AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Vet ikke helt om overskriften ble helt riktig, men.. Jeg er ansatt i en nokså stor bedrift der vi er mange på avdelingen. Gjennom mine år i bedriften har jeg aldri fått delta på viktige møter som andre får være en del av. Det har hendt tre ganger at alle utenom meg blir satt opp på div møter mens jeg må "holde fortet". Jeg føler meg også litt som en kasteball der jeg blir plassert litt her og der for å rydde opp. I tillegg blir jeg aldri spurt om å gjøre noe ekstra eller få ekstra ansvar for noe enda jeg har presisert at dette er ønskelig. Man skulle jo tro basert på opplysningene over at jeg er en dårlig ansatt som ikke presterer, men det gjør jeg. Jeg får gode tilbakemeldinger fra leder og kolleger og vet jeg stiller opp, har null fravær og er en god ansatt. Dette gjenspeiles også i at jeg er den som har økt mest i lønnsøkning i løpet av årene der flere av mine kolleger, som også er mine nære venninner, ikke har fått lønnshopp utenom det som er standard for alle. Jeg føler meg på en måte litt som en kasteball i bedriften og at jeg blir plassert rundt omkring der det er dritt rett og slett. I tillegg er det jo småpinlig at alle går i div møter mens jeg blir sittende igjen for å dekke opp ting som må gjøres. Vurderer å ta det opp med leder, men litt usikker på hvordan jeg skal gå frem og om det i det hele tatt er en problemstilling som er verdt å ta med tanke på at jeg åpenbart gjør jeg god jobb når jeg settes opp såpass mye under hver individuell lønnssamtale. Tanker? Anonymkode: 90bb1...0ee
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Jeg ville tatt det opp under medarbeidersamtale Anonymkode: 82d23...63d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 Medarbeidersamtale hvis det ikke er så lenge til. Om du nettopp har hatt det og det er lenge til neste gang, så er det ikke noe i veien for å ta et kort møte der du kan snakke om dette. Så legger du det frem hvordan det oppleves for deg rent profesjonelt. Skjer det ikke noe innen noen måneder, så søker du ny jobb. Anonymkode: b1a09...9de 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 Hvordan ville dere lagt det frem? Og synes dere at det er en reell problemstilling å ta opp? Anonymkode: 90bb1...0ee
Gjest Cowboylaila Skrevet 25. september 2021 #5 Skrevet 25. september 2021 Hei! Kjenner meg veldig igjen i problemstillingen din. Dette tror jeg handler om kultur i ledelsen/bedrift/bransje, men synes det høres veldig rart ut at andre involveres uten at du blir spurt Er dette innenfor helsesektoren? Høres ut som du er veldig engasjert, og at du opplever å stagnere/ikke bli verdsatt dine ferdigheter? Gjør deg opp noen tanker om hva det er du har å bidra med som arbeidsgiver ikke anerkjenner eller involverer deg i? Er det reelle bidrag du har eller tar du opp vanskelige utfordringer/forbedringspunkter som ikke samsvarer med ledelsens ambisjoner? Tror du dette kan bedres eller stikker det dypt? Hvis det kan bedres, ta det opp med leder på en fin måte. Hva er det de tjener på at du involveres? (Ditt bidrag, din tilfredshet, din karriereutvikling, opplevelse av å inkluderes - ja, hva som gjelder i din situasjon.). Kanskje sende en e-post i forkant av møtet? «jeg ønsker å sette av tid for en samtale hvor vi snakker litt om ansvarsområder og mulighet for å delta på viktige møter i avdelingen» el.l (du formulerer sikkert noe bedre) Hos oss er det ofte spørsmål om hvem som ønsker å delta og da er det de som er raskest til å melde seg får bli med. De som er mest PÅ på alle måter, men det betyr ikke at de er de rette for jobben. Kanskje du kan sette deg mål om å uttrykke «det vil jeg gjerne bli med på», «her tror jeg at jeg kan bidra» osv… MEN vil nok anbefale deg å bytte jobb hvis du har anledning, lyst og ønsker om mer ansvar.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #6 Skrevet 25. september 2021 Jeg hadde en medarbeider som deg. Kunne sette henne til hva som helst, trygg på at det ble gjort. Så jeg satte henne til å gjøre ting de andre ville brukt evigheter på å gjøre, og/eller ikke gjort skikkelig. Hun tok det opp med meg, og hadde ikke sett at jeg indirekte ga henne ros ved å fordele oppgavene slik. Vi møttes et sted på halvveien. Anonymkode: 68ad3...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå