AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Del Skrevet 22. september 2021 Hei! Nylig flyttet i en ny hybel, er student. Der er det varmekabler på badet. Dusjen er slik at det er fliser på bakken, og en simpel dusjforheng. Er det ikke veldig merkelig at det er varmekabler der jeg skal dusje? Altså på flisene hvor jeg dusjer, så er det kabler under? Er det ikke brannfarlig? Anonymkode: aedd9...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Del Skrevet 22. september 2021 Er det ikke sånn ca. alle bad er? Anonymkode: b8af3...ed5 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #3 Del Skrevet 22. september 2021 Kablene er nok jordet til sluket. Anonymkode: d0e46...235 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Del Skrevet 22. september 2021 Hadde det vært farlig så kunne ikke våtrom hatt varmekabler. Det er helt normalt og helt trygt. Anonymkode: f8edc...858 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Del Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde det vært farlig så kunne ikke våtrom hatt varmekabler. Det er helt normalt og helt trygt. Anonymkode: f8edc...858 Men det kommer jo vann direkte på flisene, og under der er det kabler? Anonymkode: aedd9...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Del Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei! Nylig flyttet i en ny hybel, er student. Der er det varmekabler på badet. Dusjen er slik at det er fliser på bakken, og en simpel dusjforheng. Er det ikke veldig merkelig at det er varmekabler der jeg skal dusje? Altså på flisene hvor jeg dusjer, så er det kabler under? Er det ikke brannfarlig? Anonymkode: aedd9...726 Brannfarlig? Er du redd for at det skal begynne å brenne i dusjen? Varmekablene er laget for å brukes i våtrom, og er jordet og godt beskyttet. Fliser er forøvrig ikke strømledende, så ingen stor fare for å få strøm i deg heller. Anonymkode: e5402...010 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #7 Del Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det ikke sånn ca. alle bad er? Anonymkode: b8af3...ed5 Du har vel en egen, seperat dusj? Jeg har fliser, hvor det er kabler under. Så når jeg skal inn og dusje, så er det varmt på flisene. Anonymkode: aedd9...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #8 Del Skrevet 22. september 2021 Hvorfor synes du at det er rart at det er kabler på bad og dusjsone? Det er jo helt normalt. Trodde alle bad med varme i gulv (heter ikke «i bakken»…) hadde også varme i dusjsonen. Det er også en stor fordel å ha varme der slik at fukt fordampes og minimerer fuktskader på bad og dusj. Anonymkode: 435e0...716 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #9 Del Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor synes du at det er rart at det er kabler på bad og dusjsone? Det er jo helt normalt. Trodde alle bad med varme i gulv (heter ikke «i bakken»…) hadde også varme i dusjsonen. Det er også en stor fordel å ha varme der slik at fukt fordampes og minimerer fuktskader på bad og dusj. Anonymkode: 435e0...716 Fordi vann og elektrisitet generelt kan jo utgjøre en brannfare. Vet jo aldri. Anonymkode: aedd9...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #10 Del Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har vel en egen, seperat dusj? Jeg har fliser, hvor det er kabler under. Så når jeg skal inn og dusje, så er det varmt på flisene. Anonymkode: aedd9...726 Det er svært mange bad som kun har fliser. Kablene ligger nok heller ikke rett under flisene heller. De ligger støpt ned i betong. Så membran, så fliser. Anonymkode: 435e0...716 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #11 Del Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men det kommer jo vann direkte på flisene, og under der er det kabler? Anonymkode: aedd9...726 Det kan hende dette er fliser som er ment å dusjes rett på. Der jeg bodde før var det varmekabler i gulv, men dusjkabinettet var tatt bort. Det skulle komme nytt, men jeg fikk bare beskjed om å dusje rett på flisene. Det var fliser for våtrom, ikke ment for å ha vann rett på, men det gikk greit det og.. Anonymkode: d385c...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 22. september 2021 #12 Del Skrevet 22. september 2021 Det er slik bad lages, kablene er beskyttet der under flisene og det er ikke noe problem å dusje... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #13 Del Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men det kommer jo vann direkte på flisene, og under der er det kabler? Anonymkode: aedd9...726 Det er jo laget for å tåle det 🙈 Anonymkode: f8edc...858 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mufasa90 Skrevet 22. september 2021 #14 Del Skrevet 22. september 2021 (endret) Slik er oppbygningen som regel. https://imma.gr/106314xcb4d0 Endret 22. september 2021 av Mufasa90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #15 Del Skrevet 22. september 2021 Får håpe flisene er på gulvet og ikke på bakken. Nei, det er ikke farlig å dusje rett på gulvet. Varmekablene ligger ikke rett under flisene. Anonymkode: 284fb...904 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. september 2021 #16 Del Skrevet 22. september 2021 Tror du virkelig det hadde blitt gjort sånn om det ikke var trygt? Du dusjer jo ikke rett på kablene, og gulvet er selvfølgelig vanntett (og med membran under) - det trekker ikke vann ned under flisene når du dusjer... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #17 Del Skrevet 22. september 2021 Jeg har faktisk opplevd å få svak strøm i meg da jeg dusjet i mitt barndomshjem. Det var noe feil med jordingen i varmekablene. Jeg merket det kun om jeg sto med beina i vann samtidig som jeg hold en forsiktig finger på batteriet. Da kjente jeg en svak murring i fingertuppen. Det var ingen andre som hadde lagt merke til det før jeg påpekte det. Uansett, feilen ble rettet og jeg tror det er uhyre sjeldent at noen dauer i dusjen pga størm fra varmekabler. Anonymkode: 401de...ccc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #18 Del Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Fordi vann og elektrisitet generelt kan jo utgjøre en brannfare. Vet jo aldri. Anonymkode: aedd9...726 Likevel bruker man elektrisitet til vannkokere, vaskemaskiner, kaffetraktere, varmtvannsberedere, akvarium, boblebad, vannfontener +++ Anonymkode: b9cf1...af3 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 22. september 2021 #19 Del Skrevet 22. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Fordi vann og elektrisitet generelt kan jo utgjøre en brannfare. Vet jo aldri. Anonymkode: aedd9...726 Kablene ligger vanntett, vi har laget bad slik i 50 år. Tror du strømmen er ‘’løs ‘’under der eller😂 Endret 22. september 2021 av Loff77 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 22. september 2021 #20 Del Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du har vel en egen, seperat dusj? Jeg har fliser, hvor det er kabler under. Så når jeg skal inn og dusje, så er det varmt på flisene. Anonymkode: aedd9...726 Ja det kalles behagelig, ikke farlig;) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå