AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men har tenkt mye i det siste at jeg gruer meg til den dagen jeg må fortelle på jobben at jeg er gravid. Jobber i en sentral stilling i et ganske mannsdominerende miljø. Jeg er relativt ny i denne jobben, så kanskje derfor jeg tenker på det. Vi planlegger å starte prøvingen om en to års tid, så føler jo det bør være «akseptabelt». Noen som har hatt lignende tanker? Hvordan gikk det seg til når «katta først var ute av sekken»? Anonymkode: cab05...1ec
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Føler du tar sorgene veldig på forskudd her.. Anonymkode: 66961...cde 25
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Men kjære deg. Hvis du jobber der nå, og tenker å starte prøving om 2 år, og det kanskje tar litt tid, så har du jobbet der i mange år, så det går jo helt fint. Det er jo helt normalt at en dame i 20/30-årene får barn. Og det kommer helt sikkert til å være mange av mennene som kommer til å bli pappa også. Anonymkode: 2df1b...285 10
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men kjære deg. Hvis du jobber der nå, og tenker å starte prøving om 2 år, og det kanskje tar litt tid, så har du jobbet der i mange år, så det går jo helt fint. Det er jo helt normalt at en dame i 20/30-årene får barn. Og det kommer helt sikkert til å være mange av mennene som kommer til å bli pappa også. Anonymkode: 2df1b...285 Ja, prøver tenke sånn jeg også🙈 er 26 nå og de har jo akkurat valgt å ansette meg, så det bør jo ikke være en stor overraskelse at det kommer i løpet av de neste årene.. Anonymkode: cab05...1ec
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 Må du ha barn da? Da slipper du å fortelle det og du slipper alt styret. Anonymkode: d00cc...f52 1
Pappi Skrevet 23. september 2021 #6 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men har tenkt mye i det siste at jeg gruer meg til den dagen jeg må fortelle på jobben at jeg er gravid. Jobber i en sentral stilling i et ganske mannsdominerende miljø. Jeg er relativt ny i denne jobben, så kanskje derfor jeg tenker på det. Vi planlegger å starte prøvingen om en to års tid, så føler jo det bør være «akseptabelt». Noen som har hatt lignende tanker? Hvordan gikk det seg til når «katta først var ute av sekken»? Anonymkode: cab05...1ec Her krisemaksimerer du skikkelig. Alle ledere som er verdt noe tar dette på strak arm og er glad på dine vegne. selvfølgelig blir det en kabal for dem å løse, men sånn er det bare. De har garantert sett for seg at dette kommer til å skje. 8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #7 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, prøver tenke sånn jeg også🙈 er 26 nå og de har jo akkurat valgt å ansette meg, så det bør jo ikke være en stor overraskelse at det kommer i løpet av de neste årene.. Anonymkode: cab05...1ec Nei, det bør du virkelig ikke tenke på Men alle damer kjenne sikkert litt på følelsen av at de lurer på hvordan det blir tatt i mot. Men de aller fleste kommer bare til å bli glad på dine vegne når det skjer! Anonymkode: 2df1b...285 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 23. september 2021 #8 Skrevet 23. september 2021 Det er veldig lenge siden jeg var gravid, men tenkte akkurat på samme måte. Skammet meg litt og følte at jeg sviktet og skuffet. Men det var jo selvfølgelig ikke nødvendig. Det er helt naturlig at kvinner blir gravide, får barn og permisjon 😀 ikke bekymre deg.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #9 Skrevet 23. september 2021 Jeg tror også du tar sorgene på forskudd her altså! 