Gå til innhold

Forelskelse - nummenhet - ptsd - hvordan vite hva jeg føler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kptsd og dissioasjon, og har møtt en fyr. Følelsene er veldig opp og ned, alt fra mye følelser til totalt nummenhet. Går også på qvetapine, om det har noe å si. Det tar vell vekk noe av nervøs følelsen, som man også da pleier føle ift forelskelse. 

Noen her som kan relatere?

Hvordan vite om jeg faktisk liker han, eller at det er ptsd’en som gjør alt så dalene? 

På 1 dag, så kanskje jeg føler forelskelse følelsen 2-3 ganger, men resten av tiden så føler jeg ingenting. Ikke bare for han, men ingenting for noe

Har vært i behandling altså, og er ikke deprimert om noen skulle tro det 😅 Jeg er på et ganske så stabilt sted mentalt nå, enn det jeg har vært på mange år

Ved tidligere forhold så har forelskelsen vært mer intens, men da var jeg yngre og gikk heller ikke på medisiner. Men alle tidligere forhold (3 stk), så har jeg gått fordi forholdet rakket fordi jeg sluttet føle noen ting for dem. Og vært noen andre forhold også, som gikk riktig så dårlig (vold ect). 

Anonymkode: e964e...fce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jeg helt alene med å ha det sånn? 😰

Anonymkode: e964e...fce

Skrevet

Jeg har samme diagnose, og kan relatere litt til det du skriver. Jeg veksler mellom å være stormende forelsket i min samboer, og tanker om å slå opp kun noen minutter senere. Plutselig så «orker» jeg ikke relasjonen, tror det er en slags forsvarsmekanisme grunnet grov omsorgssvikt fra barndom. At det er skummelt å være sårbar osv. Vi har vært sammen i 4 år, og jeg har hatt det sånn hele veien. 

Anonymkode: b27fe...75a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...