AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Hva er temperaturen når dere begynner å kle på (barnehagebarn) ull? Tenker på body/bukse - altså inneklær. bruker barna hjemmestrikk inne også eller kun som mellomlag? Og hva med yttertøy etc? Typ luer av ull/ lillelam dress over klær etc.. Litt usikker på hvordan jeg skal kle barnet fremover i høst - nå er det nok for varmt.😅 Anonymkode: a5366...db6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Alle regnværsdager under ti grader. Alle dager under fem grader. Anonymkode: 1340d...0b5 2
Valiza Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 Jenta på 4 har begynt med tynn ull i barnehagen. De er ute hele dagen, så det er kjølig på morgenen
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 Ved kanskje ti minus? Før det er det bedre å bruke tykkere yttertøy, luer og så videre, ullundertøy kun når dette ikke er nok. Inne i barnehagen er det 20 grader (eller mer) hele året, og barna blir jo kokt når de leker inne i ullundertøyet. Anonymkode: d4718...951 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 Bruker vel alltid ullundertøy, bortsett fra slutten av mai-slutten av august Anonymkode: 7d850...104
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva er temperaturen når dere begynner å kle på (barnehagebarn) ull? Tenker på body/bukse - altså inneklær. bruker barna hjemmestrikk inne også eller kun som mellomlag? Og hva med yttertøy etc? Typ luer av ull/ lillelam dress over klær etc.. Litt usikker på hvordan jeg skal kle barnet fremover i høst - nå er det nok for varmt.😅 Anonymkode: a5366...db6 Ha ull liggende i byttekorga, så vurderer personalet kanskje? Jobber i barnehage, og her har noen begynt med ull, både inne og ute, noen har ull bare ute og noen ikke i det hele tatt. Det er så stor variasjon😅 Jeg har allerede funnet frem ulla mi, for jeg er alltid så kald, men noen av barna blir helt kokt med ull. Strikkeklær er helt supert, men det skal være veldig kaldt inne for at det ikke blir for vamt. Tenker personalet også vet hva barna trenger, og kan kle av og på, så bare ha det tilgjengelig Anonymkode: 6f2ad...6d6 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva er temperaturen når dere begynner å kle på (barnehagebarn) ull? Tenker på body/bukse - altså inneklær. bruker barna hjemmestrikk inne også eller kun som mellomlag? Og hva med yttertøy etc? Typ luer av ull/ lillelam dress over klær etc.. Litt usikker på hvordan jeg skal kle barnet fremover i høst - nå er det nok for varmt.😅 Anonymkode: a5366...db6 Datteren min har sensitiv hud og hun bruker derfor vanlige bomullsklær fra hm og cubus hele året. Likevel bruker hun ulltøy på utsiden i varierende tykkelser alt ettersom hvor kaldt det er. Også har vi lagt litt ekstra i godt utetøy istede 😊 Nå denne høsten bruker hun skallklær, todelt. Jeg har sendt med hjemmestrikk i barnehagen. Og et ekstra fleecesett tilfelle. Når vinteren kommer har hun en god og varm vinterdress fra didriksons. Hun bruker balaklava i ull fra cubus og gode varme votter. På høsten bruker hun vanter hvis det er tørt eller forede regnvotter. Anonymkode: 05f38...e4d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #8 Skrevet 22. september 2021 under 5 Anonymkode: 71080...01b
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #9 Skrevet 22. september 2021 Lavere enn minus 10, hun bruker jo boblebukse eller dress uten på så trenger ikke noe mer under Anonymkode: 39f71...867 1
Minlillelykke Skrevet 22. september 2021 #10 Skrevet 22. september 2021 6 åringen har allerede spurt om ull, de er mye ute på skolen, og han fryser lett. Minstemor på 4 har ikke fått på seg ull undertøy enda. Men har mellomlags ull i bhg. Med henne må vi nok vente til temp midt på dagen er under 10 grader da hun er veldig varm av seg
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #11 Skrevet 22. september 2021 Åtteåringen bruker stort sett bare ull når det er under ti blå. Han er veldig varm av seg, så trenger ikke å kle seg varmt. Femåringen derimot har starta med ull. Hun er en skikkelig frossenpinn og kan egentlig gå med ull året rundt. Treåringen venter jeg med ull så lenge som mulig. Han reagerer veldig på ull mot huden, og vi bruker minst mulig egentlig. Mest superundertøy og heller tykt ulltøy når det er skikkelig kaldt. (Under 5 blå) Anonymkode: 879f1...f80
Mhmjadda Skrevet 23. september 2021 #13 Skrevet 23. september 2021 Vi har brukt tynn ull gjennom hele sommeren, særlig på overkroppen. Har en unge som elsker vann, så det er praktisk med noe som ikke blir kaldt. Alt av luer vi har er ull i forskjellige tykkelser, og så har vi heller latt være å bruke lue hvis det blir for varmt. Vi har lagt et utvalg av klær i barnehagen, så kan de velge. Det er de som ser været, aktiviteten og barnet, og de har mer peiling enn meg (førstegangsmor) 😅 Hos oss vil de helst ha todelt i barnehagen, så ulldresser bruker vi lite (og har heller egentlig aldri brukt selv heller, så en sånn lillelamdress ville vært bortkastet her). Virker som de bruker mellomlag primært på underkroppen akkurat nå på tidlighøsten, og mindre på overkroppen.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #14 Skrevet 23. september 2021 Bruker ull hele året. Tynnere ull i varmere årstider, tykkere ull / lag på lag i kaldere årstider. Anonymkode: 5f5c3...e3f
Fru Uperfekt Skrevet 23. september 2021 #15 Skrevet 23. september 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva er temperaturen når dere begynner å kle på (barnehagebarn) ull? Tenker på body/bukse - altså inneklær. bruker barna hjemmestrikk inne også eller kun som mellomlag? Og hva med yttertøy etc? Typ luer av ull/ lillelam dress over klær etc.. Litt usikker på hvordan jeg skal kle barnet fremover i høst - nå er det nok for varmt.😅 Anonymkode: a5366...db6 Har forskjellig ull for de forskjellige årstidene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå