AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #21 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 20.35): Hvordan er det mulig å feildiagnostisere sånn??? Anonymkode: 03268...36b Fordi mange ikke kan så mye om asperger. Jeg har iår fått riktig diagnose, som er asperger, og har tilleggsvansker som angst, depresjon, tvangstanker og ocd. Tidligere har jeg fått unnvikende personlighetsforstyrrelse og adhd. Anonymkode: 52d8c...34f 1 1
Purple_Pixiedust Skrevet 24. september 2021 #22 Skrevet 24. september 2021 (endret) Vil vel ikke kalle det feildiagnostisering, men det har jo vært en gradvis prosess å utrede meg da jeg har flere diagnoser som går inn i hverandre og det har vært vanskelig å skille på de. Så noen diagnoser har kommet, noen har gått og noen bestått. Endret 24. september 2021 av Purple_Pixiedust
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #23 Skrevet 18. mai 2022 Ja, jeg ble feildiagnotisert med paranoid psykose for mange år siden. Jeg visste da at jeg var syk, men ikke sånn syk. Diagnosen står der ennå, men jeg ble nedtrappet og seponert for medisin for flere år siden. Jeg har ikke fått "tilbakefall ", så man kan vel da si at diagnosen var feil. Jeg har aldri funnet ut hvordan sykdom jeg egentlig hadde den gangen. Symptomene på sykdommen er borte nå. Anonymkode: 9ca38...d59
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #24 Skrevet 18. mai 2022 Ja, jeg ble feildiagnostisert med sosial angst. Viste seg å være asperger. Jeg skjønte etterhvert selv at det ikke kunne være sosial angst, siden jeg ikke var redd for hva andre skulle tenke om meg, men redd for vanskelige sosiale situasjoner, misforståelser og fordi jeg ikke visste hvordan jeg burde oppføre meg i ulike situasjoner. Jeg synes det er rart at ingen fanget opp at sosial angst-diagnosen var feil. Nå som jeg har fått diagnosen asperger, faller alle brikker på plass. Endelig forstår jeg hvorfor jeg sliter sånn i sosiale relasjoner, og jeg ser at diagnosen stemmer. Nå jobber jeg med å tilegne meg nye strategier som bedre kan hjelpe meg enn bare å "holde ut angsten" og "kaste meg ut i det" slik jeg ble lært tidligere. Istedenfor prøver jeg å finne hjelpemidler til å klare meg i sosiale situasjoner og unngå at jeg får for mye angst. Unnvikende strategier er derfor helt nødvendig for meg. Jeg må unngå for mye bråk, lys, mange mennesker og altfor utfordrende situasjoner. Jeg trenger faktisk noen "krykker" og å skjerme meg for å kunne fungere bra. En med sosial angst bør derimot unngå unnvikende strategier, ettersom dette bidrar til å opprettholde angsten. Anonymkode: 87db7...cb4 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #25 Skrevet 18. mai 2022 Jeg var feildiagnosert med borderline. Var en enorm lettelse da den ble fjernet og jeg endelig fikk riktig hjelp. Anonymkode: 93503...cf6 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #26 Skrevet 18. mai 2022 Ja, i mitt første møte med DPS. En idiot av en psykiater som etter 5 minutters samtale ga meg diagnosen bipolar. Fikk det ikke til å stemme, men jeg stolte jo på ham. Ble feilmedisinert opp til øra. I samtaler, spurte han meg kun hvordan det gikk, jeg svarte at jeg ikke føler meg bedre, så dosene ble økt igjen og igjen. Endte til slutt opp med selvmordsforsøk. Jeg var heldig og traff en skikkelig lege og en psykiater som undersøkte meg grundig over tid. Viste seg jeg har tilbakevendende depresjoner og PTSD. Fikk rett type medisiner, nå har jeg det SÅ mye bedre. Anonymkode: 8f764...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2022 #27 Skrevet 18. mai 2022 Jeg fikk først en diagnose. Så slutter psykologen og jeg fikk ny 1.5 år senere som så fjernet diagnosen. Da mistet jeg all respekt for diagnoser siden den kom og gikk nærmest ved "synsing". Anonymkode: 7ab9c...554
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #28 Skrevet 19. mai 2022 Først fikk jeg angst og depresjon pluss tilknytnigsforstyrrelse. Senere ble det dystymi og til slutt har de landet på engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse. Skulle ønske jeg hadde fått riktig diagnose med en gang, det hadde hjulpet meg mye de årene jeg hadde feil diagnoser bla hele oppveksten til ungene. Anonymkode: 2547c...b3d 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #29 Skrevet 19. mai 2022 Jepp. Diagnostisert med bipolar lidelse. Ingen spurte etter traumehistorikk, kun kartlegging av antall depresjoner mm. Fått diagnosen PTSD senere og har sluttet på medisiner for bipolar lidelse. Anonymkode: 67ddb...a64 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #30 Skrevet 19. mai 2022 Ja, asperger når det egentlig var PTSD. Ble diagnotisert uten at jeg visste det, basert på utsagn fra folk som ikke hadde kompetanse til å bedømme og ikke kjente meg, og uten at noen i det hele tatt hadde spurt meg om traumene, hvordan livet mitt hadde vært og hvordan det hadde påvirket meg. Anonymkode: c6ece...aba 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #31 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, asperger når det egentlig var PTSD. Ble diagnotisert uten at jeg visste det, basert på utsagn fra folk som ikke hadde kompetanse til å bedømme og ikke kjente meg, og uten at noen i det hele tatt hadde spurt meg om traumene, hvordan livet mitt hadde vært og hvordan det hadde påvirket meg. Anonymkode: c6ece...aba 🤣 Ironien er jo at hvis noen er så "flinke" til å se diagnoser, da burde de jo være like flinke til å fikse andre mennesker. Men de er altså eksperter i å se feil, men ikke i å fikse noe som helst. Eksperter i å pirke på. Det klarer jo ingen ... Anonymkode: 60066...727 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå