AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Har en 13 åring som har blitt helt umulig i matveien. Synes at vanlig mat er kjedelig. Vil helst ha pizza, fried chicken, spagetti osv. Men vi kan ikke spise det hver dag. Men han blir sur og grinete 🤣. Noen flere som har det sånn? Anonymkode: c8f9a...7c4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Nei. Her har de mått ta til takke med den måten som blir satt på bordet. Bortskjemte dritt unger er det verste jeg vet. Anonymkode: 57eee...cb4 10
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 Her i huset er barna vokst opp med at de spiser den maten som blir servert og at surmuling over maten ikke aksepteres. Anonymkode: afac4...12d 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Her har de mått ta til takke med den måten som blir satt på bordet. Bortskjemte dritt unger er det verste jeg vet. Anonymkode: 57eee...cb4 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her i huset er barna vokst opp med at de spiser den maten som blir servert og at surmuling over maten ikke aksepteres. Anonymkode: afac4...12d Det var jeg også vokst opp med. Var ikke alltid like fornøyd med maten likevel. Og det er bare bra at tenåringer har egne meninger, og helt normalt at de surmuler over ting voksne ikke surmuler over. Dessuten, voksne liker ikke all mat de heller. Er vel mye rart med deres barn også, tenker jeg. Så unødvendig å svare ts så frekt. Anonymkode: 1da36...be8 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 Da får han spise brødmat da å sutre. Eller spise det som blir servert. Anonymkode: 66dec...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var jeg også vokst opp med. Var ikke alltid like fornøyd med maten likevel. Og det er bare bra at tenåringer har egne meninger, og helt normalt at de surmuler over ting voksne ikke surmuler over. Dessuten, voksne liker ikke all mat de heller. Er vel mye rart med deres barn også, tenker jeg. Så unødvendig å svare ts så frekt. Anonymkode: 1da36...be8 Så du mener at det skal lages flere typer middager? Ingen barn er perfekte. Anonymkode: 57eee...cb4 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #8 Skrevet 22. september 2021 Helt normalt at de klager over maten. Her ønsker han seg middag til hvert måltid, ellers er det ikke bra nok. Han får jo ikke det, da får han bare sutre, noe han også gjør. Anonymkode: dbb6b...103 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #9 Skrevet 22. september 2021 Furter mine barn over maten får de beskjed om å gå fra bordet. Helt greit å ikke like ting, men da kan man si det på en pen måte. Får de spise det de liker på tallerken om det så bare er grønnsaker. Spiser de ikke får de ikke mat før neste måltid. De er 5 og 8. Jeg bruker tid og penger på å lage mat. Mat som er god, næringsrik og bra for voksende kropper. De får pizza, taco, lasagne osv også. Her er reglene enkle. Sutring = gå fra bordet. Anonymkode: d32e4...3b9 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #10 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei. Her har de mått ta til takke med den måten som blir satt på bordet. Bortskjemte dritt unger er det verste jeg vet. Anonymkode: 57eee...cb4 Foreldre som omtaler barn som drittunger er det verdte jeg vet Anonymkode: 1dc59...e28 7
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #11 Skrevet 23. september 2021 Enten spiser man dagens middag, ellers får man ta seg en skive. Anonymkode: f6a58...4dd
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #12 Skrevet 23. september 2021 Du kan gi tenåringen ansvar for å lage 1-2 middager i uka, og la vedkommende velge rett da - så møtes dere litt på halvveien:) Anonymkode: 91d7f...75c 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #13 Skrevet 23. september 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Enten spiser man dagens middag, ellers får man ta seg en skive. Anonymkode: f6a58...4dd Sånn hadde vi det hos oss da jeg vokste opp og syntes det var fair Jeg var en surmulende tenåring og spiste veldig mye brødskiver og havregrøt til middag 😂 Man klarer seg fint på det. Jeg tenker at det er fint om tenåring kan bestemme middag en gang i uka eller to, men resten av dagen så synes jeg at det er innafor å si at hvis du ikke vil ha det familien spiser til middag får du lage deg noe selv med det vi har i hus. Anonymkode: 044b8...577
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #14 Skrevet 23. september 2021 Har også ungdommer, og han ene vil også ha pizza og burger osv. helt vanlig, og jeg føler med deg. Jeg orker heller ikke slik mat til daglig. Her kjører vi på med gryteretter med salat og hvitløksbrød. Brødet i seg selv er jo litt stas her. Kommer aldri til å spise pizza mer etter barna har flyttet ut 😅 Anonymkode: 25b38...463
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå