevet 23. september 2021 Veldig kjipt om hun havner på sykehus og trenger blod (fødsel, sykdom etc)... Anonymkode: 65619...dd3 1
KjøttOPP Skrevet 23. september 2021 #14 Skrevet 23. september 2021 Det var dét vennskapet, hvis du da ikke joiner dem selv vel og merke😅 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #15 Skrevet 23. september 2021 KjøttOPP skrev (21 minutter siden): Det var dét vennskapet, hvis du da ikke joiner dem selv vel og merke😅 Aldri i mitt liv. Men, de er jo i jobb mange så må jo fungere litt utenom sekten? Anonymkode: d7aa2...060 1
KjøttOPP Skrevet 23. september 2021 #16 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Aldri i mitt liv. Men, de er jo i jobb mange så må jo fungere litt utenom sekten? Anonymkode: d7aa2...060 Stor forskjell på profesjonell og privat. Er vel to sfærer som ikke lar seg sammensmelte i så henseende
sucasamicasa Skrevet 23. september 2021 #17 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): De feirer ikke bursdag, jul osv, men feirer de noe annet? Nei de feirer ikke slike ting men det er likevel slik at de samles likevel Er fester lov? Mange av de samles ja, men de har ikke overdreven alkohol og de danser , så det er ikke noe galt med å ha fester men de holder seg på " matta" De skal finne en mann til henne hvordan går de frem? Så vidt meg bekjent etter mange år der , og mange år på utsiden så er det ikke slik at de drive med arrangert ekteskap som det nesten ser ut som om du lurer på. Man finner sin egen ektefelle Hva med dyr? Kan de ha det? Absolutt ja, det kan de. Vet om minst 2 oppdrettere av hunder og minst 3 oppdretter av katter ( snakker da om raser) Anonymkode: d7aa2...060 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #18 Skrevet 23. september 2021 sucasamicasa skrev (1 time siden): Hun sa selv at de skulle finne en mann til henne. Kan de være gift flere ganger? Hun har vært gift to ganger før. Anonymkode: d7aa2...060
Adriana74 Skrevet 23. september 2021 #19 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun sa selv at de skulle finne en mann til henne. Kan de være gift flere ganger? Hun har vært gift to ganger før. Anonymkode: d7aa2...060 Det er nok ikke slik det funker. Ja jeg var det og null problem. Nå er jeg gift med en annen mann enn da jeg var i menigheten og har ikke vært med på lenge men nesten hele familien min er der og jeg spurte søsteren min ang dette med ektefelle 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #20 Skrevet 23. september 2021 Adriana74 skrev (3 timer siden): Det er nok ikke slik det funker. Ja jeg var det og null problem. Nå er jeg gift med en annen mann enn da jeg var i menigheten og har ikke vært med på lenge men nesten hele familien min er der og jeg spurte søsteren min ang dette med ektefelle Er du ute nå? Og forsatt kontakt med familien? Anonymkode: d7aa2...060
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå