Gå til innhold

Sommerlig og frisk kake til bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bake en kake til et bryllup jeg skal i. Bruden ønsker en frisk kake med masse frukt og bær på toppen, gjerne pasjonsfrukt. Trodde det skulle være lett å finne en oppskrift, men dengang ei! Av praktiske grunner vil jeg ikke lage pavlova, men det er det eneste jeg finner.... har dere noen tips?

Anonymkode: 3e629...961

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ostekake? 

Anonymkode: d27ce...f68

• Liker 2
Skrevet

Hva med å lage fomasj kake eller noe. Sitronfromasj er veldig enkelt. Noe pasjonsfrukt saus kanskje, brungebær fromasj etc…

Nå er ikke denne kanskje den aller friskeste kaken, da lakrisen balanserer den syrlige sitronen. Men legger ved som i spirasjon :) 

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/sitron-og-lakrisfromasjkake

Anonymkode: 5514d...e43

Skrevet

Marsipankake med pasjonsfrukt/saus istedet for syltetøy. Dekorert i høstfarger.. 

Anonymkode: 9524b...ba1

Skrevet

Wow, mange gode tips! Jeg får ikke lage sjokoladekake eller ostekake forresten, glemte å si det. Men mousse kanskje!!

Skrevet (endret)

Fransk terte med masse bær!!

Bunn, vaniljekrem og bær. Ser fantastisk ut og er superenkelt å lage.

🤤🤤

Endret av loveli
Skrevet

Vi fikk panacotta med pasjonsfrukt i det ene bryllupet vi var i. Det var veldig godt. 

Skrevet

Vi hadde pasjonsfruktmoussekake i bryllupet vårt. Friskt og godt. 

Anonymkode: c4f7e...56f

Skrevet

Min venninne hadde en paiaktig bunn (terte kanskje), med vaniljekrem og bær, samt gele med bær i på toppen. Var veldig god.

Anonymkode: e17c5...6da

Skrevet

Æsj. Prøvde å lage en kake i går, sukkerbunn med et lag pasjonsfruktsmørkrem og et lag bringebærsmørkrem. Kremostglasur med pasjonsfrukt utenpå. Ikke godt! 🤢 Er usikker på om lakris er noe de liker, og jeg tør ikke lage mousse fordi jeg sikkert vil rote til konsistensen. Må kanskje krype til korset og lage den evinnelige pavlovaen igjen da....

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Verdens beste med bringebærkrem? Har ikke prøvd den, men den ser god ut

https://www.godt.no/oppskrift/9766/imponerende-bringebaerkake

Anonymkode: 940e3...947

Kanskje det! Vet det er noen som skal lage en klassisk Verdens beste. Men tror du den hadde blitt god med bringebær- og pasjonsfruktkrem, og masse frukt på toppen? Og ikke veldig lik originalen? Har pasjonsfruktpure og bringebær som jeg må få brukt i kaken, som de ønsket. 

(de er ikke så enkle..)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kanskje det! Vet det er noen som skal lage en klassisk Verdens beste. Men tror du den hadde blitt god med bringebær- og pasjonsfruktkrem, og masse frukt på toppen? Og ikke veldig lik originalen? Har pasjonsfruktpure og bringebær som jeg må få brukt i kaken, som de ønsket. 

(de er ikke så enkle..)

Jeg tror det hadde fungert fint. Med frisk bærkrem får man jo en helt annen kake enn den klassiske. Ville kanskje ikke brukt bringebær og pasjonsfrukt sammen i samme kake, men kanskje to mindre kaker?

Anonymkode: 940e3...947

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Min venninne hadde en paiaktig bunn (terte kanskje), med vaniljekrem og bær, samt gele med bær i på toppen. Var veldig god.

Anonymkode: e17c5...6da

Ja, fransk terte. 🤤🤤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...