AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Jeg og kjæresten har hatt en del krangling de siste månedene pga min sjalusi. Det har vært snakk om at han har blitt sur hvis jeg har reagert på andre damer han kjenner for eksempel, og at han uansett alltid kommer til å ha veninner og at jeg har ingenting å være sjalu over. Jeg har tenkt mye på dette med sjalusien min og har prøvd å forbedre meg. Han har til og med sagt at hvis ikke sjalusien forbedres blir det nok slutt en gang. Det som jeg ble helt paff av i dag, var at kjæresten kom hjem. Han hadde snakka med ei han kjenner ute. Jeg reagerte ikke og var positiv til det for å vise han at jeg kan hvis jeg vil, og jeg var faktisk ikke sjalu i det hele tatt kjente jeg for jeg stoler jo på han. Så brøt helvete løs og det virket som om han ble fornærmet for at jeg ikke ble sjalu av det, så han prøvde alle slags mulige metoder for å prøve å trigge meg virket det som. Han sa blant annet at han ikke trodde på at jeg ikke var sjalu, og jeg svarte "hvorfor skal jeg være sjalu? Det kommer ingenting godt utav det uansett og jeg er god nok som jeg er så jeg trenger ikke være sjalu" og var sur fordi jeg hadde svart han veldig "careface" på messenger tidligere på dagen og siden jeg hadde svart han sånn så skulle han slutte å sende hjerter til meg fra nå av. Han sa også at jeg var sjalu og derfor hadde jeg svart han veldig care🤦♀️ jeg sto å laga middag når jeg svarte han så det ble bare en rask melding fra meg. I tillegg så sa han "du er sjalu du, jeg vet du er sjalu på dette" så sa jeg "nei det er jeg faktisk ikke, hvorfor skal jeg være det? Vi har jo hatt flere samtaler om dette og det er faktisk ikke vits å være sjalu" så sa han "nei du er sjalu, det er bare noe jeg vet" så sa jeg til han at han vet ingenting. Han ville ikke tro på meg. Jeg har slitt en del med at jeg er usikker på meg selv og han har sagt flere ganger at jeg må få mer tro på meg selv og slutte å tenke at jeg ikke er god nok osv. Jeg følte meg god nok i dag når jeg ikke kjente på sjalusien så jeg sa at jeg er en selvstendig kvinne og var veldig bestemt når jeg sa dette men da sa han bare "Ååh er du det?" Han dro også opp gamle ting som har blitt sagt før mot meg, bare for å svare meg tilbake i krangelen og jeg lurer på om han gjorde det fordi han ikke helt visste hva han skulle si. Hvorfor skal han sitte å krangle og kjefte på meg om at han er så lei av sjalusien, for så å virke fornærmet og irritert når jeg ikke er sjalu?? Han har alltid blitt sur og forbanna når jeg har vært sjalu før men nå ble han sur fordi jeg ikke var sjalu? Jeg forstår ikke en dritt, hvorfor ble han ikke glad av dette? Det virket som han prøvde å trigge/presse meg med flere forskjellige ting for å få meg til å reagere, jeg forstår ingenting.. Anonymkode: 41d78...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg og kjæresten har hatt en del krangling de siste månedene pga min sjalusi. Det har vært snakk om at han har blitt sur hvis jeg har reagert på andre damer han kjenner for eksempel, og at han uansett alltid kommer til å ha veninner og at jeg har ingenting å være sjalu over. Jeg har tenkt mye på dette med sjalusien min og har prøvd å forbedre meg. Han har til og med sagt at hvis ikke sjalusien forbedres blir det nok slutt en gang. Det som jeg ble helt paff av i dag, var at kjæresten kom hjem. Han hadde snakka med ei han kjenner ute. Jeg reagerte ikke og var positiv til det for å vise han at jeg kan hvis jeg vil, og jeg var faktisk ikke sjalu i det hele tatt kjente jeg for jeg stoler jo på han. Så brøt helvete løs og det virket som om han ble fornærmet for at jeg ikke ble sjalu av det, så han prøvde alle slags mulige metoder for å prøve å trigge meg virket det som. Han sa blant annet at han ikke trodde på at jeg ikke var sjalu, og jeg svarte "hvorfor skal jeg være sjalu? Det kommer ingenting godt utav det uansett og jeg er god nok som jeg er så jeg trenger ikke være sjalu" og var sur fordi jeg hadde svart han veldig "careface" på messenger tidligere på dagen og siden jeg hadde svart han sånn så skulle han slutte å sende hjerter til meg fra nå av. Han sa også at jeg var sjalu og derfor hadde jeg svart han veldig care🤦♀️ jeg sto å laga middag når jeg svarte han så det ble bare en rask melding fra meg. I tillegg så sa han "du er sjalu du, jeg vet du er sjalu på dette" så sa jeg "nei det er jeg faktisk ikke, hvorfor skal jeg være det? Vi har jo hatt flere samtaler om dette og det er faktisk ikke vits å være sjalu" så sa han "nei du er sjalu, det er bare noe jeg vet" så sa jeg til han at han vet ingenting. Han ville ikke tro på meg. Jeg har slitt en del med at jeg er usikker på meg selv og han har sagt flere ganger at jeg må få mer tro på meg selv og slutte å tenke at jeg ikke er god nok osv. Jeg følte meg god nok i dag når jeg ikke kjente på sjalusien så jeg sa at jeg er en selvstendig kvinne og var veldig bestemt når jeg sa dette men da sa han bare "Ååh er du det?" Han dro også opp gamle ting som har blitt sagt før mot meg, bare for å svare meg tilbake i krangelen og jeg lurer på om han gjorde det fordi han ikke helt visste hva han skulle si. Hvorfor skal han sitte å krangle og kjefte på meg om at han er så lei av sjalusien, for så å virke fornærmet og irritert når jeg ikke er sjalu?? Han har alltid blitt sur og forbanna når jeg har vært sjalu før men nå ble han sur fordi jeg ikke var sjalu? Jeg forstår ikke en dritt, hvorfor ble han ikke glad av dette? Det virket som han prøvde å trigge/presse meg med flere forskjellige ting for å få meg til å reagere, jeg forstår ingenting.. Anonymkode: 41d78...8d9 Enda et tilfelle på en manipulerende og narsissistisk mann. Har kun et råd til deg, gjør det slutt, pakk baggen og flytt ut. Helst i går. Sender deg noen emojier som viser at jeg virkelig bryr meg om deg. 🤗❤ Anonymkode: ed238...8d1 10
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Han der bør du faktisk slå opp med. Anonymkode: 68ebd...4db 8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 What the f...? Han vil at du skal være sjalu eller noe? Det er ingen normale hetero menn som har jenteveninner, bare hvis de vil ligge med dem. Sad, but true. Anonymkode: 2cc64...252 3
Ishavsrøya Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 Hørtes ut som er utrolig slitsom kjæreste 2
McMary Skrevet 23. september 2021 #7 Skrevet 23. september 2021 Dette er et veldig usunt forhold. Hør på podkasten kjærlighetsmønster, les "getting past your breakup" eller les om grensesetting og toxic relationships et eller annet sted. Ta han med på samlivskurs, psykolog... Eller bare gå. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #8 Skrevet 26. september 2021 Hadde du et sjalusiproblem før du traff han? Om du tenker deg om, kan det være HAN som fremprovoserte sjalusien tidligere også, bare at du ikke oppdaget det slik du gjorde nå? Anonymkode: 701b4...f92
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #9 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde du et sjalusiproblem før du traff han? Om du tenker deg om, kan det være HAN som fremprovoserte sjalusien tidligere også, bare at du ikke oppdaget det slik du gjorde nå? Anonymkode: 701b4...f92 Jeg tenkte det samme. Og når han ikke får den forventede reaksjonen, blir han desperat og idiot. Det der hadde jeg ikke giddet å bruke tiden min på. Good bye, next. Anonymkode: 22e51...e5d
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #10 Skrevet 26. september 2021 Gode Gud for en kverulant. Ikke mye å elske hos han der altså. Hadde dumpet han NÅ!!! Anonymkode: f8c4a...cd6
GulSitron Skrevet 26. september 2021 #11 Skrevet 26. september 2021 Han høres ut som en mann som liker å hate at du er eller blir sjalu. når du viser sjalusi er han sur fordi du må få mer tro på deg selv osv, og når du får mer tro på deg selv og ikke er sjalu så er det feil og han sier ting for å få frem en reaksjon sånn at han kan bli sur. så får han ikke det han ønsker og da blir han sur.. 😵💫 Ellers takk 🤯
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #12 Skrevet 26. september 2021 Jeg huska jeg blei veldig forvirra og nesten litt sjalu da den sterke sjalusien til kjæresten min slapp taket. Jeg skjønte etterhvert at selv om det var veldig ubehagelig med hans sjalu anfall, så var jeg også vant til å se på dem som at han viste kjærlighet og sårbarhet. Da han slutta å være sjalu, blei jeg altså litt usikker. Det tok ei stund før vi klarte å kommuniserer med hverandre på en god, nær måte. Uten sjalusi og usikkerhet. Anonymkode: ecf4a...b9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå