AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #1 Skrevet 22. september 2021 Synes det går sport i å være mest sliten mamma her på KG. Leser i tråder om folk som nærmest skryter av at man holder på å besvime fordi man er så sliten? Høres jo mer ut som folk som ikke klarer å ta vare på seg selv i foreledreskapet og brenner lyset i begge ender? Anonymkode: 46640...a4e 15
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #2 Skrevet 22. september 2021 Det er stort press på mange, det er sant. Men det er ofte slik at de som klager mest har helt feil prioriteringer. Anonymkode: ce282...402 6
Nettmamma85 Skrevet 22. september 2021 #3 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er stort press på mange, det er sant. Men det er ofte slik at de som klager mest har helt feil prioriteringer. Anonymkode: ce282...402 Tull. Forklar meg hvordan det er å ha helt feil prioriteringer fordi man jobber 100% (som oftest pga økonomi og pensjon), følger opp barna sine og gjør det som kreves for å få hverdagen til å gå rundt? For man MÅ faktisk jobbe og tjene penger, vaske klær, lage mat, ta unna oppvask og rydding, vaske hus og bil innimellom, klippe plenen/stelle uteområdet, kjøpe inn bursdagsgaver ++++. Dette er ikke noe som bare kan velges bort. Når man er i jobb og først har fått barn så følger det med utrolig mye å gjøre samtidig, og svært liten eller ingen tid til å hente seg inn lenger. Dagens samfunn driver rovdrift på barnefamilier. Det er vel en grunn til at statsministeren må be norske kvinner om å føde flere barn - flere og flere får (heldigvis) øynene opp for at det blir et utmattende liv. 29
Strange Doll Skrevet 22. september 2021 #4 Skrevet 22. september 2021 Nettmamma85 skrev (4 minutter siden): Tull. Forklar meg hvordan det er å ha helt feil prioriteringer fordi man jobber 100% (som oftest pga økonomi og pensjon), følger opp barna sine og gjør det som kreves for å få hverdagen til å gå rundt? For man MÅ faktisk jobbe og tjene penger, vaske klær, lage mat, ta unna oppvask og rydding, vaske hus og bil innimellom, klippe plenen/stelle uteområdet, kjøpe inn bursdagsgaver ++++. Dette er ikke noe som bare kan velges bort. Når man er i jobb og først har fått barn så følger det med utrolig mye å gjøre samtidig, og svært liten eller ingen tid til å hente seg inn lenger. Dagens samfunn driver rovdrift på barnefamilier. Det er vel en grunn til at statsministeren må be norske kvinner om å føde flere barn - flere og flere får (heldigvis) øynene opp for at det blir et utmattende liv. Dette. 9
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #5 Skrevet 22. september 2021 Nettmamma85 skrev (3 timer siden): Tull. Forklar meg hvordan det er å ha helt feil prioriteringer fordi man jobber 100% (som oftest pga økonomi og pensjon), følger opp barna sine og gjør det som kreves for å få hverdagen til å gå rundt? For man MÅ faktisk jobbe og tjene penger, vaske klær, lage mat, ta unna oppvask og rydding, vaske hus og bil innimellom, klippe plenen/stelle uteområdet, kjøpe inn bursdagsgaver ++++. Dette er ikke noe som bare kan velges bort. Når man er i jobb og først har fått barn så følger det med utrolig mye å gjøre samtidig, og svært liten eller ingen tid til å hente seg inn lenger. Dagens samfunn driver rovdrift på barnefamilier. Det er vel en grunn til at statsministeren må be norske kvinner om å føde flere barn - flere og flere får (heldigvis) øynene opp for at det blir et utmattende liv. Svært lite tid til å hente seg inn lenger? De som tipser aller mest om serier er småbarnsforeldre! Netflix og HBO er det som gjelder nesten hver kveld når ungene har sovnet ! Rovdrift på barnefamilier? Som om man har NULL påvirkning på sitt eget liv og situasjon? Ansvarsfraskrivelse delux. Bare fordi man har satt seg selv i hamsterhjulet, betyr ikke at man er helt hjelpesløs og ikke kan ta kontroll over sitt eget liv. Du har valgt størrelsen på lånet, du har valgt å ikke kunne gå ned i stilling og spare til pensjon osv. Anonymkode: 46640...a4e 19
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #6 Skrevet 22. september 2021 Syns det er omvendt jeg. Mange som skryter av alt de får til, orker og klarer likt som de følger opp barna sine. Man skal jo være super mammaer som aldri blir slitne. Anonymkode: 0dfc7...600 8
asterix Skrevet 22. september 2021 #7 Skrevet 22. september 2021 Nettmamma85 skrev (3 timer siden): Tull. Forklar meg hvordan det er å ha helt feil prioriteringer fordi man jobber 100% (som oftest pga økonomi og pensjon), følger opp barna sine og gjør det som kreves for å få hverdagen til å gå rundt? For man MÅ faktisk jobbe og tjene penger, vaske klær, lage mat, ta unna oppvask og rydding, vaske hus og bil innimellom, klippe plenen/stelle uteområdet, kjøpe inn bursdagsgaver ++++. Dette er ikke noe som bare kan velges bort. Når man er i jobb og først har fått barn så følger det med utrolig mye å gjøre samtidig, og svært liten eller ingen tid til å hente seg inn lenger. Dagens samfunn driver rovdrift på barnefamilier. Det er vel en grunn til at statsministeren må be norske kvinner om å føde flere barn - flere og flere får (heldigvis) øynene opp for at det blir et utmattende liv. Å tro at vi mødre i våre dagers Norge har spesielt slitsomme liv er jo faktisk veldig kunnskapsløst og navlebeskuende. Vi er jo tvert i mot av de mest priviligerte mødrene i hele verden. 25
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #8 Skrevet 22. september 2021 Ja, og jo slitnere de er, jo ivrigere på å overtale oss frivillig barnløse til å få barn. Merkelige greier. Anonymkode: 2d106...5b4 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #9 Skrevet 22. september 2021 Nettmamma85 skrev (4 timer siden): Tull. Forklar meg hvordan det er å ha helt feil prioriteringer fordi man jobber 100% (som oftest pga økonomi og pensjon), følger opp barna sine og gjør det som kreves for å få hverdagen til å gå rundt? For man MÅ faktisk jobbe og tjene penger, vaske klær, lage mat, ta unna oppvask og rydding, vaske hus og bil innimellom, klippe plenen/stelle uteområdet, kjøpe inn bursdagsgaver ++++. Dette er ikke noe som bare kan velges bort. Når man er i jobb og først har fått barn så følger det med utrolig mye å gjøre samtidig, og svært liten eller ingen tid til å hente seg inn lenger. Dagens samfunn driver rovdrift på barnefamilier. Det er vel en grunn til at statsministeren må be norske kvinner om å føde flere barn - flere og flere får (heldigvis) øynene opp for at det blir et utmattende liv. For et merkelig innlegg Anonymkode: 7c6c3...197 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #10 Skrevet 22. september 2021 asterix skrev (11 minutter siden): Å tro at vi mødre i våre dagers Norge har spesielt slitsomme liv er jo faktisk veldig kunnskapsløst og navlebeskuende. Vi er jo tvert i mot av de mest priviligerte mødrene i hele verden. Så sant, men nytteløst å si til alle disse selverklærte slitne. Anonymkode: 61208...96b 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #11 Skrevet 22. september 2021 50 minutter siden, AnonymBruker said: De som tipser aller mest om serier er småbarnsforeldre! Netflix og HBO er det som gjelder nesten hver kveld når ungene har sovnet ! Anonymkode: 46640...a4e Mener du at så lenge småbarnsforeldre kan slappe av om kvelden med en episode, så har de for mye fritid? Anonymkode: f0275...c6e 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #12 Skrevet 22. september 2021 47 minutter siden, asterix said: Å tro at vi mødre i våre dagers Norge har spesielt slitsomme liv er jo faktisk veldig kunnskapsløst og navlebeskuende. Vi er jo tvert i mot av de mest priviligerte mødrene i hele verden. Pisspreik. I mange andre land, feks Sveits, så er det mer normalt at mor er hjemme og far er i jobb. Dette kan de gjøre pga et mindre skattetrykk som gjør at man får mer kjøpekraft ut av den ene lønna. Anonymkode: f0275...c6e 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #13 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Synes det går sport i å være mest sliten mamma her på KG. Leser i tråder om folk som nærmest skryter av at man holder på å besvime fordi man er så sliten? Høres jo mer ut som folk som ikke klarer å ta vare på seg selv i foreledreskapet og brenner lyset i begge ender? Anonymkode: 46640...a4e Omg. Hun skrøt ikke av å besvime. Hun beskrev en løsning på en situasjon som hun hadde funnet en løsning på. Behøver ikke å ovetdramatisere så mye. Og trenger ikke å legge så mye mer i det folk skriver enn det de faktisk skriver..... Anonymkode: 4edeb...05d 1
asterix Skrevet 22. september 2021 #14 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Pisspreik. I mange andre land, feks Sveits, så er det mer normalt at mor er hjemme og far er i jobb. Dette kan de gjøre pga et mindre skattetrykk som gjør at man får mer kjøpekraft ut av den ene lønna. Anonymkode: f0275...c6e Pisspreik at vi i Norge er blant verdens mest priviligerte...? Ja vel? Du setter faktisk Sveits, hvor kvinner ikke fikk stemmerett før i 1973 fram som et bedre land for mødre enn Norge? Ikke engang i nyere tid vil jeg anbefale deg å vedde særlig mye på at sveitsiske kvinner er enige med deg. https://fagbladet.no/streik/sveitsiske-kvinner-streiker-for-likelonn-6.91.634137.3402401976 10
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #15 Skrevet 22. september 2021 Mange er veldig lite løsningsorienterte og sliter mer enn de må. Det er lurt å planlegge tings som f eks måltider og handling. Det er ikke nødvendig å gå i butikken og lage middag hver dag. Lag masse og frys ned, eller lag dobbelt opp og spis det samme i to dager. Kjøp ekstra klær, f eks på Finn, så man slipper å vaske så ofte. Anonymkode: a8c81...1de 7
got2go Skrevet 22. september 2021 #16 Skrevet 22. september 2021 Håhå, her var det mange mødre med klørne ute 😂 Holder forøvrig med ts. 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #17 Skrevet 22. september 2021 Syns det er mye problematisering og klaging, folk prøver ikke å få en enklere hverdag får jeg inntrykk av. Hverdagsstresset innhenter folk uten at de klarer å se løsninger, eller at ting kanskje er midlertidige. Gjelder jo selvsagt ikke alle, men har inntrykk av at mange ikke har tenkt over at det å få to barn f.eks. innebærer noen veldig hektiske måneder i starten, med søskensjalusi, mye klesvask, lite søvn.. men igjen - gjelder jo ikke alle. Men alt skal problematiseres.. Kanskje er det pga underskudd på søvn, noen er alene, noen jobber veldig mye og andre er lite løsningsorienterte og fokuserer kun på at de er slitne og har lite egentid. Anonymkode: bfe58...c08 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #18 Skrevet 22. september 2021 Jeg har to barn på 5 og 7 år. Jobber 100% i helsesektoren og er gift. Jeg er ikke sliten, og føler jeg har masse fritid. Vi har barnevakt kanskje 3-4 ganger i året, og det er noe jeg alltid ser frem til. Jeg får ofte spørsmål eller kommentarer av kolleager "stakkars deg som har små barn, veldig slitsomt", "ja, du står vel på hodet i jobb til kl 22 hver kveld" og "har du fått slappet av noe i sommer i det hele tatt?". Jeg skjønner ikke disse kommentarerene. Jeg har 2 barn, ikke 5. Jeg er frisk. Vi er to voksne. Jeg tror mange er slitne fordi de prioriterer helt feil i hverdagen. Anonymkode: 5c7d9...d98 13
Schadenfreude Skrevet 22. september 2021 #19 Skrevet 22. september 2021 Det ligger en implisitt forventning om at man SKAL klare alt. Du skal levere 100% på jobb, ikke ha syke barn OG du skal sørge for at barna blir sett, får sunn mat fra bunnen av, delta på foreldremøter og dugnader, følge opp fritidsaktiviteter - og helst ha andres unger på overnatting i helgen. Åja, og så bør du helst få klemt inn litt egentid også. Tren minst tre ganger i uka. Pass på at dere får nok kjærestetid også, det er viktig å pleie forholdet. Det går jo faktisk ikke opp. Det er ikke nok timer i døgnet. Ja, du kan jobbe mindre. Bare pass på at du samtidig klarer å spare nok penger for å kompensere for den lavere pensjonsopptjeningen. Dagens unge må belage seg på å stå i jobb mye lengre enn dessertgenerasjonen som kan gå av med AFP når de er 62. Åja, og så må du selvfølgelig ha tid og overskudd til å passe barnebarn hver helg når den tid kommer. Har du ikke råd til å jobbe mindre, sier du? Har du maksa lånekapasiteten? Det skulle du ha tenkt på før. Du kan jo bo mindre, eller lengre ut på landet. Det er sikkert bare å finne seg en ny jobb ute i periferien også. Ikke alle trenger å bo i sentrum, vettu. Får du ikke lån og må leie til ågerpris? Ja, da er det bare å spare enda hardere sånn at du får nok egenkapital til lån etterhvert. 🙄 Jeg skjønner at folk er slitne. Ærlig talt tror jeg innføring av sekstimersdager hadde tjent seg inn i form av redusert sykefravær, økt effektivitet, bedre psykisk helse og så videre. 8
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #20 Skrevet 22. september 2021 Synes dette er passe arrogant Anonymkode: fd1f6...184 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå