Gjest TomKrus Skrevet 17. oktober 2005 #21 Skrevet 17. oktober 2005 Litt av eit kaos dette vil skape i arbeidslivet dei fyrste åra..... Og i tillegg får eg eit vitnemål som består av både tallkarakterar og bokstavkarakterar (A, B, C.... der F er dårlegast) (Nye krav i Kvalitetsreformen).. ← Nå har det vært slik siden folk gikk ut fra ntnu i 2002 så næringslivet har nok vendt seg til det, så ikke de store bekymringene lenger Eller vi fikk bare bokstavkarakerer. De første årenes tallkarakterer ble gjort om. Mange sure miner da.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #22 Skrevet 17. oktober 2005 Kjæresten min er utdannet elkraftingeniør, jobber som "selger" innen faget sitt, med faste kunder. Har inntrykk av at jobben består mye av kundebesøk, anbudsregning, kontraktsforhandlinger osv.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #23 Skrevet 17. oktober 2005 En ingeniør med 3 års utdanning i kommunal sektor tjener rundt 275.000,- - 345.000,- En siv. ing. vil jeg anta tjener mer, i og med at den har mer utdanning.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #24 Skrevet 23. oktober 2005 Hva tjener en ingeniør/avdelingsingeniør med 3 års utdanning i kommunal sektor -noen som vet? Takker for svar
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #25 Skrevet 23. oktober 2005 Siste ingeniøren jeg sjekket med i komm. sektor tjente 275.000,- og har jobbet der i 2 år.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #26 Skrevet 2. november 2005 NTNU er ikkje den einaste i Noreg som utdannar Sivilingeniørar!!!!!! NTNU tapte denne tittelen, og på alle vitemål står det no Master of..... Mogleg du får lov til å ha med sivilingeniør på vitnemålet viss du insisterar, men denne tittelen betyr altså ikkje noko ting for nyutdanna.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #27 Skrevet 2. november 2005 NTNU er ikkje den einaste i Noreg som utdannar Sivilingeniørar!!!!!! NTNU tapte denne tittelen, og på alle vitemål står det no Master of..... Mogleg du får lov til å ha med sivilingeniør på vitnemålet viss du insisterar, men denne tittelen betyr altså ikkje noko ting for nyutdanna.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #28 Skrevet 3. november 2005 Nei. Blir Siv. Ing til våren. Har undersøkt med fakultetet og får titlene Master of Technology samt Siv. Ing titlene som standard. Mulig Siv.Ing blir faset ut etterhvert men de gir ihvertfall ut disse ennå. Vet Siv.Ing. ikke formelt teller noe men blant gamlegutta henger "tittelen" fremdeles høyt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå