AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Er i første trimester og føler meg tidvis veldig sliten og småkvalm. På jobben min er stemmingen litt nå "alle er tilbake fra hjemmekontor" Men kjenner at det hadde hjulpet veldig med noen dager i uken på hjemmekontor for litt roligere dager hadde hjulpet mye mot den uggene følelsen jeg går med daglig. Men syns det er vanskelig hvordan jeg skal ta det opp. Er relativt ny i jobben og har egentlig ønske om å vente med å fortelle om graviditeten en god stund ennå, så da kan jeg liksom ikke forklare grunnen til at jeg ønsker hjemmekontor... Noen tips? Annet enn å selvfølgelig fortelle om graviditeten... Anonymkode: 9f791...5df
Gjest Albbas Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Hva er retningslinjene hos dere for å ha hjemmekontor da? Kan du si at du jobber bedre med oppgave X og Y hjemmefra, og derfor ønsker hjemmekontor? Hvis ikke må du nesten være ærlig og si at du trenger tilrettelegging pga helse. Eller bite det i deg og stille opp på kontoret.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, TS, og synes også det er litt vanskelig å ta opp dette med hjemmekontor på en god måte. Jeg er også relativt ny, med en leder som har gitt uttrykk for at han ikke liker hjemmekontor (selv ikke når det var pålagt fra myndighetene). De gangene jeg har bedt om det til nå har responsen fra leder vært litt sånn «jada, det går greit, men huske vi alle skal være samlet på kontoret nå, ikke sant?» og da har jeg kun bedt om det en gang i uka… Merker at jeg er mye mer opplagt og føler meg så mye bedre i formen de gangene jeg har hatt hjemmekontor. Føler jeg ber om en stor tjeneste, selv om jeg får gjort jobben min minst like bra hjemmefra (bedre nå om dagen når jeg blir smådårlig av å farte til kontoret, stå opp tidligere enn strengt nødvendig osv.) Så jeg har egentlig ingen tips til deg dessverre, men jeg forstår dilemmaet ditt! Følger tråden Anonymkode: 31283...a16 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 Enig i at det er vanskelig! Men husk at sjefen 1) har taushetsplikt, og 2) plikter å tilrettelegge under graviditet. Og hjemmekontor en dag eller to i uka høres ut som en av de enklere tilretteleggingene hen kan gjøre. Så det er jo ikke sånn at du må annonsere det til hele kontoret, selv om du forteller det til sjefen. Om det blir enklere for deg å gjøre jobben din om du får den tilretteleggingen du trenger, så tjener jo sjefen også på det. Anonymkode: a5c17...92e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå