AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Imorgen begynner jeg på Armour Thyroid. Jeg skal ta 75mg levaxin og 30mg Armour daglig. Dette er en forsiktig startdose. Veldig spent på effekten og glad endrikronolgen foreslo dette. Jeg har hatt lavt stoffskifte i 10 år, og forsøkt levaxin og levaxin/lio. Tullete blodprøvesvar og masse tillegsymptomer. Formen har blitt bedre, men fikk rare symtomer av syntetisk medisin. Har noen erfaringer å dele? Anonymkode: d425b...352
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Var som natt og dag for min del. Jeg kuttet samtidig ut gluten og laktose. Gikk fra å være sengeliggende til å fungere helt normalt igjen. Men vet at det har varierende virkning på ulike. Kommer helt an på konverteringen mellom t4 og t3 blant annet. Masse lykke til 🥰 Anonymkode: 27399...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var som natt og dag for min del. Jeg kuttet samtidig ut gluten og laktose. Gikk fra å være sengeliggende til å fungere helt normalt igjen. Men vet at det har varierende virkning på ulike. Kommer helt an på konverteringen mellom t4 og t3 blant annet. Masse lykke til 🥰 Anonymkode: 27399...5a7 Tusen takk for at du tok deg tid til å svare ❤ Anonymkode: d425b...352
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 Jeg går kun på Armour. Jeg startet med veldig lav dose og brukte rundt 1,5 år for å komme opp i riktig dose. Økte jevnlig og noen ganger sa kroppen i fra qt det var får tidlig så da da var det nye 14 dager på gammel dose. Du må alltid sjekke både ft3 og ft4. Tsh vil gå i null når du tar t3 så denne blir uinteressant. Jeg styrer kun etter ft3 og den ligger øverst i referanseverdien. Like viktig er at du selv kjenner etter hvordan du har det. Referanseverdi gjelder friske mennesker og noen er også utenfor og har det helt fint. Armour er dyrt. 180 mg er rimeligst med 2500 kr for 100 stk. Anonymkode: 3e6f9...8f0 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 Jeg har brukt Armour og fungerte mye bedre enn på Levaxin og Lio. Jeg sjekket prisene på Armour i går og da kostet 100 tabletter over 4000 kr i min styrke! 😥 De andre leverandørene sliter med leveranser, nå er det vel kun ERFA som er å få tak i. De er også dyre, men halve prisen av Armour. Anonymkode: eadc3...58d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 Ts. Jeg har hatt en prat med mannen min og han mente at dette var viktig å prioritere selvom det er dyrt. Jeg er veldig takknemlig at vi har økonomi til dette, jeg synes det er veldig trist for de som må gå på syntetisk grunnet dårlig økonomi. Sånn skal det ikke være. Medisiner burde være gratis, spesielt når det er livsnødvendige Medisiner. Tusen takk for alle svar❤ Anonymkode: d425b...352 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå