Gå til innhold

Fødte du før eller etter termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og er utålmodig ventende på et lite tegn på at noe kan skje...har 18 dager igjen til termin (16/10) og er 1.gangs fødende.

Vet dere mødre om det er en tendens til at man føder før eller etter termin?

Husker dere tegn på at fødselen var i emming, før rier startet? Var det små tegn utenom de aller tydeligste?

:babysmokk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Tendensen for førstegangsfødende er nok å gå etter termin har jeg hørt.

Selv fødte jeg en uke før og ble i grunnen ganske tatt på sengen. Fordi barnet hadde sunket så dypt lå hun som en propp ned i bekkenet mitt. Da vannet gikk kom det bare litt og litt (pittelitt, faktisk :ler: ) hver gang jeg reiste meg eller snudde meg i sengen, så jeg trodde faktisk jeg tissa på meg og gikk sporenstreks og kjøpte tena lady :ler::ler: ... slikk gikk jeg en natt og en dag før veene startet på kvelde. Men da trodde jeg det var kynnere for det hadde jeg ikke merket at jeg hadde hatt og ikke var de så fælt vonde heller. Dette kan ha noe med min smerteterskel å gjøre, for jeg var forberedt på at dette skulle gjøre vannvittig vondt slik som det gjør på alle filmer..haha..jaja..

Men da slapp jeg vertfall ventetiden etter termin.

Noen har sågar gått med tre-fire cm åpning i flere uker før selve fødselen startet..

Jeg ønsker deg all mulig lykke og masse tolmodighet frem mot fødselen! Det er ganske slitsomt å gå å vente på slutten, men det er, som du sikkert forstår, absolutt vert det. :)

Skrevet

Jeg fødte på termin første gang. Andre gangen fikk jeg seks dager før :)

Skrevet

Små tegn på at fødselen nærmer seg var for meg mensmurringer nederst i magen. Og så følte jeg at babyen liksom presset seg litt nedover. Hadde forresten litt diare også, men vet ikke om det har sammenheng med fødselen da.

Skrevet

Jeg gikk 17 dager over første gangen, og har intrykk av at de fleste førstegangsfødende heller går over tiden - enn å føde før.

Skrevet

Min søster fødte 2 dager før terminen, og min kusine fødte sin gutt også et par dager før terminen.

Skrevet

Jeg gikk 4 dager over tiden, men da hadde jeg allerede vært inne på sykehuset et par ganger med rier som var regelmessige, men så stoppa det opp, var bare mase-rier. Hadde 2 cm åpning da fødselen startet for alvor.

Tegn hos meg var mer og mer vondt i ryggen, mensmurringer og at slimproppen gikk dagen før jeg fødte.

Riene kjente jeg bare i ryggen.

Skrevet

Jeg fødte 2 dager etter termin, men da var jeg allerede kjempeutålmodig fordi slimproppen hadde gått nesten 2 uker før.

Dagen før fødselen gikk jeg med menssmerter fra og til hele dagen. Noe jeg skjønte etterpå antakelig var svake veer. Selve fødselen startet klokken 2 om natten.

Masse lykke til! :)

Skrevet

Jeg fødte 8 dager før UL- terminen.

Hadde noe jeg trodde var kynnere, men blødde mye, så vi ringte føden. De trode det var falsk alarm, men ba oss komme innom for å sjekke. Det viste seg å være lurt, for det var ikke falsk alarm ;)

Skrevet

Førstemann kom 2 uker før termin, andremann kom 2 uker etter. Med andremann løsnet slimproppen noen dager før fødselen, det var det eneste "tegnet" som skilte seg ut. Med førstemann gikk vannet. Ellers er slike ting så individuelle - alt etter hvem du spør, får du ulike historier. Noen får en voldsom rydde- og vasketrang når ting nærmer seg - det såkalte redebyggerinstinktet. Merket ikke noe til det, jeg, gitt. :ler: Men nå klager jo alltid Zevs over at jeg er et rotehue, så...

Skrevet

Føde Lillebanan 12 dager etter termin.

Hadde egentlig ingen tegn, bortsett fra at slimproppen forsvant noen dager før - og jordmor målte meg til ca 2 cm åpning.

Kjente absolutt ingenting, og ble også "tatt på senga" da riene startet på natta - jeg var nemlig så fokusert på overtidsdatoen at jeg ikke trodde fødselen skulle starte av seg selv før den tid

Skrevet

Hadde ul termin 26.august, menstermin 19.august. (Var nok min termin som var den riktige...) Fødte 3. september, fødsel startet av seg selv (vel....eller etter å ha vasket alle vinduene, spist sterk mat, kanel, lakserolje, hatt sex, vasket over alt etc etc etc :roll: )

Skrevet

Jeg føste en dag før termin. Gikk først på overtid med nummer tre.

Skrevet

Jeg født dagen før termin når jeg fikk sønnen min. Det ble satt i gang på grunn av svangerskapsforgiftning. Er veldig spent på åssen det blir denne gangen! har termin 30 nov :)

Skrevet

Jeg fikk 10 dager før termin. Slimproppen gikk på fredag, jeg fikk rier på lørdag, og søndag kom verdens fineste jente! :)

Jeg hadde også "diare" som nevnt tidligere her, har hørt at det er ganske vanlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...