Gå til innhold

Hva er indrefileten i området der du bor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor på Frogner. Indrefileten er Gimletoppen. 

Noen andre gater også, som Eilert Sundts gate, Magnus Barfots gate og Uranienborg terrasse.

Gatene med gamle murgårder der du ikke risikerer riving og utbygging.

Anonymkode: de7bd...555

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor på Ljan, indrefileten er Solveien. 

Anonymkode: 523e0...a68

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bor på Ljan, indrefileten er Solveien. 

Anonymkode: 523e0...a68

Nå vil jeg påstå at Solveien ikke er Ljan. Men Gladvollveien har mye fint. 

Anonymkode: d40f2...810

Skrevet

Der utsikten er best er det dyrest å bo hvis du mener at man er indrefilet om man blar opp mest cash. 

Her er det utsikt over fjord som er tingen. Evt strandlinje. 

Anonymkode: 02c39...30a

Skrevet

Strømmen storsenter. 

Anonymkode: 4402e...a85

Skrevet
Carrot skrev (18 timer siden):

Jeg har 10 minutter å gå til butikken og buss her jeg bor ;) det går riktignok ikke like ofte busser her som i e.g. Oslo men de eksisterer.. :P

Jeg synes at 10 min til buss og butikk er langt 😅

Anonymkode: 16621...392

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er helt normalt de aller fleste plasser, bortsett fra midt i Oslo.

Anonymkode: 9f439...7f3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nå vil jeg påstå at Solveien ikke er Ljan. Men Gladvollveien har mye fint. 

Hvis du bor i delen av Ljan som er innenfor bydel Nordstrand, så er Solveien indrefileten i bydelen.

Hvis du bor i delen av Ljan som er innenfor bydel Søndre Nordstrand, så er vel Ljan indrefileten der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

kan man parkere sykkelen i nærheten av bussen? 

Altså jeg bor "på bygda" på vestlandet, her kan du parkere bilen med nøklene i nesten hvorsomhelst uten at noen stikker av med den av den grunn, du går fra huset ulåst hvis du bare skal en tur på butikken eller til naboen og ta en kaffi og ungene løper fritt.. 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

de færreste kan gå ut døren hjemme og inn døren på butikken 😎 selv midt i storbyen liksom..

• Liker 2
Skrevet
Carrot skrev (3 minutter siden):

Altså jeg bor "på bygda" på vestlandet, her kan du parkere bilen med nøklene i nesten hvorsomhelst uten at noen stikker av med den av den grunn, du går fra huset ulåst hvis du bare skal en tur på butikken eller til naboen og ta en kaffi og ungene løper fritt.. 

Er DET som er livet, stillhet , ro og trygghet! :)

Carrot skrev (3 minutter siden):

de færreste kan gå ut døren hjemme og r inn døren på butikken 😎 selv midt i storbyen liksom..

Og da spiller det ingen rolle av man må kjøre for å komme til jobb og butikk, godt  å være avhengig og fri . 

Anonymkode: 4ba57...6bc

Skrevet
Tuttenatributten skrev (22 timer siden):

Er det? Men de er jo så langt fra buss/bane og butikker? Trodde det var de boligene som lå litt mer sentralt? 

Nei, det er ikke langt til toget eller butikker. Boligene som ligger "mer sentralt" (Fjellhamar er ikke stort, så jeg føler egentlig det blir litt rart å snakke om sentrale og usentrale deler, men ok) ligger nede i dumpa, her bor jeg!, men boligene oppe i høyden som har nydelig utsikt, er definitivt mer attraktive. Det ser man også på boligprisene. Leverer barn i barnehage der oppe hver dag og går ned igjen for å ta toget inn til Oslo, selv tur/retur er ikke det lange biten å gå, altså. :) (Når det er sagt er vi på jakt etter bolig med utsikt, og det vil helt klart bli diggere å bare gå rett ned.)

Anonymkode: c1891...eb7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du bor i delen av Ljan som er innenfor bydel Nordstrand, så er Solveien indrefileten i bydelen.

Hvis du bor i delen av Ljan som er innenfor bydel Søndre Nordstrand, så er vel Ljan indrefileten der.

? Ljan er ikke bydel Søndre Nordstrand. 

• Liker 1
Skrevet
Michaelhe skrev (17 timer siden):

Lav husleie og god utsikt er grunnene til at jeg flyttet hit. Dette endrer seg snart fordi opppussning av borettslaget vil heve husleien. Det trengs faktisk. Alt er slitt. I tillegg har jeg levd over evne en god stund, og egentlig fått økonomisk hjelp fra slekt for å betjene husleia. Dette går ikke på sikt.

I tillegg til dette er det veldig stille her hvor jeg bor, og jeg har merket meg at det blir helt musestille når enkelte av naboene er bortreist.

Lav husleie er nesten alltid resultatet av ett av to forhold. Ofte begge to.

1. Forsømt vedlikehold

2. gammelt bygg uten tekniske installasjoner som heis, ventilasjon og brannsikring

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

? Ljan er ikke bydel Søndre Nordstrand. 

Hoveddelen av Ljan ligger i bydel Nordstrand. Men jeg ser flere som bor nede i Liadalen refererer til at de bor på Ljan, selv om de teknisk sett er over bydelsgrensen.

Skrevet

Litt usikker, egentlig..

Bor nederst på løkka, helt nede ved Akerselven. Marselis gate og et par andre gater og bygg som ligger veldig rolig til med utsikt mot grønt og/eller elven selv om det er supersentralt tror jeg er litt indrefileten i mitt lille område.

Mulig Damstredet/Telthusbakken som er eneste trehusbebyggelsen her, men det er bittesmå eldgamle hus så ingen indrefilet for meg. Men de begynner vel på 10 millioner, så..

Anonymkode: 9ec90...4a8

Skrevet

Her omkring har folk belånt til pipa, så her tar havregrøten indrefiletens plass.

Skrevet
Brunello skrev (4 timer siden):

Lav husleie er nesten alltid resultatet av ett av to forhold. Ofte begge to.

1. Forsømt vedlikehold

2. gammelt bygg uten tekniske installasjoner som heis, ventilasjon og brannsikring

Her er alt på grunnplanet. Trenger ingen heis. Men bekledningen på veggene er eldgammel. De har gjort det de kunne for å holde det greit. Men det må byttes ut, selv jeg ser det. De har snakket om det i evigheter. Det er har de omliggende borettslagene også gjort. Noen har begynt allerede.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hoveddelen av Ljan ligger i bydel Nordstrand. Men jeg ser flere som bor nede i Liadalen refererer til at de bor på Ljan, selv om de teknisk sett er over bydelsgrensen.

Vel nå er vel ikke grensen der heller. Sloreåsen er Ljan. Og hallagerbakken kunstgress ligger nede i dalen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor langt fra nærmeste "indrefilet" her jeg bor, men det nærmeste må vel bli eneboligbebyggelsen borte ved Årvoll og Grefsen. Oslo.

Anonymkode: cf09f...6ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...