Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #1 Skrevet 28. september 2005 Noen som vet hvordan man kan forebygge slike problemer? Jeg jobber mye med data og har ikke lyst å få problemer med armen pga dette. Noen som har hatt slike problemer og vet hvordan man kan forebygge?
Gjest Hel Skrevet 28. september 2005 #2 Skrevet 28. september 2005 Pass på å ha ordentlig støtte til armen når du bruker data.
gaja Skrevet 28. september 2005 #3 Skrevet 28. september 2005 gjør øvelser hele tiden. Pass på at du ikke sitter og jobber i mer enn 15 minutt før du beveger deg på en eller annen måte.
Grooo Skrevet 28. september 2005 #4 Skrevet 28. september 2005 Lær deg alle slags hurtigtaster og bruk dem. Skaff deg en slik ergonomisk mus eller noe sånt... Bruk en god kontorstol og rett høyde på den + bordet.
Impala Skrevet 28. september 2005 #5 Skrevet 28. september 2005 Ett annet alternativ er å bytte arm. Det gjorde jeg pga litt murring i høyrearmen som er min primære, bruker nå bare venstre og har ingen plager i det hele tatt Skriver under på at det også er lurt å lære seg hurtigtaster.
Cuba Skrevet 28. september 2005 #6 Skrevet 28. september 2005 Det fins tastatur med sånn rulle-ting-mus foran.. Si i fra på jobben din å forklar at du begynner å få problemer med armen på grunn av musa.. en på jobben gjorde det og da fikk hun denne.. disse er dyre, så man bør liksom ha en grunn..
frizzbee Skrevet 28. september 2005 #7 Skrevet 28. september 2005 Du trenger ikke kjøpe et eget tastatur med rulle mus foran, slik mus kan kjøpes separat! Tror det heter RollerMouse. Jeg bruker det selv, og synes det er kjempebra! Litt uvant i starten, men med litt øvelse, så er det mye kjappere å bruke en vanlig mus - mye kortere avstand mellom mus og tastatur ...jeg hadde ganske vondt i høyre arm etter å ha brukt vanlig mus i flere år, men nå, etter 6 mnd med RM så er det altså mye bedre. Men jeg tror ikke den alene hjelper.. Det som også har hjulpet meg er å trene!!!!! Masse styrketrening, det er gull!!!
Veslejenta Skrevet 28. september 2005 #8 Skrevet 28. september 2005 (endret) Det fins tastatur med sånn rulle-ting-mus foran.. Si i fra på jobben din å forklar at du begynner å få problemer med armen på grunn av musa.. en på jobben gjorde det og da fikk hun denne.. disse er dyre, så man bør liksom ha en grunn.. ← Dette heter rollermouse. Her kan du se hvordan de ser ut på NDS sine hjemmeside: NDS Jeg liker de veldig godt! Endret 28. september 2005 av Veslejenta
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå