Gå til innhold

Kjæreste som avtaler bak ryggen/ikke klarer å holde avtaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæreste som avtaler bak ryggen uten å drøfte det med meg, og som driter i avtaler vi har og legger avtaler med andre, uten å si noe. 
Er det rart jeg reagerer? Eller overreagerer jeg? 
Han har lovet at han skal snakke med meg før han avtaler noe, og slutte å gå bak ryggen min. Men det skjer ingen endringer, vi har diskutert hele uken fordi han gjør det igjen og igjen. Og fortsatt lover han, også skjer det samme igjen idag. 
jeg er så frustrert, så frustrert at jeg satt og skalv. For dette har vært et problem ganske lenge. Og jeg kan ende opp med å begynne å grine, fordi han bryter bare mer og mer tilliten min til han. Føler jeg ikke kan stole på noe han sier lenger. 
Det gjelder både avtaler ang kompiser, arbeid, samvær, ja alt. Jeg får ikke vite noe, han avtaler på dager vi allerede har planer, og vist vi planlegger noe dagen før, så har han glemt det neste dag. 

hvordan ville dere reagert? 

Anonymkode: c2351...42a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjæreste som avtaler bak ryggen uten å drøfte det med meg, og som driter i avtaler vi har og legger avtaler med andre, uten å si noe. 
Han har lovet at han skal snakke med meg før han avtaler noe, og slutte å gå bak ryggen min. Men det skjer ingen endringer, vi har diskutert hele uken fordi han gjør det igjen og igjen. Og fortsatt lover han, også skjer det samme igjen idag. 
jeg er så frustrert, så frustrert at jeg satt og skalv. For dette har vært et problem ganske lenge. Og jeg kan ende opp med å begynne å grine, fordi han bryter bare mer og mer tilliten min til han. Føler jeg ikke kan stole på noe han sier lenger. 
Det gjelder både avtaler ang kompiser, arbeid, samvær, ja alt. Jeg får ikke vite noe, han avtaler på dager vi allerede har planer, og vist vi planlegger noe dagen før, så har han glemt det neste dag. 

Dette høres ikke ut som et sunt forhold slik du beskriver det. Dere bør gå hvert til deres, dersom du ikke ønsker å leve slik. 

Anonymkode: 410b1...119

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville blitt potte sur

Tror det er viktig å sette grenser. Han holder på sånn, fordi folk rundt han ikke setter grenser nok og ikke forlater han uansett. Høres ut som han har lite empati

Anonymkode: 35d37...bba

Skrevet

Opprette en felles kalender?

Anonymkode: b1dfc...8ec

Skrevet

Hvorfor kan han ikke avtale ting med andre uten å spørre deg først?

Anonymkode: 40103...70a

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde enten ordnet egne planer på samme dag som de andre felles avtalene skulle finne sted. Eller så hadde jeg sagt at jeg ikke lengre ønsker å avtale noe med han fordi løftene og avtalene blir brutt gang på gang, så jeg ikke lengre har tillit til at det blir noe av

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi han dobbel avtaler. Og det går mye utover hverdagen når han holder på sånn fordi han har ikke kontroll på noe. Samme gjelder timer han har her og der, så mister han avtalene fordi han trodde det var da og da. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror ikke ts skal vite alt altså, slik jeg tolket det så gjaldt det avtaler hak dobbelt booker og ikke sier ifra til parten han ditcher

Anonymkode: 35d37...bba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Avtaler angående samvær burde vel ikke være noe problem? Har man partner med barn, så har man det. 

Ikke legg planer der du må ha med han, for du bør faktisk anta at han har noe annet å drive med. Enkelte klarer bare ikke å tenke lengre enn hva som angår de. Han er kanskje ikke vant til å ta hensyn til andre?

Anonymkode: 15caa...b7a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Avtaler angående samvær burde vel ikke være noe problem? Har man partner med barn, så har man det. 

Ikke legg planer der du må ha med han, for du bør faktisk anta at han har noe annet å drive med. Enkelte klarer bare ikke å tenke lengre enn hva som angår de. Han er kanskje ikke vant til å ta hensyn til andre?

Det er ikke noe problem nei, men man har da feks en fast avtale og forholde seg til, å skjer det endringer så går det an å drøfte det med den andre først. ( med tanke på at han glemmer avtaler ) 

Ja, ser ut som jeg må planlegge uten han eller ikke regne med han. Blir bare skuffet hver gang. Nei han er ikke vant til å ta hensyn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke noe problem nei, men man har da feks en fast avtale og forholde seg til, å skjer det endringer så går det an å drøfte det med den andre først. ( med tanke på at han glemmer avtaler ) 

Ja, ser ut som jeg må planlegge uten han eller ikke regne med han. Blir bare skuffet hver gang. Nei han er ikke vant til å ta hensyn. 

Kan tenke meg at det er grunnen til brudd med barn. Tenk deg om før du får barn med han. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke angrip han og virk sjefete. Du avtalte med meg! Du holder ikke avtaler! Bla bla.. Da lytter han ikke... 

Du må heller fortelle hva dette får deg til å føle og hva du ønsker. Snakk om deg og hva du føler og hva du vil.  Si det fint til han. 

Han er en mann som liker å være der alt skjer på en gang, noen er slik og det går kun utover han når han ikke dukker opp på de ulike avtalene, da er det flere som vil bli irritert. 

Spør hva han vil og føler. Dere må forstå hverandre. Ikke forvente og kreve. 

Anonymkode: 96804...05e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2021 den 19.57):

Ikke angrip han og virk sjefete. Du avtalte med meg! Du holder ikke avtaler! Bla bla.. Da lytter han ikke... 

