Gå til innhold

I boken til Maren Teien Rørvik, hvilket hundemiljø er det hun referer så vidt til når det gjelder kritikk av tv-serien?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, som spørsmålet sier....

Jeg ble utrolig nysgjerrig, og syntes det var pinefullt ay det såvidt nevnte med et par setninger i boka deres - jeg ble så grådig nysgjerrig 🐕

Anonymkode: 53dd6...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med det er NAS. De folkene der er jo ekstremister. Og ekstremisme i hvilke som helst form, er farlig. Blir litt sånn som folk som kaller seg dyrevernere, men som slipper ut pelsdyr i naturen for at dyrene skal føle seg fri. Mens i virkeligheten så dør dyrene av blant annet av sult. 

Anonymkode: 47256...b52

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok flere. Har sett et par andre hundetrenere/hundetreningsbedrifter komme med skarp kritikk også.

Personlig mener jeg kritikken de kommer med er ganske tullete, blant annet dette med at det er filmet at hundene utagerer og at det er helt feil å utsette dem for dette. Noe som er rart, siden disse hundene utagerer hver dag uansett. 

Anonymkode: 8ed24...260

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok flere. Har sett et par andre hundetrenere/hundetreningsbedrifter komme med skarp kritikk også.

Personlig mener jeg kritikken de kommer med er ganske tullete, blant annet dette med at det er filmet at hundene utagerer og at det er helt feil å utsette dem for dette. Noe som er rart, siden disse hundene utagerer hver dag uansett. 

Ja, litt merkelig det der. Hvordan skal de trene hundene til å ikke reagere på møter med andre hunder uten å sette dem i situasjonen? Mange av de bodde jo midt i Oslo, så de kommer til å møte på andre hunder mange ganger om dagen uansett. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Durinur skrev (På 23.9.2021 den 13.36):

Ja, litt merkelig det der. Hvordan skal de trene hundene til å ikke reagere på møter med andre hunder uten å sette dem i situasjonen? Mange av de bodde jo midt i Oslo, så de kommer til å møte på andre hunder mange ganger om dagen uansett. 

Jeg er for så vidt helt enig i at man bør legge opp til at man utsetter hundene minst mulig for uheldige møtesituasjoner der de kan utagere under treningen. Hvordan man nå skal få til det når man bor midt i Oslo. Men allikevel, jeg tror ikke belastningen for hundene blir så veldig mye større av å bli filmet mens de utagerer, for å vise folk hvordan de er. Tvert imot er det jo plutselig håp for disse hundene, siden de faktisk får hjelp. 

Når det er sagt, savner jeg også litt mer dybde på hvorfor hun velger å gjøre som hun gjør. Jeg har lest meg opp og har en del kompetanse på hund, så jeg ser ofte hva tanken bak er, men for den jevne nordmann uten spesiell forståelse for hunder, kan det fort bli feil om man ikke helt skjønner hvorfor noe skjer. F.eks. at å trampe i bakken i seg selv, som skjedde i forrige sesong, ikke er første trinn i treningen. Det er heller siste når ingenting av det andre har funket. Ja til å gå mer i dybden, men det er vel ikke godt nok egna til TV :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...