AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Hei, En gruppe med barn på samme trinn går ofte sammen om ting som skal spleises på, feks felles bursdagsfeiring eller å spleise på gave til andre barns bursdag. Er det riktig å dele pr.familie eller pr.barn? Si at 5 barn ferier bursdag sammen og to av barna er tvillinger. Deler man kostnadene på 5 barn eller på 4 familier? Samme med å sette opp f.eks gå grupper til skolen eller skyss til trening. Skal tvilling foreldrene følge/kjøre en gang på vegne av hvert barn? Eller skal alle foreldre trå til like ofte? Hva synes dere er rett? PS: Dette gjelder ikke noen stor uenighet eller noe sånt, bare noe jeg undret meg over og lurer på hva «folk flest» tenker. Anonymkode: a00f1...9a8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Om man er pinlig nøye, er det vel riktigst å dele på fem barn. Anonymkode: 5c08f...396
Veggdyret Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 Jeg synes at dugnadsaktiviteter skal fordeles pr familie, mens inngangspenger (og også gaver) skal fordeles pr barn. Ser jo for meg at dersom jeg skulle sendt 2 barn i samme bursdagsselskap, ville jeg sørget for at de hadde med hver sin gave - så da blir det riktige i mitt hode at de deltar med en "gave" hver i spleiselag også. 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 Per barn for bursdag. Om ikke må jo tvillingene dele en gave til sin bursdag. Når det gjelder kjøring er jeg ikke like enig med meg selv.. det å ha tvillinger må jo være et lite helvete tidsmessig, så der ville jeg vært raus. Anonymkode: 596c3...88c 7
Whistler Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 Kjøring. Tar tvilling nummer to setet til noen andre som kunne vært med og delt på kjøringen? Da kjører tvillingforeldre to ganger. Hvis ikke. En gang. Bursdager. Se over. 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 Jeg tenker at kjøring og annet slikt "arbeid" kan fordeles per familie, men ting som er utgifter per barn fordeles per barn. Vil jo tro tvillingene skal få hver sin bursdagsgave, da må de også gi hver sin bursdagsgave/bidra med hver sin sum til bursdagsgave. Er man på et sted som koster penger per barn så må de med 2 barn betale dobbelt (for begge barna). Anonymkode: 4245b...96e 5
IDGAF Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Per barn for bursdag. Om ikke må jo tvillingene dele en gave til sin bursdag. Når det gjelder kjøring er jeg ikke like enig med meg selv.. det å ha tvillinger må jo være et lite helvete tidsmessig, så der ville jeg vært raus. Anonymkode: 596c3...88c Det er jo mange som har flere barn da... Er det mer tidskrevende å ha tvillinger på 8 og ingen flere barn, enn en på 8, en på 5 og en på 2 f.eks? 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #8 Skrevet 22. september 2021 Fordeles selvfølgelig pr barn, hadde du hatt barn født i to årskull måtte du og gjort tingene to ganger. Anonymkode: eef19...d61 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #9 Skrevet 22. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fordeles selvfølgelig pr barn, hadde du hatt barn født i to årskull måtte du og gjort tingene to ganger. Anonymkode: eef19...d61 Nja, jeg har barn med 1 års mellomrom, og fra oss deltar bare EN person på alle dugnadsaktiviteter (barnehage, skole). Men vi bor slik til at det er vi som kjører til alle aktiviteter (så får eventuelt venner vi kan "svippe innom på veien" sitte på), så diskusjonen om hvem som bør kjøre hvor ofte har aldri kommet opp. Anonymkode: b2408...e15
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #10 Skrevet 22. september 2021 Det syns jeg er opp til foreldrene (til tvillingene først og fremst) og må tas fra gang til gang, intet prinsipp. Om de tillater seg litt stordriftsfordeler som felles gave er da deres sak. Hvis alle fem barna spleiser på en presang til en sjette, skal regningen deles på fem. Hvis alle fem kommer i bursdagsselskap med hver sin gave, er det ok at tvillingene kommer med felles. Leie av lokale og andre utgifter egen bursdag? Dele på fire syns jeg (jeg har ikke tvillinger). Hvis de ikke hadde vært tvillinger, ville det vært fire barn som feiret. Hvis hvert barn inviterer et visst antall gjester, blir det jo delt på fem. Dette er vel ikke så vanskelig? Kjøring og dugnadsarbeid (samme aktivitet/tid/sted)syns jeg skal deles på pr familie, men det er jo opp til de som arrangerer. Ved privat kjøring og arrangering, ville jeg regnet pr familie, og ikke pr barn, akkurat som med andre søsken. Anonymkode: d3970...f95 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #11 Skrevet 22. september 2021 En gave pr barn. Når det gjelder følge til skole, tenker jeg man i slike tilfeller ser tvillingparet som én enhet, så tvillingforeldre slipper å gå dobbelt. Spleise på selve festen vet jeg faktisk ikke helt. Si 5 unger spleiser på å ha fest på Leos Lekeland. Fordeles utgiftene på 5 unger eller 4 familier? Jeg vet faktisk ikke helt selv. 😅 Anonymkode: 22420...a3f
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #12 Skrevet 22. september 2021 Tillegg: Trafikkvakt, gå-gruppeansvarlig, besøksgrupper osv fordeles pr barn på vår skole, så der får foreldrene dobbelt opp. Mens i korpset og ene idrettslaget har man lik antall dugnad/vakter pr familie uavhengig av søsken så lenge de går på samme parti/lag/gruppe. Anonymkode: d3970...f95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå