Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har alltid visst at yrket jeg har valgt innebærer risiko da det har vært mye avisoppslag om den ene etter den andre som har blitt drept på jobb. Det har alltid ligget og gnagd i bakhodet under hele utdannelsen min. Men brenner veldig for jobben at jeg har valgt å gå 100% inn for det likevel.

Nylig oppstod det en situasjon på jobb hvor det innebar våpen, trusler og nesten drap. Vedkommende slapp unna med noe skader men har vært sykmeldt siden. Jeg kjenner at jeg er utrygg, redd for meg selv, redd for kollegene mine, familien min og de jeg er glad i. Jeg synes ikke vi har god nok sikkerhet da vi blant annet jobber mye alene. Men det er jo en jobb jeg har valgt.

Andre som har kjent på utrygghet i forbindelse med jobb? Hvordan slutte å tenke på det?

Anonymkode: 49587...1f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aksepter at uansett hva du gjør så er det en fare for å dø. Det er en del av livet. Man kan ikke gjøre annet å ta en rimelig grad av sikkerhet og stole på ekspertisen.

Anonymkode: 9cca7...dcc

Skrevet

Jeg har kjent på utrygghet da jeg jobbet men utagerende personer, men jeg var ikke redd. Noen er bare mer engstelig enn andre  angående slike ting og det er helt normalt. Og noen andre er livredd edderkopper for å si det sånn😉

Jeg tenker at hvis du går å bekymrer deg mye så kanskje du kan prate med noen og tenke på jobbskifte? Bare husk at de fleste mennesker ikke er voldelige selv om de er i livskriser.

Anonymkode: 9b091...712

Skrevet

Jeg tenker at vi er forskjellige. Noen takler mer å leve med trusler og potensielt farlige situasjoner på jobb enn andre.
Jeg f eks har jobbet i psykiatrien og måtte gi meg, for det ble for skummelt. Jeg var redd hver gang jeg var på jobb. Slapp stell og sånn ting, behagelig på mange måter, men frykten gjorde det uholdbart for meg. 
Har i senere tid jobbet på sykehjem. Mange tunge tak der, men jeg er ikke redd for livet mitt. Så jeg foretrekker heller en slik jobb.

Anonymkode: 25277...99b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...