Du må heller fortelle hva dette får deg til å føle og hva du ønsker. Snakk om deg og hva du føler og hva du vil.  Si det fint til han. 

Han er en mann som liker å være der alt skjer på en gang, noen er slik og det går kun utover han når han ikke dukker opp på de ulike avtalene, da er det flere som vil bli irritert. 

Spør hva han vil og føler. Dere må forstå hverandre. Ikke forvente og kreve. 

Anonymkode: 96804...05e

Jeg sa til min eks at han får styre hverdagen sin som han vil, men når vi har laget avtaler som han ikke møter opp til, så drar jeg alene. 

Han trodde meg vel ikke før det faktisk skjedde og da ble han sint. Han ble aldri bedre på noe av dette, men jeg fikk det lettere. 

Skrevet

Surrer han med alle avtaler eller er det bare de han har med deg?

Det jeg lurer på er om han bare ikke respekterer deg, eller om han har et generelt problem med å huske avtaler og styre tiden sin, om det er pga sløvhet/adhd eller om det er pga ekstrem egoisme. 

Om det gjelder alle avtaler, reagerer ingen andre på dette? Det er jo ikke holdbart å holde på sånn.

Ville nesten snakket med ham en dag dere ikke akkurat krangler om en dobbeltbooking. Spør om han oppriktig ønsker å bli bedre i dette eller om han virkelig ikke ser problemet. Ønsker han å bli bedre kan dere finne ut sammen hvordan, om det feks er delt kalender med mange automatiske påminnelser, at han alltid må skrive opp på kalender hjemme FØR noe avtales med noen eller liknende.

Jeg synes også at når han har dobbeltbooket når dere hadde en avtale først kan du kreve at han avlyser det andre, ikke avlyser med deg (kanskje med unntak av samvær tenker barn må gå først). Om han alltid kan avlyse med deg og eneste konsekvens er at DU blir sur og lei deg så får det jo ingen konsekvenser for ham. Vær tydlig på at det er det du ønsker skal skje fremover, og om han ikke kan sette deg til høyere prioritet enn at du alltid blir den som blir ditchet så må dere avslutte forholdet siden han tydligvis ikke bryr seg om deg. 

Anonymkode: f9c1e...e2b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Surrer han med alle avtaler eller er det bare de han har med deg?

Det jeg lurer på er om han bare ikke respekterer deg, eller om han har et generelt problem med å huske avtaler og styre tiden sin, om det er pga sløvhet/adhd eller om det er pga ekstrem egoisme. 

Om det gjelder alle avtaler, reagerer ingen andre på dette? Det er jo ikke holdbart å holde på sånn.

Ville nesten snakket med ham en dag dere ikke akkurat krangler om en dobbeltbooking. Spør om han oppriktig ønsker å bli bedre i dette eller om han virkelig ikke ser problemet. Ønsker han å bli bedre kan dere finne ut sammen hvordan, om det feks er delt kalender med mange automatiske påminnelser, at han alltid må skrive opp på kalender hjemme FØR noe avtales med noen eller liknende.

Jeg synes også at når han har dobbeltbooket når dere hadde en avtale først kan du kreve at han avlyser det andre, ikke avlyser med deg (kanskje med unntak av samvær tenker barn må gå først). Om han alltid kan avlyse med deg og eneste konsekvens er at DU blir sur og lei deg så får det jo ingen konsekvenser for ham. Vær tydlig på at det er det du ønsker skal skje fremover, og om han ikke kan sette deg til høyere prioritet enn at du alltid blir den som blir ditchet så må dere avslutte forholdet siden han tydligvis ikke bryr seg om deg. 

De han har med meg, og timeavtaler. Han husker alt av avtaler med venner, familie, jobb, og samvær virker det som. 

Jeg kan ikke ta det opp igjen, da sier han bare: skal du ikke gi deg snart med dette? Så klikker han. 
jeg har nevnt at han feks kan skrive det ned på kalenderen på mobilen men han bruker den ikke, så det kommer nok aldri til å skje. 

har prøvd å snakke med han, og han sier han glemmer det. Og han sier at han skal snakke med meg heretter. Men jeg tror ikke på han, for det har han sagt flere ganger. Vist jeg sier at dette ikke fungerer, så blir han bare sint og truer med å gå. 
han sier at det ikke har vært meningen sånn og sånn, men jeg vet ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

De han har med meg, og timeavtaler. Han husker alt av avtaler med venner, familie, jobb, og samvær virker det som. 

Jeg kan ikke ta det opp igjen, da sier han bare: skal du ikke gi deg snart med dette? Så klikker han. 
jeg har nevnt at han feks kan skrive det ned på kalenderen på mobilen men han bruker den ikke, så det kommer nok aldri til å skje. 

har prøvd å snakke med han, og han sier han glemmer det. Og han sier at han skal snakke med meg heretter. Men jeg tror ikke på han, for det har han sagt flere ganger. Vist jeg sier at dette ikke fungerer, så blir han bare sint og truer med å gå. 

Akkurat som eksen. Var alltid viktig å stresse avgårde for å rekke avtaler med alle andre. Jeg var aldri viktig. 

Han har ikke respekt for deg, han antar at han har deg rundt lillefingeren og han slipper unna med det. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Her høres det jo ut som at han nedprioriterer og ikke respekterer deg. Hjelper jo ikke at han sier det om han ikke følger opp med noe form for handling, da sier han det nok bare for å få deg til å slutte å mase. Også stort rødt flagg at han blir så sint på deg og klikker osv. Vet det er lett å si til andre at de skal gå men jeg ble alt for lenge i et liknende forhold og angrer så på det, så synes du skal tenke på det iallfall om det er verdt det. Klem til deg, det er vondt å bli bortprioritert sånn ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...