Gå til innhold

Kan man sende søknad om keisersnitt-samtale selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går ikke til jordmor,kun fastlege og han sier jeg må søke selv. Er det noen her som har sendt en slik søknad? 

Anonymkode: 187eb...151

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen satte opp samtale til med hos føden så ble det vurdert utifra den samtalen. 

Skrevet
Strange Doll skrev (2 minutter siden):

Fastlegen satte opp samtale til med hos føden så ble det vurdert utifra den samtalen. 

Det var det jeg trodde var vanlig prosedyre, men fastlegen sa bare at jeg selv måtte skrive søknaden og sende den til sykehuset. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det var det jeg trodde var vanlig prosedyre, men fastlegen sa bare at jeg selv måtte skrive søknaden og sende den til sykehuset. 

Ts

Det stemmer ikke. Fastlegen din må sende henvisning. 

Anonymkode: 58943...5c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det stemmer ikke. Fastlegen din må sende henvisning. 

Mulig fastlegen ikke ser noen grunn til ks. Og da må han jo ikke sende henvisning. 

Anonymkode: 2b55e...7f4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mulig fastlegen ikke ser noen grunn til ks. Og da må han jo ikke sende henvisning. 

Anonymkode: 2b55e...7f4

Fastlege skal sende henvisning til samtale, ikke til keisersnitt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fastlege skal sende henvisning til samtale, ikke til keisersnitt. 

Ja,det var det jeg ba om. Han har tidligere sagt vi skulle ordne dette i uke 30. Men nå sa han altså at jeg selv måtte sende brev med forespørsel om å få samtale. Neste legetime er ikke før i uke 36, så føler tiden går fort. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja,det var det jeg ba om. Han har tidligere sagt vi skulle ordne dette i uke 30. Men nå sa han altså at jeg selv måtte sende brev med forespørsel om å få samtale. Neste legetime er ikke før i uke 36, så føler tiden går fort. 

ts

Hvilket sykehus er det? Uke 36 begynner å bli altfor sent. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilket sykehus er det? Uke 36 begynner å bli altfor sent. 

Voss

ts

Skrevet

Fastlegen din tar feil, du kan ikke henvise deg selv. Det må han gjøre. 

Anonymkode: 9960f...8d9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fastlegen din tar feil, du kan ikke henvise deg selv. Det må han gjøre. 

Anonymkode: 9960f...8d9

Da må jeg ta det opp med han igjen på neste time. Da vil jeg være i uke 35/36…For sent å søke kanskje? 😕 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Da må jeg ta det opp med han igjen på neste time. Da vil jeg være i uke 35/36…For sent å søke kanskje? 😕 

ts

Hvis du skal ha keisersnitt bare fordi du har lyst på det så er det sent å søke ja. Er det medisinsk begrunnet er det ikke for sent. Du får bestille en tlf time med legen og forklare saken og be om henvisning før neste time. 

Anonymkode: ddb3b...40d

• Liker 2
Skrevet

Bestill deg en time før, uke 36 blir nok i seneste laget. 
Hvis jordmor kan sende en henvisning til samtale, ville jeg evt prøvd og bestille meg en time hos jordmor. 

Anonymkode: f88d1...884

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo bestille en time hos fastlegen din før uke 36 om du er i uke 30 nå? Bare ring og bestill første ledige de har og snakk med fastlegen igjen.

Du kan jo evnt ringe føden på Voss selv først så du kan si til fastlegen at du snakket med dem og at de ba ham henvise. 

Til dere i tråden som vet: Kan jordmor sende slik henvisning også? Til samtale altså. 

Anonymkode: b761f...60e

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du kan jo bestille en time hos fastlegen din før uke 36 om du er i uke 30 nå? Bare ring og bestill første ledige de har og snakk med fastlegen igjen.

Du kan jo evnt ringe føden på Voss selv først så du kan si til fastlegen at du snakket med dem og at de ba ham henvise. 

Til dere i tråden som vet: Kan jordmor sende slik henvisning også? Til samtale altså. 

Anonymkode: b761f...60e

Ja, det kan hun. 

Anonymkode: 85550...c59

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...