AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Er det veldig vanskelig? Kjenner ett par som vil benytte seg av surrogatmor, noe som både dyrt og ulovlig, de sier at det er nesten umulig å få adoptert, men tror ikke de har satt seg så mye inn i det. Er vel ikke vanskeligere for homofile enn heterofile par? Anonymkode: 0e370...1d2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Såvidt jeg har forstått (er lesbisk selv, men ønsker ikke barn, har venner som har satt seg inn i det), er det veldig vanskelig. Loven er lik for heterofile og homofile par i Norge, men ikke i de landene barna adopteres fra. Så det er visst veldig få land som ønsker å adoptere bort barn til homofile. Dermed mener de et fattig liv på barnehjem er bedre enn et rikt liv hos et homofilt par, og loven er lik kun på papiret, ikke i praksis. Anonymkode: f782e...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 Jo der er vanskelig for homofile å få adoptert, fordi det er landet som barnet kommer fra som bestemmer hvem de vil skal adoptere. Anonymkode: 13e70...29d 2
Oida Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det veldig vanskelig? Kjenner ett par som vil benytte seg av surrogatmor, noe som både dyrt og ulovlig, de sier at det er nesten umulig å få adoptert, men tror ikke de har satt seg så mye inn i det. Er vel ikke vanskeligere for homofile enn heterofile par? Anonymkode: 0e370...1d2 Surrogati er ulovlig i Norge. Jeg vil anta paret du omtaler velger å dra til et land hvor dette er lovlig. Det er mye vanskeligere for homofile å adoptere. Dette fordi det er så få land som godkjenner adopsjon til homofile par. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 Oida skrev (19 minutter siden): Surrogati er ulovlig i Norge. Jeg vil anta paret du omtaler velger å dra til et land hvor dette er lovlig. Det er mye vanskeligere for homofile å adoptere. Dette fordi det er så få land som godkjenner adopsjon til homofile par. Takk for svar alle sammen, da forstår jeg hvorfor det kan bli vanskelig ja.... De tenker å bruke surrogatmor i utlandet ja, men er vel uansett ulovlig, selv om jeg vet at det ikke er så uvanlig... Anonymkode: 0e370...1d2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det veldig vanskelig? Kjenner ett par som vil benytte seg av surrogatmor, noe som både dyrt og ulovlig, de sier at det er nesten umulig å få adoptert, men tror ikke de har satt seg så mye inn i det. Er vel ikke vanskeligere for homofile enn heterofile par? Anonymkode: 0e370...1d2 Det er ikke ulovlig med surrogat. De fleste reiser til USA når de bruker surrogat. Anonymkode: 44458...d6a 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 Utenlandsadopsjon er i praksis umulig. Fordi de norske adopsjonsforeningene ikke har samarbeid med noen som avgir barn til homofile (Sør-Afrika som land gjør det, men ingen av de som samarbeider med Norge). Innenlandsadopsjon er en teoretisk mulighet, men det er mange søkere og bare 1-5 spedbarnsadopsjoner i året. Man kan kun stå på listen i ett år. Fosterbarnadopsjon er en annen mulighet, men den er også relativt teoretisk. Man har definitivt ingen garanti for å beholde barnet man blir fosterhjem for eller kunne anse det som sitt. Så ja, for mannlige homofile er surrogati klart tryggeste vei til et barn som er sitt eget. Anonymkode: 7df4d...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #8 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar alle sammen, da forstår jeg hvorfor det kan bli vanskelig ja.... De tenker å bruke surrogatmor i utlandet ja, men er vel uansett ulovlig, selv om jeg vet at det ikke er så uvanlig... Anonymkode: 0e370...1d2 Det er ikke ulovlig å benytte seg av surrogati i utlandet. Anonymkode: 7df4d...8fd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå