AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 En jeg nylig har blitt litt kjent med har dette som jobb, men det sier meg ingenting. Noen som kan forklare det på lettfattelig norsk for meg? Ja, jeg skal spørre når jeg har blitt bedre kjent. Hva slags utdannelse har man for å bli dette? Hva tjener en da? Noen som vet? Anonymkode: 6a1ce...0e5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Høres ut som en datajobb i en krampaktig bedrift som på død og liv må late som de jobber i 'merica ved å bruke engelske navn på ting. En som jobber for å forbedre og effektivisere datasystemer for større bedrifter, staten eller organisasjoner. Spør ham/henne hvilket system de jobber med nå, for hvilken bedrift/organisasjon så får du kanskje en bedre forklaring. Anonymkode: 885da...7a7 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 Det er det samme eller ihvertfall noe tilsvarende IT løsningsarkitekt. De utarbeider kravspesifikasjoner, analyserer eksisterende IT arkitektur, er bindeleddet mellom utvikling og forretning/økonomi, følger opp tilbud etc.. Veldig likt men sikkert noen små forskjeller basert på hvor man jobber og hvor i verdikjeden du blir plassert. Anonymkode: 1a5a5...7d9
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Høres ut som en datajobb i en krampaktig bedrift som på død og liv må late som de jobber i 'merica ved å bruke engelske navn på ting. En som jobber for å forbedre og effektivisere datasystemer for større bedrifter, staten eller organisasjoner. Spør ham/henne hvilket system de jobber med nå, for hvilken bedrift/organisasjon så får du kanskje en bedre forklaring. Anonymkode: 885da...7a7 Firmaet jeg jobber for har slike titler. Ikke fordi de later som de jobber i USA, men fordi det er internasjonalt konsern. Anonymkode: 41079...d27 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå