Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg er helt knust, min AAP blir slutt nå.

jeg er fortsatt veldig dårlig for å komme meg i 100% stilling selvom jeg søker som bare det.

men siden jeg fortsatt er i behandling har jeg ikke lov å fortsette litt til på AAP?

Anonymkode: 74f30...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du har dessverre ikke det. Det skal enormt mye til for å få forlenget utover det fjerde året, etter at regjeringen strammet inn. Det er fordi, ifølge Erna & co., så er hovedproblemet at du ikke er tilstrekkelig motivert for jobbsøking, men du vil bli det om du bare lider nok.

Det som i praksis skjer, er at du blir stående uten inntekt. Du kan søke tiltakspenger, forutsatt at du går på tiltak (behandling teller ikke, såvidt jeg vet), eller du kan søke sosialhjelp. Dette kan imidlertid innebære at du må bruke opp oppsparte midler først. Det varierer litt fra kontor til kontor og situasjon til situasjon hvor brutale NAV er på dette.

Anonymkode: 0b691...fde

• Liker 3
Skrevet

For å få en forlengelse så må du ha vært for syk til å delta i arbeidsrettede tiltak samtidig som du gikk i behandling. Eller at utredningen tok så lang tid at det utsatte mulighetene for arbeidserettede tiltak. Siste mulighet er at du tar utdanning som et tiltak gjennom NAV.

En midlertidig ting er at det var ekstra lang ventetid for utredning eller behandling pga korona. Og dette gjorde slik at alt tok lengre tid for deg. Men alt dette må dokumenteres fra lege. Denne vil nok snart forsvinne.

Det har blitt veldig vanskelig å få forlengelse. Det holder dessverre ikke å ikke være ferdig behandlet eller å ikke være ferdig avklart. Dette var mulig før.

Anonymkode: fc909...10c

Skrevet

Jeg hadde samme situasjon som deg.

Min AAP tok slutt i juli, jeg gikk fra 12000 i mnd til 8000 kr. Det var helt krise. Jeg ble tildelt noe som het tiltakspenger, som jeg nevnte var dette en mye mindre sum. I tillegg ble all hjelp avsluttet og de krevde at jeg skulle i arbeid for å få disse usle pengene.

Da fikk jeg nok og klarte på utrolig vis å skaffe meg en jobb på egen hånd! Avsluttet nav relativt kjapt og tenkte at jeg klarer meg mye bedre alene.

MEN om du fortsatt ønsker å være i Nav kan du be de om å søke deg inn på kvalifiseringsprogrammet, det er nesten samme som AAP! Anbefaler deg det.

Men det aller beste er om du skaffer deg en ordentlig jobb, f eks i matbutikk. Jeg sitter heller i kassa og er deprimert enn å flyge rundt på møtet med nav. Tjener også mye bedre !!

Anonymkode: 4cf5c...a27

Skrevet

Kvalifiseringsprogrammet.

Utbetaling er samme som på AAP, og du får god oppfølging.

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Min AAP tok slutt i juli, jeg gikk fra 12000 i mnd til 8000 kr. Det var helt krise. Jeg ble tildelt noe som het tiltakspenger, som jeg nevnte var dette en mye mindre sum. I tillegg ble all hjelp avsluttet og de krevde at jeg skulle i arbeid for å få disse usle pengene.

Da fikk jeg nok og klarte på utrolig vis å skaffe meg en jobb på egen hånd! Avsluttet nav relativt kjapt og tenkte at jeg klarer meg mye bedre alene.

MEN om du fortsatt ønsker å være i Nav kan du be de om å søke deg inn på kvalifiseringsprogrammet, det er nesten samme som AAP! Anbefaler deg det.

Men det aller beste er om du skaffer deg en ordentlig jobb, f eks i matbutikk. Jeg sitter heller i kassa og er deprimert enn å flyge rundt på møtet med nav. Tjener også mye bedre !!

Litt ulike situasjoner, men jeg har nettopp søkt om uførestønad. Hadde jublet hadde jeg kunnet sittet i en kasse, men er for det meste sengeliggende😭hva med oss som ikke har en reell sjanse i arbeidslivet? får vi mulighet til tiltakspenger😬håper ikke det er 100%, da mitt funksjonsnivå er rundt 10%🙃

Anonymkode: 4fb45...18d

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Strålende eksempel på at det å bli kicket ut av AAP for å pelle seg i jobb fungerer utmerket!

Anonymkode: 3e8a3...8fd

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, du har dessverre ikke det. Det skal enormt mye til for å få forlenget utover det fjerde året, etter at regjeringen strammet inn. Det er fordi, ifølge Erna & co., så er hovedproblemet at du ikke er tilstrekkelig motivert for jobbsøking, men du vil bli det om du bare lider nok.

Det som i praksis skjer, er at du blir stående uten inntekt. Du kan søke tiltakspenger, forutsatt at du går på tiltak (behandling teller ikke, såvidt jeg vet), eller du kan søke sosialhjelp. Dette kan imidlertid innebære at du må bruke opp oppsparte midler først. Det varierer litt fra kontor til kontor og situasjon til situasjon hvor brutale NAV er på dette.

Anonymkode: 0b691...fde

Hvor mange år skal man holde på da, 10? Hva tror du det koster samfunnet på 4 år? All skatten personen har betalt i 20år eller ? 

Skrevet

Et forslag til jobb kunne vært å rådgi Nav-klienter. Det er så utrolig mange her inne som tydeligvis bruker tid på å jobbe systemet. Tid og energi som kunne vært brukt til å få seg en ordentlig  jobb 

Anonymkode: 6dbbf...1f0

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Det er sånne som deg som ikke er i samme situasjon som ts, og som gjør at mange tenker at man kan skjerpe seg ut i jobb.

Anonymkode: 0c9f5...26c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...