2 år (pluss kanskje en del lenger tid hvis prøvingen tar litt tid) er jo dessuten veldig god tid, slik at det ikke vil bli dett negativt på. Jeg jobber også i et relativt mannsdominert arbeidsmiljø (hvor samtidige har barn selv og mange har nettopp vært i pappaperm osv.), og startet å jobbe her i mai. Vi startet prøvingen i sommer (tenkte det kom til å ta litt tid), og ble gravide kort tid etterpå. Jeg fortalte arbeidsgiver om graviditeten da jeg hadde jobbet her i bare 4 måneder. Er det optimalt? Nei, helt sikkert ikke. Jeg merker dog ingen endringer i holdningene mot meg, og fikk bare gratulasjoner og koselig respons på nyheten. Pluss leder informerte meg om at det var viktig at jeg satte meg inn i alle mine rettigheter som gravid (for han mente man har mange rettigheter som ikke alle kjenner til eller benytter seg av) Jeg har jo tenkt til å være her lenge, så den korte tiden jeg er ute i perm spiller ingen rolle i det store og det hele, og det ser heldigvis de seriøse og gode arbeidsgiverne også! Anonymkode: 23c7d...691 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #10 Skrevet 23. september 2021 De aller fleste synes det er hyggelig når andre får barn og vil være glade på dine vegne. De som eventuelt ikke er det, får du bare la være å bry deg om. Det er deres problem og de er sannsynligvis ikke spesielt hyggelige mennesker i utgangspunktet så det spiller jo ikke så stor rolle hva de synes. Anonymkode: 4a8c8...eba 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #11 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men har tenkt mye i det siste at jeg gruer meg til den dagen jeg må fortelle på jobben at jeg er gravid. Jobber i en sentral stilling i et ganske mannsdominerende miljø. Jeg er relativt ny i denne jobben, så kanskje derfor jeg tenker på det. Vi planlegger å starte prøvingen om en to års tid, så føler jo det bør være «akseptabelt». Noen som har hatt lignende tanker? Hvordan gikk det seg til når «katta først var ute av sekken»? Anonymkode: cab05...1ec Hvorfor bruke energi på en bekymring som dette? Det er så langt frem i tid. Anonymkode: 58505...917 4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #12 Skrevet 23. september 2021 Hei du! Jeg jobber også med bare menn. Høy snittalder😄 Jeg har foreløpig nesten bare positive erfaringer med det. Da jeg fortalte at jeg var gravid fikk jeg positiv eller nøytral respons. Husk at mange menn har barn og barnebarn selv, og mange av de liker godt å prate om det. De jeg jobber mest med er gubber rundt 60 og de mimrer gjerne litt om da de hadde små barn. Hva jobber du med da? Hva er du redd for av reaksjoner? Anonymkode: 0e703...686 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #13 Skrevet 23. september 2021 Jeg jobber også med mange menn, og de syntes bare det er kjempestas med babyer 🤷 Ikke noe å bekymre seg for. Anonymkode: 2213e...175 2
Niny Skrevet 23. september 2021 #14 Skrevet 23. september 2021 (endret) Jobber i mannsdominert yrke som eneste 100% funksjonære på avdelingen min og hadde jobbet der i 1,5 år når jeg ble gravid.. Da jeg hadde bestemt meg for å fortelle om graviditeten, ca 13 uker på vei, så var det bare 1 person på bygget som ikke hadde skjønt det allerede.. Men alle ble så superglade på mine vegne 🥰 Ikke ta sorgene på forskudd. Du er kvinne og det er vanlig at man på et eller annet tidspunkt i en viss alder gjerne blir gravid. Du er ikke den første og blir ikke den siste heller 😉 Endret 23. september 2021 av Niny
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #15 Skrevet 23. september 2021 Ikke bekymre deg for dette! Jobber selv i mannsdominert yrke, vi er underbemannet for tiden og det kommer til å bli stress for dem når jeg ikke er der siden det ikke er et yrke man lett setter inn vikar i. Likevel var alle hyggelige når jeg fortalte det. Om noen ikke var glade så holdt de det for seg selv iallfall, alle var enten nøytrale men hyggelige, eller viste glede De fleste bedrifter er også helt vant til at folk får barn og går ut i perm, både kvinner og menn, det er forventet og helt greit! Anonymkode: 11288...d76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå