AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Hei! Vært i avstandsforhold i nærmere 2 år. Var sammen ofte i starten pga jobbsted men har siste året møttes bare 1 gang i mnd ca frem til jeg er ferdig med studier her. Jeg bruker reise til han ca 1gang i mnd og han er en gang hos meg hver 3 mnd ca. I fjor og i år var vi sammen i 2 uker på sommerferie med barna hans og dro rundt på hans hjemsted. Jeg har ikke egne barn så jeg har hele tiden vært fleksibel og tilpasset meg etter dem. Men kjæresten har ofte sagt at vi må dra på noe bare vi to. En helg eller ferietur men det har enda ikke blitt den tiden vi har vært sammen. Har spurt om han kanskje kan ta et par fridager i forbindelse med en helg og han synes det er en god ide. Men når det kommer til stykket så blir det aldri noe av og han har brukt opp feriedager på prosjekter hjemme. Tilbudt meg å hjelpe til med huslige ting sånn at han kan ta seg en dag eller to fri men det blir ikke noe av. Når jeg tar det opp så blir han ganske sur og sier det bare er sånn og travelt i år og vil ikke diskutere det. Sier jeg kan selv bestemme om jeg vil bli eller gå. Er jeg for kravstor? Han har barna 50/50 og bruker en del tid på kjøring og henting på skolen og sånt og sier feriedagene går til det. Og det er helt i orden. Men er det for mye forlangt å ta en langhelg sammen på 2 år? 🤔 Anonymkode: 33e53...53d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Har han ikke mer ferie igjen så har han ikke mer ferie igjen, da har han ikke mulighet til å få fri til en langhelg. Det må du bare leve med. Dere har jo vært sammen på en toukers ferie både i fjor og i år. Anonymkode: d0028...983 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har han ikke mer ferie igjen så har han ikke mer ferie igjen, da har han ikke mulighet til å få fri til en langhelg. Det må du bare leve med. Dere har jo vært sammen på en toukers ferie både i fjor og i år. Anonymkode: d0028...983 Men de to ukene han overførte fra i fjor er enda ikke tatt ut. Glemte å skrive det. Men tror han velger å ta det ut i lønn i stedet men han tjener utrolig godt fra før så økonomisk sett skulle det ikke være nødvendig. Anonymkode: 33e53...53d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 Du kan ikke forvente at han skal bruke to ukers lønning på en helg... Anonymkode: 6047c...d93 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du kan ikke forvente at han skal bruke to ukers lønning på en helg... Anonymkode: 6047c...d93 Nei så klart ikke. Det som var snakk om nå var å ta en dagstur en fredag jeg er på besøk hos han. Skulle dra å se på noe som ikke koster noer og har snakket om det i flere uker. Men når alt kommer til stykket så kunne han ikke denne gangen heller. Og helgen skal vi bruke til oppussing. Vært så mye enklere om han bare sa med en gang at nei, det går ikke eller kan ikke ta meg tid til det. I stedet for ja kanskje det går an, så jobber jeg inn arbeidsdager og tar meg en langhelg hos han men i siste liten sier han at han ikke har rukket å spørre om fri. Han har fleksitid og kan også jobbe inn dager slik som meg. Er bare at alle avlysninger kommer i siste liten. Anonymkode: 33e53...53d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 Typisk menn. De liker ikke å planlegge og synes det meste er mas… (satt litt på spissen) Anonymkode: 6534e...b88 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei så klart ikke. Det som var snakk om nå var å ta en dagstur en fredag jeg er på besøk hos han. Skulle dra å se på noe som ikke koster noer og har snakket om det i flere uker. Men når alt kommer til stykket så kunne han ikke denne gangen heller. Og helgen skal vi bruke til oppussing. Vært så mye enklere om han bare sa med en gang at nei, det går ikke eller kan ikke ta meg tid til det. I stedet for ja kanskje det går an, så jobber jeg inn arbeidsdager og tar meg en langhelg hos han men i siste liten sier han at han ikke har rukket å spørre om fri. Han har fleksitid og kan også jobbe inn dager slik som meg. Er bare at alle avlysninger kommer i siste liten. Anonymkode: 33e53...53d Oppussing av hans hus? Han utnytter deg. Til de grader. At han ikke gidder å prioritere deg eller ta en feriedag på deg er så innmari tydelig tegn. Ikke rukket å spørre om fri? Ikke giddet heter det. Det betyr altså ikke noe for han. Neste gang det er noe slikt, legg en gøyal reserveplan som ikke inneholder han, så svarer du bare "åh, så synd, da stikker jeg med noen venner på konsert i stedet jeg, vi ses om to uker". Og så lever du DITT LIV. Vil han være en del av det må også han gi av sin tid. Anonymkode: 53141...45b 25
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #8 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oppussing av hans hus? Han utnytter deg. Til de grader. At han ikke gidder å prioritere deg eller ta en feriedag på deg er så innmari tydelig tegn. Ikke rukket å spørre om fri? Ikke giddet heter det. Det betyr altså ikke noe for han. Neste gang det er noe slikt, legg en gøyal reserveplan som ikke inneholder han, så svarer du bare "åh, så synd, da stikker jeg med noen venner på konsert i stedet jeg, vi ses om to uker". Og så lever du DITT LIV. Vil han være en del av det må også han gi av sin tid. Anonymkode: 53141...45b Ja, hans hus. Vi har snakket om at jeg skal flytte inn dit med tiden. Foreløpig kjenner jeg ikke så mange der han bor og må ta fly, så litt vanskelig å bare skulle dra med noen andre de dagene når billetter allerede er bestilt. Men tenker også at han kunne prioritert bedre. Men han nekter å snakke om det når jeg tar det opp. I vinterferien ble jeg hjemme med barna hans to dager fordi han ikke rakk å ordne seg fri til det. Så tror det går litt utover barna også som egentlig var lovet hyttetur de dagene. Anonymkode: 33e53...53d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #9 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, hans hus. Vi har snakket om at jeg skal flytte inn dit med tiden. Foreløpig kjenner jeg ikke så mange der han bor og må ta fly, så litt vanskelig å bare skulle dra med noen andre de dagene når billetter allerede er bestilt. Men tenker også at han kunne prioritert bedre. Men han nekter å snakke om det når jeg tar det opp. I vinterferien ble jeg hjemme med barna hans to dager fordi han ikke rakk å ordne seg fri til det. Så tror det går litt utover barna også som egentlig var lovet hyttetur de dagene. Anonymkode: 33e53...53d Slutt å dra til han da! Lev ditt eget liv. Han kan vel ta med seg ungene og komme til deg? Eller komme til deg når han ikke har de? Han kan jo bare sitte på rumpa og vente på at du fikser og ordner og stiller opp. Dere bør jo dra til hverandre annenhver gang, både pga penger, tid, og også for at begge skal gi litt. Anonymkode: 53141...45b 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #10 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Slutt å dra til han da! Lev ditt eget liv. Han kan vel ta med seg ungene og komme til deg? Eller komme til deg når han ikke har de? Han kan jo bare sitte på rumpa og vente på at du fikser og ordner og stiller opp. Dere bør jo dra til hverandre annenhver gang, både pga penger, tid, og også for at begge skal gi litt. Anonymkode: 53141...45b Ja, tenker også det. Men han mener jeg forlanger alt for mye og at han er for travel til å reise. Når jeg sier at vi kanskje ikke fungerer så godt sammen med det praktiske så sier han bare at jeg får selv velge om jeg vil bli eller gå for han har sagt en gang at han vil vi skal være sammen og satse ilag og jeg må stole på det. Men likevel kjennes det ut som jeg er den eneste som drar lasset innimellom. Anonymkode: 33e53...53d
Brunello Skrevet 22. september 2021 #11 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men de to ukene han overførte fra i fjor er enda ikke tatt ut. Glemte å skrive det. Men tror han velger å ta det ut i lønn i stedet men han tjener utrolig godt fra før så økonomisk sett skulle det ikke være nødvendig. Anonymkode: 33e53...53d Ferie er noe man normalt ikke kan ta ut i lønn. Ferieloven pålegger arbeidsgiver å sørge for at ferie tas ut. Det er kun i helt spesielle tilfeller man kan få lønn i stedet. 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #12 Skrevet 22. september 2021 «Når jeg tar det opp så blir han ganske sur og sier det bare er sånn og travelt i år og vil ikke diskutere det. Sier jeg kan selv bestemme om jeg vil bli eller gå. ». Altså, han sier jo indirekte at det er slik det er og slik det kommer til å bli, og vil du ikke ha det sånn så går du. Høres ikke ut som om at han er villig til å fire på det. Anonymkode: b9456...ab2 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #13 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Vært i avstandsforhold i nærmere 2 år. Var sammen ofte i starten pga jobbsted men har siste året møttes bare 1 gang i mnd ca frem til jeg er ferdig med studier her. Jeg bruker reise til han ca 1gang i mnd og han er en gang hos meg hver 3 mnd ca. I fjor og i år var vi sammen i 2 uker på sommerferie med barna hans og dro rundt på hans hjemsted. Jeg har ikke egne barn så jeg har hele tiden vært fleksibel og tilpasset meg etter dem. Men kjæresten har ofte sagt at vi må dra på noe bare vi to. En helg eller ferietur men det har enda ikke blitt den tiden vi har vært sammen. Har spurt om han kanskje kan ta et par fridager i forbindelse med en helg og han synes det er en god ide. Men når det kommer til stykket så blir det aldri noe av og han har brukt opp feriedager på prosjekter hjemme. Tilbudt meg å hjelpe til med huslige ting sånn at han kan ta seg en dag eller to fri men det blir ikke noe av. Når jeg tar det opp så blir han ganske sur og sier det bare er sånn og travelt i år og vil ikke diskutere det. Sier jeg kan selv bestemme om jeg vil bli eller gå. Er jeg for kravstor? Han har barna 50/50 og bruker en del tid på kjøring og henting på skolen og sånt og sier feriedagene går til det. Og det er helt i orden. Men er det for mye forlangt å ta en langhelg sammen på 2 år? 🤔 Anonymkode: 33e53...53d Dumt å bli sammen med en som har fanget fullt av barn og jobb. Finn deg heller en mann på din egen alder. Anonymkode: 4963b...abd 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #14 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dumt å bli sammen med en som har fanget fullt av barn og jobb. Finn deg heller en mann på din egen alder. Anonymkode: 4963b...abd Han er ett år yngre enn meg. Anonymkode: 33e53...53d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #15 Skrevet 22. september 2021 Han satser lillefingeren og du begge hender her, men det tror jeg egentlig du ser men vil så gjerne at det ikke er sånn… Hvis han ikke under noen omstendigheter klarer å prioritere tid med deg så tenker jeg at han ikke er så interessert i deg, minner om en deltidspappa som vil ha en kvinne i huset for å overta «jobben» med barna kanskje? Og som prioriterer jobben høyt. Vil du det da? Anonymkode: a8d94...968 7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #16 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han er ett år yngre enn meg. Anonymkode: 33e53...53d Jeg synes du sa at du studerer, mens han er godt voksen og har (flere?) barn i skolealder? Anonymkode: 4963b...abd
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #17 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes du sa at du studerer, mens han er godt voksen og har (flere?) barn i skolealder? Anonymkode: 4963b...abd Ja, jeg omskolerer meg i en alder av 31 og jobber ved siden av. Anonymkode: 33e53...53d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #18 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han satser lillefingeren og du begge hender her, men det tror jeg egentlig du ser men vil så gjerne at det ikke er sånn… Hvis han ikke under noen omstendigheter klarer å prioritere tid med deg så tenker jeg at han ikke er så interessert i deg, minner om en deltidspappa som vil ha en kvinne i huset for å overta «jobben» med barna kanskje? Og som prioriterer jobben høyt. Vil du det da? Anonymkode: a8d94...968 Ja, faktisk sånn føles det. Har prøvd å være tålmodig og han har sagt lenge at det blir bedre. Men det skjer liksom ikke noe endring i praksis. På lang sikt så er det ikke det jeg ønsker. Men at vi begge hadde satset likt og kunne gi og ta begge to. Anonymkode: 33e53...53d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #19 Skrevet 22. september 2021 Han setter ikke nok pris på deg eller prioriterer deg. Han tar deg med på ferie når han allikevel skal på ferie med barna. Du vil gjerne på en helg dere to, men det gjennomfører han ikke. Dere finner kun på noe når han kan slå to fluer i ett smekk. Som du selv skriver, så er du snill og tilpasser deg. Dette er feilen. Slutt å delta på ferier når det passer han. Si når det passer deg og forvent at han fikser seg fri. Krev at han kommer til deg på besøk også. Du må rett og slett still krav til han ut i fra dine ønsker. Ikke vær redd for det. Går han, så har du reddet deg selv fra en du kaster vekk tiden på. Endrer han seg, blir det et mer likeverdig forhold, som gavner begge to. Ingen vil egentlig ha en pleaser Anonymkode: bfa5c...1cd 2
Kjøttmeisen Skrevet 22. september 2021 #20 Skrevet 22. september 2021 Finn en som prioriterer deg like mye som du prioriterer han. Dette er bare tull å holde ut med, ikke kast bort livet på dette, blir helst trist bare av tanken. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå