Gå til innhold

jobben er der, men boligmarkedet er stivt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser det er jobber som utlyses og som for meg er interessante, men når jeg sjekker boligmarkedet, så er det særdeles stivt. Og da setter jeg inn alle bremser å søke på jobben, fordi hvis jeg skal leie til den prisen så vil jeg si det er uøkonomisk. Samt så er boligene som er til salgs langt over det jeg har budsjett til. 

Hva er beste løsningen å gjøre i denne situasjonen?

Er det innafor å skrive i jobbsøknad om bedriften har anledning å stille bolig til disposisjon?  

Anonymkode: 5a59f...d8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler, men du kan spørre på et evt interjuv

Anonymkode: 172cb...5ea

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Er det innafor å skrive i jobbsøknad om bedriften har anledning å stille bolig til disposisjon?  

Anonymkode: 5a59f...d8c

Hvis målet er å ikke bli kalt inn på intervju så kan du skrive det. Mitt råd er å ikke skrive det, men heller prøve å forhandle det frem ved evt. tilbud. 

Anonymkode: 0f22c...84e

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville absolutt ikke skrevet noe slikt i søknaden! I såfall skal du være rimelig sikker på at du er så ekstraordinær og har så spesiell kompetanse at bedrifter konkurrerer hardt om å få ansette deg.

Jeg ville søkt på interessante jobber, uavhengig av boligmarkedet, og heller tatt det i forhandlinger om lønn ved eventuell tilbud om stilling.

Skrevet

Søker du på boliger kun i nærområdet til jobben? Eller legger du inn litt pendleravstand? Det kan ha mye å si for prisen at du jenker deg litt på beliggenhet. 

Anonymkode: a3f44...acf

Skrevet

Nei, det må du ikke finne på å skrive i en søknad, med mindre det står i jobbannonsen at arbeidsgiver kan stille med det. Det er ikke arbeidsgivers problem at du synes det er dyrt med bolig! Tror du trenger en realitetsorientering.

Anonymkode: e8c29...012

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...