Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å flytte langt uten å vite og kjenne noen der, men kun en jobb jeg har fått via søknadsprosess. Er det å satse friskt, for det kan jo slå begge veier. Er det verdt det? Jeg kan ikke annet enn å si man må rett slett leie i begynnelsen og unngå å ta med all flyttelass i påvente at man har funnet ett bedre egnet sted å bo, samt godt med areal. 

Jeg har ikke god magefølelse nå, akkurat nå føler jeg mer å søke på jobber som er utenfor det som jeg er utdannet meg til pga nærmere til her jeg bor nå. 

Hva er din erfaring å flytte langt? endte du rett og slett bare alene der i fritiden? og bør jobbsted også være såpass gjennomtenkt at man kan finne fritidsaktiviteter der?

Anonymkode: 31028...af3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vært de beste erfaringene i mitt liv. Kjempeskummelt der og da, men omgangskretsen har kommet ganske umiddelbart. Stedene har variert fra en internasjonal storby, til en by i Norge, til en liten bygd i Norge. 

Var imidlertid klar over at dette var status noen år, så eide minimalt, og leide. 

Anonymkode: be386...d88

Skrevet

Høres spennende ut, de jeg kjenner ble boende og flyttet hjemover når de fikk barn/planla barn. Ble venn med kollegaer, fikk seg kjæreste etc på nye stedet. Man vet aldri før man har prøvd,  ingen som har angret på å ha prøvd et nytt sted.  Du er uansett en erfaring rikere

Anonymkode: 3ad63...ec1

Skrevet

Jeg flyttet til Nord-Troms for en jobb. Kjente ingen, ante ikke noe om stedet. Jeg angret ikke!

Jeg var der i to år, samlet meg erfaring (og sparte en del penger), og søkte så jobb nærmere "hjemme" igjen. 

Det var til tider tøft. Men jeg lærte masse, i jobben og om meg selv, ble kjent med en annen del av landet, og samlet både gode og dårlige erfaringer. Jeg er kjempeglad for at jeg tok det valget! 

Anonymkode: ed424...4c9

• Liker 1
Skrevet

Flyttet til by jeg aldri hadde vært i utenom intervjuene. Leide første året, og for første gang har jeg følt meg hjemme ett sted. Kjøpte bolig etter ett år, og fem år senere elsker jeg fortsatt bo her. Har også fått den beste og tryggeste vennegjengen jeg noen gang har hatt, og for første gang faktisk en bestevenninne. 

Kunne ikke vært mer fornøyd med å ha tatt sjansen.

Anonymkode: bddee...046

• Liker 1
Skrevet

De jeg kjenner som har gjort det har blitt alt fra en stund til varig.

Worst case scenario er å søke andre jobber :) 

Kjøp lite møbler, lei bolig :) 

Anonymkode: cbd96...9bb

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har flyttet en god del i mitt liv, flere ganger til en ny by. De fleste gangene har det vært pga. jobb. Det har ikke alltid vært lett, men siden jeg er kristen, har jeg alltid oppsøkt en menighet og fått noen venner gjennom det. Jeg kommer ikke til å flytte hjem til min fødeby, men bor nå i samme by som min bror og hans familie, så da er jeg litt inkludert der (hun er fra området). Det er greit å bo litt unna foreldre også, sånn at det blir litt mer stas når de kommer på besøk noen ganger i året.

Endret av sofie777
  • Liker 1
Skrevet

Jeg flyttet 4 timer fra der jeg egentlig ville bo. Det var en god erfaring på et mindre sted. Jeg bodde bare et halvt år siden jeg fikk jobb mer sentralt etterpå. Så jeg mener du bør hoppe i det og bare søke nær der du vil bo etterhvert. Selv med bare ett par måneders erfaring kan du klare å få ny jobb. Du stiller sterkere med litt erfaring og du får bruk for utdannelsen din. 

Anonymkode: 6033f...e60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...